Friday, October 9, 2009

BERSAMA KITA JAYAKAN KEM KEPIMPINAN SUARA BELIA MERDEKA 2009


Kem Kepimpinan Belia Pemangkin Pembangunan Jati Diri...

Salam Rakan Muda,

Kepada semua ahli dan komuniti Rakan Muda, program kerjasama antara KRMB dan Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Beaufort iaitu Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka Tahun 2009 akan dilaksanakan selaras dengan perancangan yang telah dilaksanakan sebelum ini. Oleh yang demikian, adalah dengan ini anda semua adalah dialu-alukan dan digalakkan untuk menyertai kem ini yang mana proses pendaftaran penyertaan sudah dibuka bermula pada hari ini. Berikut adalah maklumat program :-

Tarikh : 23hb - 27hb Oktober 2009
Hari : Jumaat hingga Selasa
Lokasi : Padang Pekan Beaufort *
Pendaftaran : 23hb Oktober 2009
(8.00 Pagi - 5.00 Petang)

Sebarang pertanyaan dan info lanjut berkenaan program ini bolehlah menghubungi Pegawai Penyelaras Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka Tahun 2009, En. Kahar Buntak di talian 013-8694190 atau faks di 087-214625.

Seperti yang dimaklumkan sebelum ini, program ini adalah terbuka kepada semua remaja yang berumur 15 tahun hingga 25 tahun di seluruh negeri Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan. Penyertaan adalah terbuka kepada semua Persatuan Belia, Persatuan-persatuan Beruniform, Kadet Remaja, Persatuan Dalaman, Sekolah, Institut Pengajian Tinggi, Pusat-pusat Kemahiran dan sebagainya. Teruskan mengikuti perkembangan program kem kepimpinan ini bersama kami di KRMB.

KRMB: Satu Perjalanan Ke Masa Depan.


* Tertakluk kepada perubahan.

46 comments:

Anonymous said...

ya marilah kita sokong ramai, jangan lagi bising2, sokong saja bah..

LAN

Anonymous said...

SAYA SUDAH MEMPROMOSIKAN PROGRAM NI KEPADA KAWAN2 SAYA DI SEKITAR DAERAH BEAUFORT, KUALA PENYU DAN SIPITANG. SAYA HARAP AKAN ADA PENYERTAAN DARIPADA MEREKA. SAYA HARAP TIDAK ADA KOMPROMI LAGI MENGENAI TARIKH KEM INI DIADAKAN KERANA SAYA MEMANG MENGHARAPKAN PROGRAM INI BERJALAN DENGAN LANCAR DAN BAIK.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

i proud la dgn en kahar bjaya juga mlaksana kem ni, i hope semua clearlah ya..i x dpt ikut sbb date tu i masa tu di kl, mlancong with my famili.

Up Town GuRL

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

bambayaron, apa mcm pengangkutan mmg xda ka?

Murai Baik

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

menjelang kem nie blngsg pn nmpkny pemimpin krmb msh lg x muncul2..hebat2..aahahaa..

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

hatI2 menGELUARKAN keNYATAAN, muNGKIN kaMU piGI jBS tU waKTU peJABAT suDAH taMAT. hARI nI kaN juMAAT, tuTUPLAH awAL.

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

murai baik, pengangkutan stahu sy teda di sediakan..

LAN

Anonymous said...

bah atuya, kamu ikut tah kem ani, jangan tah ingar bah, sasak jiwaku kamu ani bekelahi saja, kamu ani kan kamu bayangkan lah kalau kita semua bersatu. kan bisai tu diliat..jangan tah kan berkurapak nda tantu2 ani, nda kuasa tu lai. baiktah kamu berubah untuk krmb.

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

salam..

mana ada ttp...jam 8.00 buka jam 11.30pg ttp bb jumaat...jam 2.00 ptg buka n jam 5 ptg ttp...emm bla masa ko dtg?en.kahar ma pgerak n pgawai siap mkn sm2 g...pelik jg tu

mis ray....

Anonymous said...

miss ray, sa mcm lain dgn miss ray, miss ray dh krg masuk blog skang, knapa agaknya? miss ray marah dgn pgunjung blog psl hr tu ka? miss ray sbnrnya bleh mnjd penenang keadaan, sa rsa dulu miss ray bjya lakukan tp skang miss ray dh kurang..hrp miss ray spt dulu.

Professor Malam

Anonymous said...

Miss Ray busy bah itu kan..

Lintah Darat

Anonymous said...

eii..sunyi sj blog ni kn...

Petronella

Anonymous said...

kadang kala kita kena faham dengan kesibukan org lain...bukan begitu miss ray

Anonymous said...

salam perpaduan...

adui sy ok jak cuma skg ni sy ada mslh gan internet....emmm line x ok jak ni..nk g cc pla xda masa...

sakit ati oooooooooooooooooo

mis ray

Anonymous said...

miss ray, miss ray join ka kem ni?

Puteri Sungai Padas

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Semua kelengkapan disediakan oleh perserta sendiri atau kumpulan masing2 atau kontingen masing2 termasuk makan / minum, tambang. Program ni anjuran persatuan dan kelab, tidak ada peruntukan khas.

Anonymous said...

salam perpaduan...

program ni sy msti la p...da lama x da progrm ...tp tu la sy ma pgerak len tgh tunggu program bakal datang ni...ikut tarikh awal tu myb sy xdpt join...ada progrm negeri....tp tgu jak la..if xda panggilan dri hq sy p...insyaAllah.........kita jmpa time kem k....

mis ray

Anonymous said...

KEPADA

EN. KAHAR BUNTAK,

SAYA ADA BEBERAPA PERTANYAAN, APAKAH JAMINAN PIHAK PENGANJUR MENGENAI TAHAP KESELAMATAN SEPANJANG KEM INI BERLANGSUNG? BOLEHKAH PIHAK PENGANJUR MENYENARAIKAN AKTIVITI-AKTIVITI YANG AKAN DIJALANKAN DI DALAM PROGRAM INI NANTI?

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

heloo..i miss so much dgn cili padi, where are u? i tgk blog ni x bseri klu cili padi x masuk..plez

Up Town GuRL

Anonymous said...

budi bahasa budaya kita..korang amalkan la sikap ini..skonglah smua program krmb..

Awana Porto Dui Malaiku

Anonymous said...

awana, i agree..i rsa bgus kta smua sini ni show good lookng and attitude ok

Up Town GuRL

Anonymous said...

eii cili padi lama sudah nda masuk, napa itu? eii buring bah blog ni, sunyi sja bah..

Petronella

Anonymous said...

cili padi mrjuk kali, tu la kmu hentam dia hritu, bila dia ada kmu kutuk tp bila dia teda kmu cari plak..apa la kmu ni smua..

LAN

Anonymous said...

aiya..
lu olang smua a..
bikin susah blog a..
bikin manyak susa a..
lu olang fikir la a..
bila gaduh2 a..
lu ingat a..
smua mau tgk a..
ini blog ka a..
aiya..
sendili mau ingat a..
jaga lah a..
blog kita ni a..
baik2 a..

aiya...

Lim Tat

Anonymous said...

saYA tiDAK fiKIR ciLI paDI akAN merAJUK sepERTI roMPAKAN itu, saYA raSA muNGKIN diA siBUK denGAN kegIATAN diA seKARANg aTAU deNGAN kerJANYA. kiTA nDA buLIH meNGHARAPKAN ciLI paDI seNTIASA aDA kerANA diA juGA aDALAH maNUSIA biASA yaNG punYA keHIDUPAN terSENDIRI.

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

noordin mat top, sa rasa ko x pyh risau psl keselamatan, sa tgk dlm ajk pn ada polis, sa yakin en kahar dan ajk akn wat sdaya upaya bg mnjamin keselamatn smua pserta nti..

Professor Malam

Anonymous said...

yup..kselamatan x perlu risau, pasti polis dpt mbantu..

LAN

kak tyea said...

saya kira tarikh ni kurang sesuailah..sebab masa ni kan org masih sekolah..blum cuti kan..in addition, seminggu lagi tu..cubalah buat time cuti..dua minggu pun ok..x gitu?

Anonymous said...

sa stuju dgn kak tyea, sa rsa bgus la wat time cuti skola, napa mcm tgesa2 pla kan kem ni..tp klu tu yg diptuskn pganjur, apa bleh wat, tp sbg ahli biasa, sa rasa bgus wat time cuti skolah..

Professor Malam

Anonymous said...

PERSOALAN MENGENAI TARIKH MEMANG SELALU MENJADI PERSOALAN. CADANGAN KAK TYEA TU SEBENARNYA BOLEH DIPERTIMBANGKAN MEMANDANGKAN KITA PUN TIDAK LAMA LAGI BERCUTI SEKOLAH. DITAMBAH LAGI DENGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH YANG MENGHADAPI PEPERIKSAAN PMR DAN PERSIAPAN UNTUK SPM, SAYA RASA MUNGKIN DARI SEGI JUMLAH PENYERTAAN. TAPI INI HANYA PANDANGAN PERSONAL SAYA SAHAJA, SAYA TIDAK PUNYA NIAT UNTUK APA-APA. HARAP PENGANJUR DAPAT MEMPERTIMBANGKANNYA.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

hyee..yup, i agree with kak tyea..totally agree. actually my cousins so interesting to join this camping but they are still in school period. i hope the ajk will make sure that date is comfortable to all level of community. thanks.

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

nah banar jua ah..baik pulang kan di buat kem ani masa cuti sekolah, baru tah ngam..atu baru ramai boleh dapat ikut..tapi kali penganjur ada alasan tersendiri bah tu durang kan membuat kem ani minggu dapan..apapun isuk kan bisidia meeting,kali mana tahu ada perubahan kan..tapi mana-mana tah saja bah, yang panting kem ani berjalan.

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

SAYA JUGA SETUJU BUAT KEM INI SEMASA CUTI SEKOLAH. ITU LEBIH MUDAHKAN ORANG UNTUK SERTAI PROGRAM. SAYA HARAP PANDANGAN KITA INI DIDENGAR OLEH JAWATANKUASA PELAKSANA KEM INI.

ANGIN MENDERU

Anonymous said...

pda kem bru2 ini sy rsa penganjur x btgngjawab sma skli dn sring mlemparkn kslahan kpd ajk..sy sbgai peserta kem tsebut rsanya x ptt mlihat sikap penganjur yg myalahkn ajk sndri.sdgkn apa yg sy lihat mreka(budak krmb)begitu btungkus lumus utk mjayakn kem tsbut..tp apa yg sy lihat krja mreka spti x dhargai sma skli bgtu kah sikap penganjur yg bg2 ktara berat sblh..sy mrsa tharu mlihat mereka yg sggup x tdur utk mjaga kmi.dan yg paling best dan kmi x akn lupakn mrka,tyme mereka kolek2 duit untuk beli maggie dan mkn bersama2 kami.. sedang kan penganjur entah menghilang ke mna...

Anonymous said...

bukan nak menghina kem bru2 ni....
sbagai manusia yg bertanggngjwb, purlu ka seorang penganjur itu menbiar kan peserta bersendirian bersama dengan ajk(krmb) yg begitu sedikit..
sy sebagai peserta agak kecewa dengan sikap penganjur yg xmenjaga keselamatan kami..
kekurangan progrem ini sangat la ketara..dari segi makan,minum dan keselesaan...
sya agak ksihan dgn (budak krmb) kerana snggup memberi kmi makan wlau pun cma stakat maggie..
tidak adil bg (budak krmb) mengeluar kn duit untuk makanan kami sdg kan pihak penganjur telah meminta rm5 konon nya untk makan minum kami....
yg menjadi persoalan kami kemanakah duit yuran yg telah kmi byr sebanyak rm15(rm15+rm5=rm 20)kemanakh duit ini menghilang...???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :p sy berharap pekara ini x akan berulang lagi kpda kami..di atas sikap penganjur yg x bertanggungjawap n playboyot..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bukan nak menghina kem bru2 ni....
sbagai manusia yg bertanggngjwb, purlu ka seorang penganjur itu menbiar kan peserta bersendirian bersama dengan ajk(krmb) yg begitu sedikit..
sy sebagai peserta agak kecewa dengan sikap penganjur yg xmenjaga keselamatan kami..
kekurangan progrem ini sangat la ketara..dari segi makan,minum dan keselesaan...
sya agak ksihan dgn (budak krmb) kerana snggup memberi kmi makan wlau pun cma stakat maggie..
tidak adil bg (budak krmb) mengeluar kn duit untuk makanan kami sdg kan pihak penganjur telah meminta rm5 konon nya untk makan minum kami....
yg menjadi persoalan kami kemanakah duit yuran yg telah kmi byr sebanyak rm15(rm15+rm5=rm 20)kemanakh duit ini menghilang...???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :p sy berharap pekara ini x akan berulang lagi kpda kami..di atas sikap penganjur yg x bertanggungjawap n playboyot..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

bukan nak menghina kem bru2 ni....
sbagai manusia yg bertanggngjwb, purlu ka seorang penganjur itu menbiar kan peserta bersendirian bersama dengan ajk(krmb) yg begitu sedikit..
sy sebagai peserta agak kecewa dengan sikap penganjur yg xmenjaga keselamatan kami..
kekurangan progrem ini sangat la ketara..dari segi makan,minum dan keselesaan...
sya agak ksihan dgn (budak krmb) kerana snggup memberi kmi makan wlau pun cma stakat maggie..
tidak adil bg (budak krmb) mengeluar kn duit untuk makanan kami sdg kan pihak penganjur telah meminta rm5 konon nya untk makan minum kami....
yg menjadi persoalan kami kemanakah duit yuran yg telah kmi byr sebanyak rm15(rm15+rm5=rm 20)kemanakh duit ini menghilang...???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :p sy berharap pekara ini x akan berulang lagi kpda kami..di atas sikap penganjur yg x bertanggungjawap n playboyot..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

bukan nak menghina kem bru2 ni....
sbagai manusia yg bertanggngjwb, purlu ka seorang penganjur itu menbiar kan peserta bersendirian bersama dengan ajk(krmb) yg begitu sedikit..
sy sebagai peserta agak kecewa dengan sikap penganjur yg xmenjaga keselamatan kami..
kekurangan progrem ini sangat la ketara..dari segi makan,minum dan keselesaan...
sya agak ksihan dgn (budak krmb) kerana snggup memberi kmi makan wlau pun cma stakat maggie..
tidak adil bg (budak krmb) mengeluar kn duit untuk makanan kami sdg kan pihak penganjur telah meminta rm5 konon nya untk makan minum kami....
yg menjadi persoalan kami kemanakah duit yuran yg telah kmi byr sebanyak rm15(rm15+rm5=rm 20)kemanakh duit ini menghilang...???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :p sy berharap pekara ini x akan berulang lagi kpda kami..di atas sikap penganjur yg x bertanggungjawap n playboyot..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

kpda en Kahar,

sy rsa len kli jgn bt kem g lha
krana sy mrasa anda terlalu x btgungjawab.,,,,,,
knapa sy ckp bg2??
tentu kmu binggungkn??
sy slh seorg pserta kem tsebut sy mrsakn ajk (bdk krmb)adalah yg plg btungkus lumus dlm mjayakn kem tsbut..
klu ada kem bgni lg kmi hnya akn ikt jika ada bdk krmb yg mjd ajk pd kem e2..krna mrka x smbng mjd mentor kmi mrka mgajar kmi erti krjasama...kmi amt btrma kasih pd durg smua.....

Anonymous said...

saya sbgai ajk kem (budak krmb) ingin menyata kn bahawa penganjur x lah sbgtu hina krana kmi yg brsama2 bliau yg brtungkus kumus untk menjaya kn progrom t'sbt...
tnpa bliau kem bru2 mungkin x b'jln dgn lancar...
sperti yg kmu ckp kmi ajk kem sering d lempar kmi keslahan itu memang bnar tp mungkin dia wat g2 sbb nak mengajar kmi untk b'disiplin menepati msa & bertanggungjwp....
saya harap kmu paham mengapa dia buat kmi g2....
tlg la ubah sikap kmu yg talam 2 muka 2...
jgn asyik nak menyala kn orng...
hormat la sikit dgn penganjur.....

(kepada semua peserta yg x b'puas hati....)

@ 94 ViRu$_KiChIeMaRu 94 @ said...

saya sbgai ajk kem (budak krmb) ingin menyata kn bahawa penganjur x lah sbgtu hina krana kmi yg brsama2 bliau yg brtungkus kumus untk menjaya kn progrom t'sbt...
tnpa bliau kem bru2 mungkin x b'jln dgn lancar...
sperti yg kmu ckp kmi ajk kem sering d lempar kmi keslahan itu memang bnar tp mungkin dia wat g2 sbb nak mengajar kmi untk b'disiplin menepati msa & bertanggungjwp....
saya harap kmu paham mengapa dia buat kmi g2....
tlg la ubah sikap kmu yg talam 2 muka 2...
jgn asyik nak menyala kn orng...
hormat la sikit dgn penganjur.....

(kepada semua peserta yg x b'puas hati....)

@AziE KinG 91@ said...

Salam rakan muda kpda smua...

d sini sy mencadang kta patut membuat satu pejumpaan rasmi,
untuk menyelesaikan perbalaan n kesalafahaman antara kita...

sampai bila kta nak terus begini..

kita manusia biasa sering membuat kesalahan tanpa kita sdari..

oleh i2 perjumpaan yg rasmi perlu di buat tuk mengukuh kan lg nama krmb beaufort..

walau pn langit x selalu nya cerah..
tp bumi masi dengan bentuk nya..

agar cadangan ini mendapat sambutan..

Kelab Rakan Muda Beaufort said...

buang yang keruh ambil yg jernih..

@ 91 KinG oF pEaCe 91 @ said...

bUanG yAnG kEruH,aMbiL yAnG jErNiH..

eRaTkaN PerPaDuAn,Capi kEjayAan...

sy harap pekara ini x akn berlanjutan...AMIN..

@ 94 ViRu$_KiChIeMaRu 94 @ said...

kami sbagai budak krmb berharap perkara ni x berlanjutan...