Friday, December 11, 2009

MULAKAN PERUBAHAN, GERAKKAN PERPADUAN DAN SATUKAN KEAZAMAN


Buang yang keruh, ambil yang jernih....


Assalamualaikum WRT & Salam Rakan Muda,

Bersyukur ke hadrat Allah SWT kerana akhirnya laman blog KRMB kembali dapat beroperasi setelah bermula 7hb Disember 2009 lepas selama 3 hari, laman blog ini tidak dapat diakses kerana masalah taktikal. Apapun kepada semua KRMB, diharapkan dapat terus memberikan sokongan serta dorongan yang padu kepada KRMB untuk terus maju, tabah dan membangun selaras dengan matlamat penubuhannya untuk mendukung pembangunan komuniti Rakan Muda di kawasan Parlimen Beaufort.

Terdapat pengajaran disebalik fenomena yang terjadi sebelum ini. Sebagai manusia dan insan biasa yang tidak sempurna, kita tidak lepas daripada melakukan dosa dan kesilapan. Justeru, bersempena Ma'al Hijrah atau Awal Muharram yang bakal menjelang tiba, marilah kita bersama-sama untuk melakukan perubahan ke arah yang lebih positif dan menuju kesempurnaan. Untuk semua ahli KRMB dan pengunjung setia blog ini, sikap dan persepsi harus ditukar, marilah sama-sama kita berubah untuk mengelak musibah lain yang mungkin terhasil akibat daripada perbuatan kita sendiri. Kualiti komen haruslah positif, kritis, bertanggungjawab dan mempunyai karisma agar tidak lagi mengguris mana-mana hati dan perasaan pihak yang berkaitan.

Semarakkan perpaduan di dalam KRMB, mana yang jurang kita rapatkan dan mana yang rapat kita mantapkan perpaduan untuk menghasilkan komuniti Rakan Muda yang progresif dan inovatif. Jadikan apa yang terjadi ini landasan untuk memperbaiki semua kekhilafan dan bersatulah kembali sebagai satu pasukan dan kumpulan yang mantap dan harmoni.

Dimaklumkan bahawa Anugerah Sukarelawan Terbaik Pilihan KRMB 2009 akan diteruskan dan undian untuk menentukan pemenang boleh dilakukan mulai pada hari ini. Tempoh pengundian juga dilanjutkan sehingga 5hb Januari 2010. Selanat kembali menjalankan tugas untuk memilih pemenang.


Renung-renungkan dan selamat beramal.......
KRMB : Satu Perjalanan Ke Masa Depan



* Dedikasi ucapan ribuan terima kepada saudara Mohd Farid, Bahagian IT MOF atas bantuan kepada KRMB. Jasamu KRMB kenang.
* Pengundian Anugerah Sukarelawan Terbaik Pilihan KRMB 2009 boleh dilakukan di post ini.

28 comments:

Anonymous said...

thanks mr farid drpd kementerian kewangan kerana bjya mendapatkan kembali paswot laman blog krmb. sekalung penghargaan yg tdk thingga dr kmi warga krmb.

Mohd Bel
MOF

Anonymous said...

sya undi mr presiden...go go go...

urang wawasan

Anonymous said...

kwn2, mari kita undi mr presiden...
jgn malu, jgn supan...
yahuuu...

urang wawasan

Anonymous said...

sa bsyukur krmb msh kukuh & blog pn bjaya di slamatkn...sa hrp smua ahli krmb akn brubah, sa minta xpyh la kta jdkn blog ini sbg pentas mmburuk atau mjatuhkn org, nda baik tu..sa mohon sgt2..

Professor Malam

Anonymous said...

hyee...gud evening..how are u krmb? wow fantastic..i like it..yeah i hope so with u all, i hope all of members of krmb will be change..not juz the words u say,but the mentality and we must make responsibility statement. wokey..enjoy ur self..

i take the part to choice my voted in anugerah sukarelawan. i vote brother nadzley harith. tq

One In A Million Teen In Sipitag

Anonymous said...

saya undi mr joe..

Awana Porto Dui Malaiku

Anonymous said...

hi OIAM..long time no see u lah..wat are u doing now? i feel so good our blog becoming as usual...caya la...

Up Town GuRL

Anonymous said...

hello uptoen gurl..i am fine right now..i am so bz bcoz my cousin getting married last week..emm how about u? any planned u done dis month?

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

syukur tah alhamdulillah, bisai udah blog ani mcmani, nda pyh tah luan diikut gaya2 atu dulu..bah bisai2 ah..selamat malam, ak kan memburancah dulu, ngantuk sdh ak wat OT di hospital td..babai

Ular Sawa

Anonymous said...

OIAM..i am nothing to do dis summer..chewahh..no idea and so bored..stay rumah ja, to become repunzell...hehehe

Up Town GuRL

Anonymous said...

hi..slamat mlm, meriah pula kmu kan mlm2 nie..mcm lps rindu jak kmu sma blog ni, 3 hr kondem..hehehe...bah ingt tu pesanan admin kta tu, brubah...

brubah...jgn nda brubah...

mo undi bah..undi miss liza

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

eii mesti la puteri..eii ni nyawa krmb bah..eii best2..

Petronella

Anonymous said...

haha..yala petrol, nsb blog kita ni ada lg, klu nda x tau ba mo watpa...

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

CALON PILIHAN KRMB..MR JOE..UNDILAH DIA..

NOH

Anonymous said...

kmi penyokong x-presiden, mngundi rynel peter...

kami undi ko bah...stedy ba ..mari undi rynell

persatuan penyokong rynel peter

Anonymous said...

korng kLu MaU unDi, uNDi jaK baH..tp jaN laH baH kMU uNDi tU maCAm puAK-puAK..aDA perSATUAn laH, kelAB peNYOkonG laH, unDi suDaH la baH..

paK laH laH baH

Anonymous said...

syed muhamad alqap is the righ choice

Mr Loba Loba

Anonymous said...

sy dgn rasminya mgundi syed alqap

Ustaz KRMB

Anonymous said...

NURLIZAWATI,UNDIAN DR KMI PERSATUAN BELIA KITANG

Anonymous said...

puteri santubong puteri sejinjang,
penjaga gunung negeri sarawak,
manisnya sik ada dapat dilawan,
rynel peter pilihan rakyat sarawak.

undi tok...

Anonymous said...

aiseh, c renel bwa geng sarawak..hahaha..chayok2..sob sob..

Selipar Japanese

Anonymous said...

joe,,,,undi joe

Anonymous said...

hidup MR.PRESIDEN

Anonymous said...

$@y@ uNd! MR.PRESIDENT..

$@LM@N @L!

Anonymous said...

wa ada pula saporter ku dr swak tok..anyway..thanx k.....hehehh..apreciate u all..klak ku ready pantun k ktkorg supporteer...hehhe..thanx jua ngan y c persatuan penyokong aku ne....heheh...

Muk^hA

Anonymous said...

kmi sntiasa skong ko bos..uhuks

Persatuan penyokong mr rynnille

Anonymous said...

joo..undi mr joe..jooo jgn x undi joo...

jooo loss

Anonymous said...

MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE
MR JOE


SUKUNG MR JOE..UNDILAH MR JOE

pro prisidin