Wednesday, September 2, 2009

KOMEN TERBAIK BULAN OGOS


Penulisan Yang Jujur Adalah Perhiasan Diri


Salam Rakan Muda,

Kepada semua warga KRMB, Admin@KRMB sudah membuat penilaian terhadap semua komen-komen yang dibuat sepanjang bulan Ogos di dalam setiap posting, maka dengan ini Komen Terbaik Bulan Ogos di anugerahkan kepada pengunjung yang menggelarkan dirinya 782734 yang telah memberi ulasan berkenaan Hari Kemerdekaan Malaysia kali ke 52. Tahniah diucapkan dan teruskan bersama-sama KRMB untuk memartabatkan generasi muda ke arah yang proaktif, kreatif dan penuh perspektif.


Komentator : 782734
Tarikh : 31 Ogos 2009
Masa : 5.11 Petang


Salam 1 Malaysia

Salam semua...Hari ini kita menyambut ulang tahun kemerdekaan negara kita yang ke 52...Saya ucapkan salam merdeka untuk semua warga kelab...saya perkenalkan dulu diri saya, saya merupakan salah sorang AMT pada zaman penubuhan KRMB dan saya cukup berbangga dgn pencapai KRMB sekarang...walaupun kadangkala saya agak sedih dengan keadaan blog tetapi kita kena lihat itu secara positif dan menganggapnya sebagai cabaran.

Semalam saya ada menonton filem 1957 - Hati Malaya, saya harapkan semua ahli KRMB pun ada melihatnya. Banyak pengetahuan yang boleh kita dapat melalui filem itu. Tetapi ada sedikit pengajaran yang kita boleh ambil perhatian untuk kebaikan kelab KRMB. Dalam filem tersebut, pertembungan 2 ideologi yang pada dasar dan matlamatnya adalah sama tetapi yang membezakan cuma pelaksanaannya sahaja telah hampir membuatkan satu kesatuan berpecah. Perkara ini sebenarnya ada berlaku dalam KRMB, kita semua ingin melihat KRMB terus maju tetapi kita mempunyai cara yang berbeza, ada yang keras, lembut, ekstrem, dan macam-macam lagi yang kita boleh lihat melalui komen di blog. Tetapi apa yang boleh saya simpulkan semua ini tidak kisahlah keras, lembut atau provokasi semuanya bermatlamatkan untuk memajukan KRMB dan juga barisan kepimpinannya yang ada masih "tidur".

Oleh itu sama2lah kita mengambil ikhtibar melalui cerita 1957-Hati Malaya, biar cara kita berbeza tetapi perpaduan kita jangan pecah kerana jikalau kita sudah tidak bersatu maka orang luar akan senang mempersendakan kita dan biarlah perpaduan kita dengan cara yang baik dan diplomasi...Janganlah pula ada yang melenting dengan tulisan saya ini. Hayati dan fahami apa yang saya sampaikan dan janganlah pula saya dikata cuba melakukan sesuatu yang menentang arus. Pendek kata perubahan itu perlu tetapi perpaduan kena terus teguh...terima kasih.

782734


* Admin@KRMB telah melakukan edit ke atas komen ini tanpa mengubah maksud asal.

53 comments:

Anonymous said...

tahniah la pd kamu, teruskan buat komen2 yg tbaik lg

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

MEMANG KOMEN INI BAGUS KERANA BANYAK TEGURAN SECARA SIHAT SUDAH DILEMPARKAN MENERUSI TELADAN YANG KITA DAPAT DARI FILEM 1957-HATI MALAYA, SAYA SENDIRI PUN TERPESONA DENGAN MESEJ FILEM TERSEBUT. SEMOGA TERUS MEMBERI KOMEN SIHAT.

NOODIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

hye there..
yup very beautiful comment so far and i agree this comment choose by admin as a the best comment in august..

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

KaLAU KiTa BuaT KoMeN yanG betuL...sEMUA MeNJaDI...SO I Hope aLL the KRMB memBeRs...DO SOmeThInG...FoR KRMB STaTUs...We GiVe aND WriTe A GooD CoMMeNT...FoR KRMB FutURE...

CILI PADI

Anonymous said...

ciLI paDI, harI iNI haRI raBU, beLUM laGI waJIB speaKING, isuK baRULAH kiTA speaKING..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

ALa jaMBaTAN Ko TeGUr PuLa...Sy TiDaK SaBAR BaH MaHU tenGUk...KeLucuAN KhAmIS Ni...kakaka...


CILI PADI

Anonymous said...

PERPADUAN ADALAH TERAS KEJAYAAN. WALAUPUN KITA BERBEZA CARA DAN KAEDAH DALAM MENGGAPAI SASARAN KITA DALAM BLOG NI, TAPI DIHARAPKAN PERPADUAN KITA INI ADALAH TERUS MANTAP DAN KUKUH SAMPAI BILA2

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

kO tEST poWER ka ciLI paDI..doNT teST noW oK, tEST toMORROW..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

wow cili padi talk in english..so far so good but anyway, tomorrow is our english day..dony shy ok, everything is ok

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

eEiii...Ko PuN TeST pOweR ka TU...kakaka...


CILI PADI

Anonymous said...

DaLAM memBeriKAN KomeN yanG baIK daN semPUrnA...KiTA KeNA menCaRI maTlaMAT KIta DaLAm MemBeriKAN KomeN...JanGAn KoMen MenGIkUT seDaP mUlUT...TaNPa MemIkiRkan aKbaT YanG aKan berLAkU...TerUTaMA deNgaN BLOG KRMB inI...

CILI PADI

Anonymous said...

haraP mr PresIDEN aDALAH berAYA di bLOG inI naNTi maSA raYA nanTI..nDA kaN nDA berAYA di rumAH senDIRI kaN..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

KOMEN YANG BAIK ADALAH KOMEN YANG PENUH MAKSUD TERSURAT DAN TERSIRAT, MUDAH DI FAHAMI, TIDAK MENGGANGGU SENSITIVITI DAN EMOSI ORANG LAIN DAN YANG PALING PENTING KOMEN TU MESTI JUJUR DAN ADA SESUATU YANG MAHU DISAMPAIKAN KEPADA SEMUA GOLONGAN YANG MEMBACANYA

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

One In A Million Teen In Sipitang,

I KnoW My ENgLisH LaNGuaGe Is Not VerY gooD...BuT...For ImProVe My EnGLisH...I MuSt TRy...ENGLIsH is NUmBer TwO laNGUage In MaLAysIA...sO WhaT WroNg For Me To SpeeKING eNGLisH wITH u EVeRDaY...jusT for U...ThurSDaY JuSt For KRMB...


CILI PADI

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Salam 1 Malaysia

aku ucapkan tahniah kepada penerima anugerah komen terbaik bulan ogos. sudah lama aku menantikan komen yang sebaik ini dan akhirnya penantian aku berakhir. komen yang kamu buat memang bernas dan rasional kerana inilah masalah tunjang krmb sekarang ni.

setakat ini, kita memiliki ramai pengunjung dan pemberi komen yang versetail, ada yang lembut macam petronella, ada yang keras macam jambatan dan cili padi (seketika dulu), ada yang mengikut prosedur (noordin mat top) dan lain-lain lagi. apapun bagi aku itu tidak menjadi masalah, itu lebih baik dari kita saling bercakaran sesama sendiri. itulah maknanya kenapa kita perlu bersatu kerana bersatu akan membuatkan kita bersemangat, kukuh dan kuat.

menyentuh mengenai isu kepimpinan krmb, aku rasa isu ini adalah isu nasi goreng..isu yang panas seketika dan apabila sejuk di panaskan semula, macam kita membuat nasi goreng kan..nasi yang sejuk kita akan jadikan nasi goreng. sebenarnya warga krmb terutama di blog ini tidak boleh disalahkan atas terjadinya perkara ini sekiranya 'main target' iaitu mr presiden kita masih lagi dengan konsep 'diam dan senyap'. selagi dasar ini di amalkan, selagi itulah warga krmb akan terus bercakap. tak susah untuk menutup mulut mereka sebenarnya, cuma muncul dan bagi respon atau komen. itu saja cukup mudah kan...

buat pengunjung dan warga krmb, usia kelab kita baru 2 tahun dan aku rasa kelab ini masih belum matang dalam beberapa aspek, tapi itu bukan alasan untuk kita terus maju dan berkembang pesat. semoga dengan adanya pusat kegiatan rakan muda, pusat siber dan pejabat krmb nanti kita akan dapat melangkah dengan lebih jauh lagi, daripada merangkak hinggalah kita boleh berlari pantas sepantas usain bolt, manusia terpantas di dunia.

sedikit pesanan kepada rompakan, usah melayan perasaan kecewa kerana kecewa sahaja tidak cukup untuk kita membentuk satu kekuatan dalaman. jangan melayan sangat kekecewaan itu kerana kekecewaan itulah sebenarnay tonik yang berguna untuk kita meneruskan usaha kita membangun bersama krmb ini. kembali lah bersama krmb untuk mencetuskan satu revolusi dalam blog dan perjalanan krmb keseluruhannya.

teruskan sokongan kalian bersama krmb. bak kata orang tua dalam salah satu iklan petronas 'jalan mesti ke depan, bukan ke belakang'...

Budak Baru Belajar

Anonymous said...

renung2kan dan selamat beramallll

Anonymous said...

KEPADA

BUDAK BARU BELAJAR

SAYA CUKUP TERHIBUR DENGAN KOMEN ANDA, ANDA MEMANG SEORANG PEMIKIR KRMB YANG BAIK. ALANGKAH BAIKNYA JIKA ANDA DAPAT KEMBALI BERSAMA UNTUK BERGANDINGAN DENGAN ROMPAKAN, PASTI KEMBALI GEMPAK.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

opss i so proud with u budak baru belajar, i think u must change u nickname to budak sudah belajar

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

KePaDa SemUA AHLI KRMB...

kaLaU henDakKan KeMajUan terHadaP sesUATU PeRKaRa ..KiTa mesTILAH MenGikIS PaNDaNGAn YanG NeGatiF tenTanG sesUaTU perKAra yanG munGKin TeLAh KIta KeTahUi...MaKA SikAP terBUka haRus Ada DaLAm JiWa seSeoRaNG...perKARa perLU KiTa KeTAhUI...KeNAl...taHU...DaN jaTUH CinTa TerHaDaP sesUATu PeRKaRa...CoNTohnYa KRMB...APaBila Kita CinTA KePaDA KRMB...aPAPun aKAn Kita LaKUKaN DemI KeBaIKaN daN MaSa DePAn KRMB...SeKurAnG-KuRanGNyA DaLam seHARI KiTa KeNA MenGAmbIL BeRAt atAu MemBeri TumPUhaN kePADa KRMB...aTaU DenGAn aPa SaHAja YaNG InGIN kITa LakUkan...TumPUaN DaN seBaraNG UsaHa TiDaK aKan MemBerikan HaSIl ataU kePutuSaN yanG MenGemBIraKan...Jika UsaHA DiLakUKan TiDaK BersUNGGUh-SUnGGuH DaN TIDAak ADa MinAt...USaHA seBeGInI hanYa " hangaT-HanGAt TaHI aYaM " YaNG memBawa HaSIL yang mengeceWakan...keRANa UsaHa TanGGa KeJAyaan...KeRAna KeJAyAaN TiDaK aKan DaTanG beGItu SaHaJa...KalaU KiTa TiDaK berUSaHa MenDapaTkaNnYa...

CILI PADI

Anonymous said...

assalamualaikum wrt

tahniah pd krmb..
kamu mmg beszzzzz...
sy banggeee dgn kamu...
truskan utk lbh majuu..

Awana Porto Dui Malaiku

Anonymous said...

ciLI paDI, baGUSLAH kO uDAH panDAI meMBERI kata-kaTA hiKMAT di daLAM bloG inI, saYA juGA berteRIMA kasIH kepADA bUDAK baRU belAJAR yaNG maHU seTIA berSAMA krmB dan TErus memBERI koMEN yaNG berSEMANGAT. aPAPUN terUSKANm meNYOKONG krMB

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

hidup ini akan tetap kita teruskan walaupun perjalanannya penuh ranjau dan berliku. dugaan yang datang umpama satu pukulan ombak, semakin lama semakin menghakis pantai dan jika tidak bersedia, kita akan hanyut dibawa arus umpama dedaunan yang layu dan lemah, hanya mengikut rentak sang ombak.

krmb, bangkitlah dari tidurmu,
usah lena di buat mimpi2 indah,
kerana itu semua akan berakhir
tatkala dikejutkan untuk kembali
ke alam fana ini...

usah mengaduh bila kesakitan tapi cepatlah mengubati kelukaan itu,
usah membebel jika di sergah kerana lebih baik kita tarik nafas dan bertenang untuk merehatkan minda..

sayangi krmb..jangan toleh ke belakang lagi, teruskan langkah menuju puncak kejayaan

Tok Pujangga

Anonymous said...

sa bru pulang dr sipitang,wa satu hr sa tdk msuk blog ni..mcm2 sdh ada

Professor Malam

Anonymous said...

AYaM dIKePUk Pun AkAN MaTI KeLapaRAn...KalaU tiDaK berUSaHa MemAtUK PadI YanG dIsedIAkaN...BeGitU JugA deNGAn ItIK dI aIr...TiADa KeJaYaan DaPaT dIcaPaI TaNPa USaHa YanG GiGih DaN seMAnGaT YaNG kenTal...JanGaN TaKUT naIK peNTaS kaLAu naK Jadi PenNyaNI...BerTePUK seBelAh tanGaN TaK akAn BerBunYi...kesePakaTAN...kesUNGGUhaN...keRJaSaMa...berMUaFaKaT TanGGa keJayaN YnaG menGhasilKan penDapaTaN YaNG LUmaYan...BerSaTU KIta TegUH BewrceRaI KIta RoBOh...SaTU BeLiA SaTU KRMB...

CILI PADI

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Kem kepimpanan suara belia merdeka 2009, borang boleh didapati di Jabatan Belia Dan Sukan (P) Beaufort. Kepada yang jauh bolehlah sms nombor fax kepada saya di talian 0138694190 atau call encik bonis atau mis rayyana di talian 087-211625. Penghantaran borang disertakan yuran penyertaan. Tarikh tutup pada 25hb September 2009. Sorry tak speeking english.

Anonymous said...

good morning everybody..
today is english day right, so we must speak and talk in english the hold of day..hehehe

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

heLO aLL..
sO pROUD beCAUSe tODAY iS eNGLISH..ciLI paDI, leTS gO tO speAK iN eNGLISH

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

good morning evryone..wh r u all guys 2day..4 so long time i didnt visit this blog..miss u all guys..

-samurai-

Anonymous said...

Helo Mr President

How are you? i hope u okey..and for the krmb members, hopely u will get something benefit from dis direction.

Awana Porto Dui Malaiku

Anonymous said...

dun worry guys..mr president will answer all ur question..just give him a time k..dun make any speculation...

it is not necessary dat if mr president didnt look up diz blog then he didnt take care his KRMB..u all guys know dat the responsible is always there...

u all guys out there just keep supporting KRMB k...

-penggangguran berjaya-

Anonymous said...

TO

PENGANGGURAN BERJAYA

YES I AGREE WITH U STATMNT BUT AS A PRESIDENT, HE MUST DO THE BEST HE CAN DO 4 KRMB. HE MUST REMEMBER HE SELECT BECOME PRESIDENT BY MEMBERS. SO NOW HE MUST ATTEND AND CARE ABOUT KRMB. THINK IT OK.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

eloo a..
u all a...
plez dont blame our pressden...
he was not like u all think a...
he alwayz care about krmb a...
so a...
plez make a strong support a...
dont blame2 a...

anyway thanks a...
krmb blog very powerful a...
i hope i can join this community a..
i am secret admire of krmb a..
som interesting a...

ok la a...
good luck krmb a...

LimTat

Anonymous said...

hye all of u..
Good morning..wow todaz is our time to write everythng in english..cili padi, where a u? lets chat with me? so how about u planning to reform the krms blog? any new information?

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

eloo
hi u all..bah samurai can u take a lunch with me now? i am so hungry la..eiii

Petronella

Anonymous said...

plez stop to making any speculation about our presiden..give him a time to get x-factor to bring this club to succesful era ok..thanks

DUTA KRMB IN WAWASAN PARK

Anonymous said...

dun worry,i knw mr president..just give him some time...he knw his responsibility to d club..dun judge him just bcoz he didnt show off in ths blog..evrybody hv their own commitment..
he didnt like you all dat can surf the internet all d time,everyday but trust me he never forget krmb..its not necessary dat if he didnt show himself in ths blog then he did not care n forget his responsibility to d club..if all things he have to do alone then what happen with our community..dun wory he will show his responsible and credibility in other way to u all guys out there...i wont back up the mr president but i think someone want to use this issue "mr president" as d way he/she to condemned someone...
is dat true o not then i dun know..im just throwing my opinion..

-pengangguran berjaya-

Anonymous said...

One In A Million Teen In Sipitang,

LAsT DaY...I See To PenGeRAK raKAn MUda SipITanG...BuT sHe GoNe To SaNDaKaN...So...We WaIT ShE CaMe BaCK On MoNdaY, 7 September neXt WeeK...BuT DoN'T wooRy AbOuT Ur NeW KRMS BlOg...

CILI PADI

Anonymous said...

CILI PADI, GIVE ME PERMISSION TO RECORRECT YOUR COMMENT K..

LAsT DaY...I See To PenGeRAK raKAn MUda SipITanG...BuT sHe GoNe To SaNDaKaN...So...We WaIT ShE CaMe BaCK On MoNdaY, 7 September neXt WeeK...BuT DoN'T wooRy AbOuT Ur NeW KRMS BlOg...

(YESTERDAY I HAVE SEE PENGGERAK RAKAN MUDA SIPITANG BUT SHE IS GOING TO SANDAKAN AND WILL BE BACK SOON ON MONDAY 7TH SEPTEMBER..DONT WORRY BOUT YOUR NEW KRMS BLOG...)

-CIKGU SANDARAN-

Anonymous said...

-CIKGU SANDARAN-

ThAnKs tO ReCoRrEcT my EnGLisH lanGGuaGe...I Like...iF u CoRReCTed mY eNGlIsH GrammEr aNd laNGGuaGe...Thanks agaINt...

CILI PADI

Anonymous said...

ok la tu cikgu sandaran..PPSMI smkin maju

The DumbleDore

Anonymous said...

cili padi..mana ko?

LAN

Anonymous said...

Sy C BUk DaLAM bebEraPa haRI ni...BanYak PerkRA YanG perlU dIseLeSaIkan Untuk KRMB...maKlUMlaH...arr...aa...arr...ApA2 pUn...KiTA...malAS dah MaHU caKap...


CILI PADI

Anonymous said...

hi cili padi, are u busy now? u have a own business? owh u are busineeman righ..

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

i dh agak mesti u buzy kan cili padi..nti dah free contact la i ya

Up Town GuRL

Anonymous said...

salam 1 malaysia

Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kepada pihak admin kerana mengangkat komen saya sebagai komen terbaik utk bln OGOS. Sesungguhnya ini merupakan satu penghargaan yang terlalu besar kepada saya...

Untuk itu di kesempatan ini saya ingin mengulangi ajakan saya untuk mengukuhkan lagi ikatan perpaduan di kalangan kita warga KRMB agar kita dapat menjadi satu sumber kekuatan kepada KRMB dalam menghadapi cabaran semasa...

Saya agak tersentuh juga bila melihat barisan kepimpinan KRMB di kritik hebat atas kelemahan yang begitu ketara...tetapi semuanya di pandang sepi saja..Saya teringat satu cerita (saya lupa tajuknya) dimana seorang ketua akgkatan tentera yang terdesak kerana di kepung musuh telah berusaha mempertahankan org2 bawahanya agar dapat melepaskan diri. Tetapi kerana tindakannya itu telah menyemarakkan semangat org2nya untuk terus berjuang mempertahankan tanah air mereka bila melihat ketua mereka berusaha mempertahankan mereka dan kesudahannya mereka berjaya memenangi pertempuran tersebut walau pun jumlah mereka jauh lebih sedikit dari musuh. Moral dari cerita ini ialah seorang pemimpin adalah org yang telah di lantik untuk membawa org2nya kehadapan bukanya dengan berdiam diri..Negara kita Malaysia juga pernah mempunyai seorang pemimpini yang lebih banyak berdiam diri walau dikritik dan impaknya bukanlah satu yang baik untuk negara (saya rasa anda tahu siapa pemimpin itukan).

Jika sebelum ini Mr Prisiden begitu galak di blog (sblm di lantik menjadi presiden) dgn mengatakan bahawa dialah presiden terbaik KRMB tetapi mengapa kini diam 1000 bahasa. Adakah Mr Priseiden sudah berpuas hati di lantik menjadi presiden atau pun anda belum ada agenda pembangunan untuk KRMB. Saya minta maaflah kepada anda kerana mengkritik anda tetapi ia perlu demi kepentingan 1000 ahli..Walau pun isu telah lama di perkatakan tetapi masih juga tidak mendapat perhatian sewajarnya.

sama2lah kita fikirkan demi masa depan KRMB. Mr Presiden anda mendapat mandat untuk membela kami buka untuk di kritik oleh kami.

782734

Anonymous said...

satu lg kritikan untuk presiden krmb, apakah mr presiden perlu menunggu 100 kritikan lagi baru mr presiden bersuara?

Saifuddin II

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

782734,

stail komen mcm cr kahar bceramah ba pl tau....hehehe

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

heranlah aku kenapa aku sering di bandingkan dengan orang lain...teruk sangatkah gaya penulisan aku sehingga aku perlu di banding2kan dengan oran yang hebat2 itu... boring aku di buatnya.. :(

782734