Sunday, October 11, 2009

INFO KEM KEPIMPINAN SUARA BELIA MERDEKA 2009




BARISAN AHLI JAWATANKUASA PELAKSANA
KEM KEPIMPINAN SUARA BELIA MERDEKA 2009


PENAUNG & PENASIHAT

YB Datuk Seri Panglima Dr Hj Lajim Hj Ukin
Timbalan Menteri Perumahan & Kerajaan Tempatan Malaysia
/ Ahli Parlimen Beaufort

YB Dato' Hjh Azizah Datuk Seri Panglima Hj Mohd Dun,
Menteri Pembangunan Masyarakat & Hal Ehwal Pengguna
Negeri Sabah / ADUN N.25 Klias

Ybhg Tuan Abd Sidek Bin Jubar
Pegawai Daerah Beaufort


PENGERUSI
En. Kahar Buntak
Penolong Pesuruhjaya Pengakap Bahagian Pedalaman Bawah
TIMBALAN PENGERUSI
En. Muhd Junidin Jamlan
Presiden Kelab Rakan Muda Beaufort
SETIAUSAHA
En. Bonis Motujin
Pejabat Belia & Sukan (P) Bahagian Beaufort
BENDAHARI
En. Suardi Kadir
Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Beaufort


AHLI JAWATANKUASA

Cik Rayyana Amsir
(Penggerak Rakan Muda Beaufort)
Cik Nurul Faezah Hj Zainal
(Penggerak Rakan Muda Sipitang)
En. Mohd Alifah Mohd Noor
(Penggerak Rakan Muda Kimanis)
En. Mohd Helmi Tuah
(Polis Diraja Malaysia)
En. Syed Muhammad Alqap Syed Manleidin
(Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Beaufort)
En. Mohd Nadzley Harith
(Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Beaufort)
Cik Noralizawati Mat Sam
(Penggerak Belia Beaufort)
En. Azrul Azwan Abd Lamin
(Skuad Sukarelawan Bahagian Beaufort)
En.Mohd Ezwan Hj Salleh
(Skuad Sukarelawan Bahagian Beaufort)
En. Nurul Hardy Japar
(Kelab Rakan Muda Beaufort)
En. Mohd Sharol Saiman
(Kelab Rakan Muda Beaufort)

&

Ahli Majlis Tertinggi KRMB
Ahli Jawatankuasa Pusat Persekutuan Pengakap Malaysia
Cawangan Beaufort
Sukarelawan Bahagian Beaufort

____________________________________________________


Jemputan Ke
Mesyuarat Jawatankuasa Pelaksana
Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka 2009
Kali Ke 3


Semua Ahli Jawatankuasa adalah dengan ini dijemput hadir ke mesyuarat seperti yang tersebut di atas seperti butiran-butiran yang berikut :-


Tarikh : 13 Oktober 2009 (Selasa)
Masa : 2.00 Petang
Vanue : Bilik Mesyuarat Utama, Pejabat Belia & Sukan (P) Beaufort


AGENDA

01. Ucapan Pengerusi Jawantankuasa Pelaksana
02. Laporan Persediaan Program
03. Perbincangan Mengenai Persiapan Aktiviti
04. Pembahagian Tugas
05. Hal-Hal Lain


Kehadiran semua pihak adalah amat dialu-alukan untuk menjamin kejayaan penganjuran program kem kepimpinan ini kelak. Sekian & terima kasih.



Dimaklumkan Bahawa Lokasi Program Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka 2009 Adalah ditetapkan di

TAMAN TASIK DAERAH BEAUFORT

30 comments:

Anonymous said...

bravo2..truskan pjuangan

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

eiii sia blum dpt borang lah bahh

Petronella

Anonymous said...

aiya..
itu a..
kem a..
taman tasik a..
aiya..
tarak susa a..
yang penting a..
semua jaga a...
aiya..

Lim Tat

Anonymous said...

saYA menDOAKAN keM inI akAN berjAYA daN berHASIL menCAPAI obJEKTIF sePERTI yanG diTETAPKAN. saYA haRAPA denGAN peNYERTAAN semUA orANG akAN menJAYAKAN keM iNI keLAK.

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

elop smua..aduii lama wa x masuk blog ni..wa kem itu akhirnya akn mjd knyataan..wa respek la sama kamu semua..

buat en. kahar, slamat bjaya wa ucapkan..nanti lepas kem ni wa mahu kita lawan cs ah, wa slalu nmpak bah kmu semua men cs d cc tu..

wokey jan lupa k...

The DumbleDore

Anonymous said...

aku ucapkan tahniah awal2 lagi kerana akhirnya kem ini akan menjadi kenyataan tidak lama lagi. aku cukup yakin gabungan tenaga dan kepakaran daripada 3 kelompok iaitu pengakap, krmb dan sukarelawan akan menghasilkan satu output yang cukup baik dan sempurna.

buat skip kahar, aku ucapkan selamat berjaya. cuma aku mau tahu kerana setakat ni, nama kem komandan masih belum diumumkan secara rasmi, tapi itu bukan masalah kerana mungkin pihak skip masih lagi mencari mana-mana individu yang dirasakan perlu. itu lebih baik daripada mencari secara tergesa-gesa dan hasilnya hanya merugikan.

aku cukup mengenali nama-nama sepeti suardi, mr presiden krmb, sharol, ezwan salleh dan beberapa nama lagi kerana kepakaran dan kemahiran daripada mereka memang tidak perlu dipertikaikan lagi. sekarang hamparan kain telah dicurahkan, terpulang kepada barisan kepimpinan ini untuk mencorakkannya.

selamat berkem kepimpinan dan aku mendoakan program ini berjaya dan berkesan.amin.

Budak Baru Belajar

Anonymous said...

ya sa jgk..sa pn yakin en kahar akn mampu bt kem ini bjaya..sa hrp smua aktvt nti pn mnarik..sa jgk bangga sbb krmb pn tlibat dlm mganjurkan kem ini..

Professor Malam

Anonymous said...

sy dh isi borang tp mau balikkan borang ni dgn sapa yah? denagn en. kahar ka?

LAN

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Mekum semua,

Thanks atau supporter kamu dalam melaksanakan program ini. Walaupun kem ada masalah dari segi pengurusan tapi ia selamat untuk diadakan.

Untuk makluman :-

1. Borang boleh didapati di Pejabat Belia Beaufort. Atau dengan saya sendiri di Jabatan Pengairan Dan Saliran atau contact saya di talian 013-8694190 dan jumpa dimana-mana saja di Beaufort je tauuuu.

2. Borang boleh dikembalikan di JBS Beaufort atau terus kepada saya atau pada masa pendaftaran kem tu nanti berserta yuran.

3. Semua perbelanjaan dan peralatan peribadi atau kontingen atau kumpulan ditanggung sendiri.

4. Digalakkan membawa tikar, selimut, pakaian sukan, pakaian lasak dan apa yang difikirkan perlu.

5. Konsep kem ialah perkhemahan dan tidak ada tempat penginapana di sediakan.

6. Sebarang pertanyaan bolehlah berhubung terus kepada saya di talian diatas.

7. KEPADA ANDA PENGUNJUNG BLOG INI DIJEMPUT UNTUK HADIR KE MESYUARAT YANG AKAN DIADAKAN PADA 13.10.2009 JAM 2.00 PETANG. DI PEJABAT BELIA DAN SUKAN (P) BEAUFORT TINGKAT 1.

1.AKTIVITI / PROGRAM
a. Ceramah
i. Polis ( Rasuah Dan Jenayah )
ii.Pemadam ( Anti Dadah )
iii.Hospital ( Pertolongan Cemas Dan Perubatan )
iv.Biro Tata Negara ( Motivasi Dan kaunseling )
v.Biro Tata Negara ( kepimpinan Jati Diri Dan Kenegaraan )

b. Aktiviti Kemahiran

i.flying Fox
ii.Backwood - Pertandingan
iii.Berkayak
iv.Kem Kraf
v.Repiling

c. Aktiviti Lasak
i.Jungle Treking
ii.Pengembaraan
iii.Ekplorasi

d. Komuniti
i.Gotong-royong
ii.Khidmat Masyarakat

e. Sukaneka
i.Futsal - Pertandingan
ii.Bola Tampar - Pertandingan
iii.Sukaneka - pertandingan
iv.Lumba Kayak - Pertandingan

f. Kebudayaan
i.Tarian Tradisi - Pertandingan
ii.Lakonan
iii.Drama
g. Orentaring
i.Menjelajah Daerah Beaufort
ii.Mencari Harta Karun

h. Lawatan
i.PDK ( OKU )
ii.Bomba

KITA JUMPA DI SANA.....

Anonymous said...

wow bestnya pgram2 yg ada nie..mmg mnarik, rugi klu korang x join bah..

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

en.kaHAR, kayAK tU conFIRM ka daPAT buAT. saYA raSA di beaUFORT iNI suSAH maHU daPAT kaYAK.

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

KEM INI MEMANG MENARIK. SAYA SENTIASA OPTIMIS YANG KEM KEPIMPINAN INI ADALAH YANG TERBAIK PADA TAHUN INI. MELIHAT PADA SENARAI TUGAS DAN AKTIVITI KEM, SAYA CUKU P TERTARIK DAN BERHARAP PROGRAM INI AKAN BERJALAN LANCAR DAN BERKESAN MELAHIRKAN REMAJA YANG POSITIF.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

KEPADA

BUDAK BARU BELAJAR

ANDA IKUT KA KEM KEPIMPINAN INI? SAYA RASA BAGUS ANDA IKUT BERSAMA SAYA MENYERTAI KEM INI. BOLEH KITA BERKERJASAMA.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

wow fantastic activity..emm good luck all of you.

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

i dh isi borng tp not yet lg hantar p tempat en.kahar..

Up Town GuRL

Anonymous said...

kwn2, buktikn pd cili padi yg tanggapan dia yg kta slama ni hya tahu bckp dr myertai pgrm itu salah. kita join kem ni ramai2. ok smua..

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

aiya..
wa aa...
wa suka a..
itu kayak2 a.
wa manyak best o..

wa suka a..
sama ini kem a..
selamat bjaya a..
aiya..
manyak bagus o...

Lim Tat

Anonymous said...

hii..
lamanya saya nda tengok blog ni..
saya busy studi la
maklumla spm kan
emm good luck la
kem kepimpinan suara belia merdeka
buat smua peserta
jaga disiplin ok..
jumpa lagi..
bye..

Jerawat Batu
Putatan

Anonymous said...

awu banar tu, meliat anu senarai aktiviti atu memang best..mimang patut tah banar kamu ikut kem ani, siuk ni..bah kamu2 d beaufort atu baik tah ikut, bukan selalu program macam ani..bah aku ani keraja, kalau nda memang aku join jua ni lai kem ani..selamat tah kamu semua ah..

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

KEPADA SEMU AMT KRMB,ANDA SEMUA ADALAH SECARA AUTOMATIK DILANTIK MENJADI AJK KECIL DALAM KEM INI. AKU MINTA KAMU SEMUA TOLONG2 LAH MANA YANG PATUT OK. NI PESAN PRESIDEN KRMB PADA AKU, MAKLUMLAH AKU NI SATU KAWASAN DENGAN DIA.

DUTA KRMB DI TAMAN WAWASAN

Anonymous said...

sa rasa ajk kem patut bg phatian pada aspek keselamatan. sa risau sebenarnya kerana beberapa hari lalu berlaku kes pergaduhan di pekan. harap polis sentiasa ada di kawasan kem. apapun sa percaya pihak en. kahar sudah melakukan persiapan yang terbaik untuk kem ini kelak.

Professor Malam

Anonymous said...

KEPADA

PROFESSOR MALAM

SAYA BERPENDAPAT ISU KESELAMATAN TIDAK PERLULAH DIBIMBANGKAN. SAYA MULANYA SAMA JUGA SEPERTI ANDA. SAYA RISAUKAN KESELAMATAN PESERTA TAPI MEMANDANGKAN SEMUANYA OK, SAYA BERPENDAPAT PIHAK AJK KEM PASTINYA SUDAH MELAKUKAN SEHABIS BAIK BAGI MENGELAK APA-APA YANG TIDAK DIINGINI BERLAKU. PERLANTIKKAN ANGGOTA POLIS SEBAGAI AJK JUGA TANDA KOMITMEN AJK KEM DEMI MENJAGA KESELAMATAN SEMUA.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

eii borang bah..d mana bah boleh sia ambil? hari tu sia p pejabat jbs nda buka pula..sia mau ikut bah ini..eiiii

Petronella

Anonymous said...

SAYA MENCADANGKAN KEPADA ADMIN DAN KRMB AGAR DAPAT MENYEDIAKAN SATU BORANG YANG BOLEH DIAKSES SECARA ONLINE. SAYA RASA PROSES INI AKAN LEBIH LANCAR DAN LEBIH MUDAH KERANA MEREKA YANG BERMINAT HANYA PERLU MENDOWNLOAD BORANG DARI LAMAN BLOG INI SAHAJA.

ANGIN MENDERU

Anonymous said...

KEPADA SEMUA AHLIO MAJLIS TERTINGGI KRMB DI JEMPUT HADIR KE MESYUARAT PADA PETANG NI JAM 2 DI JBS BFT OK..

DUTA KRMB DI TAMAN WAWASAN

Anonymous said...

KEPADA

EN. KAHAR BUNTAK

BAGAIMANA PERKEMBANGAN MESYUARAT PENGURUSAN KEM TADI? ADAKAH SEMUANYA TELAH SELESAI? MAAFKAN SAYA KERANA BERTANYA, SEKADAR MAHU TAHU PERKEMBANGAN TERBARU KEM INI DAN SAYA TIDAK MEMPUNYAI NIAT APA-APA. ITU SAHAJA.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man In Memory

Anonymous said...

i really confident this camp will success ever and ever. make sure our support to this camp. plez ok..

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

ya ada pkmbng tbrau ke psl kem ni? sa d khbrkan kwn sa td kem kom blum tahu sapa nti..

Professor Malam

Anonymous said...

eii sunyi jak blog ni..mana bah kamu semua..eii

Petronella

Anonymous said...

saYA raSA blOG iNI tiDAK suNYI, teTAPI muNGKIN peNGUNJUNG bLOG inI suDAH muAK daN bOSAN deNGAN geLAGAT peMIMPIN krMB yaNG tiDAK priHATIN deNGAN aHLINYA. saTU perKARA laGI, krMB sUDAH laMA tiDAK aDA proGRAM, mUNGKIN iNI faKTOR yaNG menJEJASKAN jumLAHn penGUNJUNG ke bloG krMB iNI.

jamBATAN beauFORT