Sunday, August 30, 2009

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN NEGARA KE 52


Merdeka....Satu Kejayaan Yang Menggamit Memori..


Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!!

Kelab Rakan Muda Beaufort mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia Kali Yang Ke 52 yang kita diraikan pada 31hb Ogos setiap tahun. Semoga kemerdekaan negara kita akan kekal buat selamanya dan sebagai generasi muda, sama-samalah kita meningkatkan semangat patriotisme dan perpaduan untuk mengukuhkan jatidiri serta kesinambungan hayat negara kita, MALAYSIA.

Marilah kita sama-sama merenung sejenak susah payah dan pengorbanan pemimpin terdahulu, pasukan keselamatan dan rakyat generasi lalu yang telah mengorbankan apa saja yang mereka ada semata-mata untuk memerdekakan negara kita. Tunku Abd Rahman, Onn Jaafar, HS Lee, S.Sambanthan dan pahlawan terbilang seperti Tok Gajah, Datuk Bahaman, Mat Kilau, Mat Salleh, Datuk Maharajalela, Dol Said, Rosli Dhobi dan ramai lagi adalah antara yang berkorban nyawa untuk negara. Bersempena hari yang bersejarah ini, jangan lalai menikmati kesenangan sekarang tanpa mengenang jasa pahlawan-pahlawan tanah air yang berjuang hingga ke titisan darah yang terakhir.

Bersempena Hari Kemerdekaan ini, marilah kita sama-sama dedikasikan kejayaan kita pada hari ini kepada semua pejuang kemerdekaan negara. AL-FATIHAH........


Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!!


45 comments:

Anonymous said...

SELAMAT MERDEKA SAYA UCAPKAN KEPADA SEMUA...

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

merdekaaaaa...merdekaaaaa

Saifuddin II

Anonymous said...

kamu ani kan jgn tahu menyebut merdeka saja..ani esok pg2 orng berarak merdeka d kl, kamu gerenti tidur mati di rmah..sudah 3-4 jam perarakan habis baru tah kamu bangun..mcmana mau jd org yang kan menyambut merdeka ani..lagu negaraku pun tergagap2 belagu

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

selAMAT merDEKA saYA uCAPKAN..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

sa pn wish heppy national day..na sa pn pandai speaking suda..lalala

Professor Malam

Anonymous said...

SELAMAT MENYAMBUT KEMARDEKAAN
MERDEKA JIWA,MERDEKA MINDA,MERDEKA KOMEN,MERDEKA MERDEKA MERDEKA..BUAT PENGKRITIK SELAMAT MENGKRITIK TAPI JANGAN TAIP MAIN LEPAS SAJA..

INGAT TU!

Anonymous said...

hehe..lawak la ko ular sawa, bkn ular sawa ka yg slalu tdo lps makan tu..hehehe..emm btu, merdeka kan diri kta dr sgala anasir, kpd cili pdi & jmbtn, merdeka kan diri kmu dr prasaan x puas hati ok..

al-tengok al-tengur SDN BHD

Anonymous said...

hiii..hepi merdeka isu..yee cuti isukk..suka sia..

Petronella

Anonymous said...

KEPADA

MISS RAY,
MR PRESIDEN & AMT

SAYA ADA SATU CADANGAN KHAS UNTUK KRMB. BERSEMPENA BULAN RAMADAN DAN AIDILFITRI YANG BAKAL MENJELANG, SAYA MENCADANGKAN AGAR KRMB MENGENALPASTI DAN MEMILIH SATU RUMAH ORANG MISKIN/SUSAH/KURANG UPAYA, DAN SEMUA AHLI KRMB BERGOTONG-ROYONG UNTUK MEMBERSIHKAN RUMAH, MEMBAIKI MANA YANG BOLEH DAN BERBUKA PUASA BERSAMA MEREKA. SAYA RASA KRMB PATUT MUNCUL SEBAGAI SATU KELAB YANG MEMENTINGKAN KEBAJIKAN MASYARAKAT. BAGAIMANA, HARAP JIKA TIDAK DAPATY DILAKSANA TAHUN INI, LAKSANAKANLAH PADA TAHUN DEPAN.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

happy national day diucapkan

Crestiana Renalda

Anonymous said...

merdeka..merdeka..merdeka kan fkrn & otak kt dr apa2 bnda x bgus..

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

KeMeRdeKAAn BUkan BererTI KiTa merDEKa daRI seGAla2Nya...TaPI TaNGGUNg JaWaB seBagaI seORaNG aNaK...KiTa keNA MerdeKAKaN HaTI OraNG tUA KIta...DaRIPaDA memIKIRkaN KerINa DaN TiNGkaH LaKU KiTA SeBAGaI aNAK YaNg serING meNYUsaHkaN MereKA...JanGAn SaMPai ORaNG Tua Kita peNING KePAla meMIkiRKaN KiTa...BIaRLaH merEKA merDEka DaN BeBAs DaRIPaDA memIKIrKan TiNGKaH laKU KIta sekiRAnyA aDA YanG tIdAk sEnOnoH...bERilAh MEREka kEtEnaNGAn...seMOGa KIta jaDI aNaK YanG BeNAR2 MerdeKA DaN MeMerDeKAkaN...

CILI PADI

Anonymous said...

Happy Independent Day 52

from me,
One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

orang muda sekarang ani andangnya, kalau nada makan free, nada hadiah cabutan btuah, nada baju ka, tupi ka, manada bidia sanggup kan bekorban untuk negara...payah bah..

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

Salam semua...

Hari ini kita menyambut ulang tahun kemerdekaan negara kita yang ke 32...Saya ucapkan salam merdeka untuk semua warga kelab...saya perkenalkan dulu diri saya, saya merupakan salah sorang AMT pada zaman penubuhan KRMB dan saya cukup berbangga dgn pencapai KRMB sekarang...walau pun kadangkala saya agak sedih dgn keadaan blog tetapi kita kena lihat itu secara positif dan menganggapnya sebagai cabaran.

Semalam saya ada menonton filem 1957 - hati malaya, saya harapkan semua ahli KRMB pun ada melihatnya. Byak pengetahuan yg boleh kita dapat melalui filem itu. Tetapi ada sedikit pengajaran yang kita boleh ambil peratian untuk kebaikan kelab KRMB.

Dalam filem tersebut, pertembungan 2 ideologi yang pada dasar dan matlamatnya adalah sama tetapi yang membezakan cuma pelaksanaannya sahaja telah hampir membuatkan satu kesatuan berpecah. Pekerkaa ini sebenarnya ada berlaku dalam KRMB, kita semua ingin melihat KRMB terus maju tetapi kita mempunyai cara yang berbeza, ada yang keras,lembut,celupar, dan macam2 lagi yang kita boleh lihat melalui komen di blog. Tetapi apa yang boleh saya simpulkan semua ini tidak kisahlah keras, lembut, celupar atau provokasi semuanya bermatlamatkan untuk memajukan KRMBdan juga barisan kepimpinannya yang ada masih "tidur".

Oleh itu sama2lah kita mengambil ikhtibar melalui cerita 1957-hati malaya, biar cara kita berbeza tetapi perpaduan kita jangan pecah kerana jikalau kita sudah tidak bersatu maka orang luar akan senang mempersendakan kita dan biarlah perpaduan kita dengan cara yang baik dan diplomasi...

Jgnlah pula ada yang melenting dengantulisan saya ini. Hayati dan fahami apa yang saya sampaikan dan jgnlah pula saya di tuduh cuba menjatuhkan sesetengah pihak yang ada dalam KRMB seperti yang pernah di lontarkan kepada komentator blog dahulu...Pendek kata perubahan itu perlu tetapi perpaduan kena terus teguh...tq

782734

Anonymous said...

KEPADA

782734

SAYA BERSETUJU DENGAN APA YANG KAMU KATA ITU. TIDAK ADA YANG PATUT ORANG PERTIKAIKAN APA YANG KAMU ULASKAN ITU..SEMOGA TERUS BERSAMA KRMB

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

slamat hri merdekaaaa..52 tahun

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

bersmpa hr mrdka ni,sy mhrpkn smua org dlm krmb ni akn bstu pdu & slg bkrjsma utk mbntk 1 pskn krmb yg mntp & bwwsan. sy bhrpk kta mrdk kn dri kta dr gjla ssial & smua pkra yg x baik utk mjd org yg baik & jjur

arif

Anonymous said...

ya slmat MERDEKA semua..
Merdeka Merdeka juga, tapi puasa jangan buat2 lupa ah

Bullock

Anonymous said...

ALa c ROmPaK meNJeLMa...

CILI PADI

Anonymous said...

cili padi, sa rasa xda pla c rompakan, mana dia?

Professor Malam

Anonymous said...

selAMAT maLAM..seMPENA merDEKA niE kiTA merDEKAKAN laH terUS daRI menGINGATI inSAN2 daLAM bLOG krMB iNI yaNG satU keTIKA daHULU begITU gaH di siNI taPI maLANGNYA kerANA merAJUK sanGGUP menINGGAL krmB..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

Professor Malam,

kO TiDaK PeRAsaN ka GaYA PeNULIsaN C 782734...MaCAM2 C RoMPaKAn KaN...


CILI PADI

Anonymous said...

ya cili padi, sa pun rasa gitu..wa dia pun mau ikut jejak ko cili padi, melakukan penyamaran dahulu, mungkin dia pun ada misi mcm ko dulu cili padi..hahaha..napa dia tapuk nickname dia? mungkin dia rasa dia da salah strategi, dia ingat dia hilang orang akan cari dia dan tunggu sampai bila2 kan..hahahaah

Professor Malam

Anonymous said...

wow, 782734 is rompakan? oh my good..unbelievable..

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

yoo..rompakan sdh la..xyah tapuk2

The DumbleDore

Anonymous said...

TaPI KiTa janGAN terPeDaYa...ItU MUNGkIN perASAAN Sy Je...TaK taHULaH KamU...caMaNa...???...sY BuaT PenYAmARan ADA dIseBALIKNYa...kaTA OraNG ikUT aRaHaN DaN perBINCanGAN OranG terTenTU...BuKaN sUKa2...

CILI PADI

Anonymous said...

bg sy, sy rasa dia ni rompakan, gaya penulisan dan cara penyampaian isi dia sama..sy stuju dgn andaian cili padi

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

i dont know what u talking about..but anyway i hope 782734 is rompakan..in personal, i like rompakan becoz he was always full of info and mature writing..

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

sambutan kemerdekaan semalam adalah yang paling singkat pernah diadakan kerana menghormati bulan ramadan dan mahu mengelakkan gejala virus h1n1 daripada terus menular..

Hj Bakhil Khan

Anonymous said...

c rompakan tu marahkan nyamuk habis kelambu smpi rumah2 skali dia bakar...

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

sjrh x pnh bbohong dn sjrh jgk mbuktikn msia pnh d jajah dn mdh2an ia x brulang lg..

Merdeka........

Lan

Anonymous said...

salam semua...

minta maaf saya buka nya rompakan...dan saya harap cili padi jgn samakan saya dengan rompakan...

saya terlalu jauh untuk di bandingkan dengan rompakan...apa pun saya ucapkan terimaksih kerana anda sama kan gaya penulisan saya dengan rompakan...tapi pelu di ingat saya suka jadi ri saya sendiri...oleh itu saya minta kamu semua berhenti membandingkan saya dengan rompakan...terus terang saya tidak suka...bukan kah kamu semua dah menyatakan berhenti untuk membuat sebarang spekulasi terhadap orang lain...tq

782734

Anonymous said...

782734,

SoRIlaH aRR...BuKaN aPa...SaJa...bab carA Tu SaMA Je...Apa2Pun sorI...k

CILI PADI

Anonymous said...

782734,

bagUSLAH kaLAU kO buKAN roMPAKAN, kaLU kO roMPAKAN pUN kaMI teDA heRAN baH seBAB diA aDALAH laGENDA blOG yaNG tiDAK ceKAL menGHADAPI caBARAN..maCAM haNG tuAH laH, berANI taPI penGECUT denGAN suLTAN

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

sa fikir sapa2 pn dia, dia pnya gaya penulisan mmg bgus..

Professor Malam

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

xda la ular swa, nda pyh la ko fikir sapa jambatan tu, kita lupakan sajalah, tiada makna udah tu...kita teruskan ja hidup ini seadanya

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

uitt..touching ba nordin sindiran pedas ko nie..hehhehe

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

wow dangerous comment by noordin..u must carefully about rompakan, rompakan have a big supporter u know

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

plez forget rompakan..

Professor Malam

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.