Tuesday, August 18, 2009

INFORMASI KEM KEPIMPINAN SUARA BELIA MERDEKA TAHUN 2009


Perkhemahan nadi melahirkan remaja berkualiti..


Salam Rakan Muda,

Pada 13hb Ogos 2009 bersamaan hari Khamis yang lalu, telah berlangsung Mesyuarat Jawatankuasa Pelaksana Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka, satu kem yang dikelolakan secara bersama oleh Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Beaufort dan Kelab Rakan Muda Beaufort (KRMB). KRMB telah diwakili oleh Penggerak Rakan Muda Beaufort, Cik Rayyana Amsir dan barisan kepimpinan tertinggi KRMB bersama-sama dengan wakil daripada pihak Pejabat Belia & Sukan (P) Bahagian Beaufort telah mengadakan perbincangan secara terperinci dengan semua pihak yang terlibat khususnya pemimpin Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Beaufort.

Berikut adalah hasil & informasi mesyuarat tersebut :-


Tarikh :
09hb-13hb Oktober 2009

Sasaran :
Pelajar sekolah, belia & beliawanis & ahli persatuan belia / NGO
(Terbuka kepada remaja & belia negeri Sabah / WP Labuan)

Yuran :
RM15

Lokasi Perkhemahan :
Padang Pekan Daerah Beaufort

Lokasi Aktiviti :
Taman Tasik Beaufort, Bukit Bendera, Pekan Beaufort, Air Terjun Batu 60 dan lain-lain......


Pihak KRMB dengan ini menyokong penuh program ini dan akan memberikan kerjasama serta komitmen terbaik untuk memastikan program ini berjalan dengan lancar. Semua ahli KRMB adalah digalakkan menyertai kem yang sememangnya penting untuk meningkatkan jatidiri dan moral spiritual yang konstruktif. Untuk maklumat program dan penyertaan, bolehlah berhubung dengan En. Kahar Buntak di talian 013-8694190.

240 comments:

1 – 200 of 240   Newer›   Newest»
Anonymous said...

tahNIAH daN berHARAP prOGRAM iNI tiDAK sePARUH jaLAN.

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

SEMOGA KEM INI BERJALAN LANCAR, SAYA MERASA BANGGA DENGAN KOMITMEN SEMUA TERUTAMA EN. KAHAR. SEMOGA BERJAYA

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

haluu..eii mau join sia bah, tp kalu sia dpt cuti la..ehe..gud luck inchek kahar

Petronella

Anonymous said...

rm15 tu ok la, x jugk maha, sa rasa sapa yg ckp mahal tu nda ptt la..yuran tu sa rasa bpatutan

Professor Malam

Anonymous said...

sparuh jln tu,apa mksd ko jmbtn, aku rsa jd ba tu,jgn ckp gtu, jgn mdoakn pgrm ni x jd, x bgus tu, ptt sma2 kt bg sapot sma tlg promo2 bh kem ni dgn kwn2, nti dh bjya spa jgk yg bangga, krmb jgk kn.
kta fkr yg tbaik utk klab kta..

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

kahar kompom sda ka ne....
klu kompom ko kasitau ar..hehehehhe....
ba pet ko join la ar nant sa byr yuran 2 utk ko...janji ko kompom ja...hehehe

-samurai-

Anonymous said...

hi daling sia, yaka mau kasi byr yuran sia..hehe..bulih ba, bh nti sia bg kompom ya..luv u..hehe

Petronella

Anonymous said...

wow ada kem bln 10, ba siapa mau join, join lah..ramai2 kita serbu ok..

Up Town GuRL

Anonymous said...

sa sukung ko al-tengok, jmbtn ko jgn cpt kondemkn mana2 pgrm ya, sa pn x suka sgt ko bsikap gtu, klu ko sygkn krmb & pjuangkn rkn muda, ptt ko sokong kem ni habis2an

Professor Malam

Anonymous said...

hi daling sia jg..ok ja ba 2..nant sa kc byr utk ko ara daling...ko gtau ja klu kompom....wa petrol luv me ba..kambang idung eh..

-samurai-

Anonymous said...

wa professor da stat bunyi....hehehe...gud2....

apa pn aku ttp sokong apa prgm pn y mlibatkan rakan muda apa lg rakan muda beaufort..kn daling ku pet...hehehehe..sm2 saport ma...

-samurai-

Anonymous said...

eiii sukanya sia..iya bah daling sia..waa c prof malam tu mesti jeles dgn daling tu, dia ngurat sia x dpt..hehehe

Petronella

Anonymous said...

petrol, sa x jeles bah, sa pn sdh dpt awex c up town gurl tu..heheh..xda la, men2 ja up town gurl, jgn pla ko mrh ah, sa gurau2 ja ba

Professor Malam

Anonymous said...

hehehe ndda ba tu dia jeles daling..lek ja..heeheh
ba daling,sa mo blk sda ne..mo p men futsal dl...nant ko ikut ar daling....

-samurai-

Anonymous said...

SebaGaI laNGkaH memBesarKan Dan memproMosiKan EMpaYar KRMB KePAda MasyaRakaT UmUM...sy menyerU KepaDa semUA AMT KRMB, AhLI KRMB, PenGeraK, PresIdeN supaYA memBeriKan soKONGan ,CadAnGAn,Idea serTA membERI Komitmen YanG TinGGI KePAda KRMB DalaM menGanJUrKan ProGRam INi. SeKiraNYa ProGram Ini BerJaya...maka KRMB suatU Hari NantI Boleh menGadaKan ataU menganJURkan ProGRam Sendiri...BerSaTU KITa TeGUH...BerCEraI Kita RoBoH...keraNA kegaGaLan BUkan BererTI Kita GaGAl seLaMa-LamaNYa...TeTaPI keGagaLAn itu MenGajaR KIta ErTI keJayaaN...

CILI PADI

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Salam KRMB...Salam Pengakap...

Setiap insan yang dilahirkan ke dunia ini mengimpikan kejayaan dalam setiap aktiviti yang mereka lakukan, namun kebanyakan impian akan hanya tinggal impian kerana usaha terbantut di tengah jalan. Jesteru itu saya memohon kepada anda semua supaya membantu saya dalam melaksanakan tugas ini. Kerana program ini bukan untuk saya dan program ini bukan program saya tapi untuk kita, program kita sebagai belia dan beliawsanis di negeri ini. Maka apa pun kelemahan itu datang dari saya dan bukan dari anda.

Anonymous said...

jgn rsau bambayaron, ak mmg slalu sukung pgrm yg ada kaitan dgn krmb, pgrm ni ak akn promo dgn kwn ak nti..

Saifuddin II

Anonymous said...

En. Kahar, bagaimana dengan peruntukan dana, sudahkah ianya dapat diselesaikan? saya harap semuanya ok yah..

Norman Jangkulin
Tawau

Anonymous said...

sY berPENDAPAT seLAGI prOGRAM iNI tIDAK diPANDANG seRIUS oleH preSIDEN , timBALAN preSIDEN, naIB preSIDEN (yaNG tiDAK daTANG mesYUARAT), sY rASA proGRAM iNI aKAN menGALAMi seDIKIT maSALAH terUTAMA daRI jenTERA kePIMPINAN krmB, sY keCEWA taNGAN yaNG diHULUR oleH en. bamBAYARON daN peNGAKAP beAuFORT hanYA diPANDANG sePI oleH triO peMIMPIN terTINGGI krMB iNI, mereKA leBIH suKA bersiKAP meMBISU taNPA menYATAKAn aPA2 soKONGAN yaNG meYAKINKAN. sY haRAP mereKA seDAR jiKA tiDAK maMPU meMIKUL amANAH, bAGUS seRAHKAn saJA tuGAS daN jawTAN paDA orANG laIN

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

uina mengencang ko jambatan, jgn ko bagitu ba nanti ko ble kna saman tahu..wakaakak..ptt la kwn2 sy ckp blog ni best rupanya mcm2 pla kan d sini n, sblm tlmbt sy ucpkan hepi besday krmb 2 tahun

LintaH DaraT

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Untuk Makluman En.Norman Jangkulin, saya sekarang ni sedang menguruskan dana dan peruntukan. peruntukan daripada kementerian kewangan masih dalam proses, entah lulus ke tidak. tapi saya sentiasa menghubungi pihak berkenaan. sumbangan daripada YB2 sedang dalam proses, maklumlah......daripada kontraktor pun masih dalam menunggu, tapi sentiasa di hubungi juga.

Kepada Jambatan......jangan risau tentang presiden dan AMT lain. Saya sentiasa berhubung dengan dorang dengan jarak jauh. Apa2 pun kepada yang berminat boleh berhubung terus dengan saya atau encik bonis (JBS ) borang penyertaan sudah diproses tinggal tunggu diedarkan sahaja. Anda boleh mendapat borang tersebut di JBS di daerah2. Akan saya maklumkan di post blog ni nanti.

Anonymous said...

haluu..sa jamin la pgrm ni dpt jln, sbb sa tgok smkin hr smkin ada pkmbgn kem ni kn..mdh2 jd la

Professor Malam

Anonymous said...

helo mr kahar, we from sipitang have one question 4 u. the registration free rm15 include transport or not? how about our meal and equipment for this camp? can u tell me the rm15 is include what?

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

KEPADA

ONE IN A MILLON TEEN IN SIPITANG,

SAYA RASA BAGUS KO GUNA BAHASA MALAYSIA, BAHASA KEBANGSAAN KITA, NDA PAYAH LA KO GUNA BAHASA INGGERIS, BUKAN SEBAB SAYA NDA TAHU BAHASA INGGERIS ATAUPUN SAYA NDA FAHAM, TAPI KO PUNYA GRAMMAR HANCUR BAH..SAYA HARAP KO FAHAM OK

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

kakakaka..jgn ko bgtu bah noordin, ko ni awal2 sudah boom c OIAMTIS tu, kasian dia, biarlah dia ba manatahu dia mao blajar kan..kakaka

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

i dont care what u say about me, i still in my style..its up to u noordin, if u want to me to write in BM, i say no. thanks ok

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

1 soalan utk bambayaron.

bagaimana agaknya pihak penganjur dapat memastikan bahawa kem ini kelak akan bebas daripada ancaman virus influenza A H1N1 yang semakin menular sekarang? apakah langkah-langkah perlu yang telah, sedang dan akan dilakukan bagi mengurangkan peserta kem ini kurang risiko untuk dijangkiti virus ini?

Crestiana Renalda

Anonymous said...

al-tenGOK, kO kaSI biaR saJALAH raKAN kiTA daRI sipITANG tU, diA guNA bahASA aPApUN terPULANGLAH paDA dIA. paSAL penYAKIT selSEMA H1N1, sY pUN terTARIK juGA denGAN soALAN baGAIMANA jaMINAN piHAK penGANJUR nanTI menGENAI keseLAMATAn daRI seGI viRUS InI

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

em cili padi..aku rasa krmb da menganjurkan prgm sendiri last year prgm karnival citra rakan muda n pelancaran kelab rakanm uda beaufort..so aku rs bnda 2 bkn jd 1 hari nant tp kita da laksanakn da..pa2 hal pn kmurang sapot la idea kahar utk prgm ne...

Anonymous said...

hahaah nordin...aku rs aku sapot ko la...biar pn bgs y sipitang 2 try gn english tp aku rs jan dl la ko pkai english...klakar pl tau./..bhambur urang bilang...anyway....practice makes perfect....

---

Anonymous said...

noordin mat top, bahasa inggeris penting bah sebagai bahasa kedua, biarlah si OIAM T in sepitang tu, biarlah dia guna bahasa inggeris,manatahu dia mahu ambil spm thn ni..

Crestiana Renalda

Anonymous said...

Pembingkaran untuk jambatan...

dia datang ari tu bawah mainan hahahaha...dia bawa cube oooo mau tunjuk dia pandai main benda tu...wahai jambatan kita p miting bawa kertas n pen untuk bermesyuarat bukan bawa mainan...

jgn ingat aku x tau siapa ko hahahahahahahahaha pandai cakap orang tapi sendiri pun sama juga sam dolnya

cil

Anonymous said...

sY raSA yaNG paLING saM dOL adaLAH kO ciL, sY raSA laGI haiRAN soRANg sukARELAWAN yaNG meNGAKU baRU, yaNG sY tiDAK perNAH peDULI keHADIRANNYA seBAB tiADA keSAN tibA2 menGATAKAN sY yANG bukAN2..seTAHU sY nDA perNAH puN memPERKATAKAN tenTANG kO, nI LAH naMANYA hiDUNG nDA maNCUNG piPI terSORONG2..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

KEPADA

CIL

APA MOTIF KO CIL? KENAPA KO BERKATA SEDEMIKIAN KEPADA JAMBATAN, BOLEH JELASKAN


NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

fuh sggh mngecewakn skap c cil ni, ni ka perangai sukarelawan br, uhh tdk bleh sy trima

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

wa....c cil cr gaduh sma mr jambatan, wa...sensasi ni...kita terjahh....

LiNTaH DaRaT

Anonymous said...

cil, apa sdh jd?

LAN

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

One In A Million Teen In Sipitang

Yuran RM15 tu kita gunakan untuk pengurusan sewa tempat, kayak, pengangkutan,lawatan dan mengangkat kayak, pembelian kelengkapan yang diperlukan walaupun wang kutipan yuran tidak mencukupi. Tapi kita akan berusaha untuk mendapatkan peruntukan dari pihak tertentu untuk kos perbelanjaan program tersebut. perbelanjaan pengangkutan, makan/minum, khemah ditanggung oleh persatuan, kelab, daerah masing2. Tapi kita cuba ikhtiar sebaik mana yang mampu bagi meringankan beban peserta. Tapi kita tak janji.

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Crestiana Renalda

Terima Kasih Ana.....Sebagai langkah H1N1 ni, saya kena berhubung terus kepada pihak hospital atau pihak kementerian sama ada mereka menyuruh kita mengunakan mask atau membatalkan perhimpunan secara terbuka seperti program yang kita buat ni. Tapi sekiranya H1N1 ini bertambah serius dinegeri sabah ini, mungkin kita terpaksa batalkan program ini demi kebaikan bersama. Jangan sampai kita atau KRMB Dan pengakap dikatakan tidak guna otak menganjurkan perhimpunan sedangkan H1N1 bertambah serius, seperti saranan Datuk Najib.

Terima kasih

Anonymous said...

CiL2 Ko Ka c Malu C JamBaTan BaWA MainaN...TU MaiNaN CubE tu MaiNAN UjI MiNDa BahTU...YanG Ko Tu Pi MettiNG DiaM je MaCaM KasUT keNa sUMBaT kaKI apa HaL...kakaka

CILI PADI

Anonymous said...

apa? di batalkn kalu virus tu makin serius? alamak, kaciwanya jika hal tu nti jd knyataan..hrp en.kahar dpt ptimbngkn blik lah jgnla d kasi batal bah

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

ko silap cili padi aku bayak bercakap ketika meting tu...ko tidak kenal aku kenapa ko cakap aku diam...aku tahu ko jadi pengerusi ketika meting tu...jgn ko mau tipu la...

sekurang2nya aku datang untuk meting bukan untuk main

cil

Anonymous said...

sY raSA kO nI ciL taLAM bermUKA 13 laH..seTAHU sY haNYA suKARELAWAN laMA saHAJA yaNG baNYAK berCAKAP, jaDI temBELANG kO sUDAH peCAH laH yaNG kO hanYA menGAKU sukARELAWAN barU, iNILAH aKIBATNYA kaLAU bermuKA taLAM..sY tahU kO aDALAH suKARELAWAN laMA, meMANG suKARELAWAN laMA nI suKA berMUKA2..ciL luPAKANLAH penYAMARAn kO tU, penYAMARAN ko sUDAH terBONGKAR

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

buang yang keruh,
ambil yang jernih,
baru teguh peribadi.

pulau pandan jauh ke tengah,
gunung daik bercabang tiga,
walaupun jasad di kandung tanah,
budi yang baik dikenang juga.

Cikgu Pantun

Anonymous said...

hyee..Lama sudah saya tidak masuk blog ni, wah banyak dah perkembangan menarik..sblum tlambat saya ucapkan selamat ulang tahun ke 2 krmb dan kepada en kahar, selamat berjaya untuk kem ini kelak.

Buronan Cinta
Pekan Beaufort

Anonymous said...

kepada en. kahar buntak,

saya mencadangkan jika keadaan tidak mengizinkan di beaufort akibat penularan wabak selsema babi ini, saya rasa bagus en. kahar dan ajk menangguhkan sahaja dahulu kem ini untuk kebaikan semua. jangan mengabaikan tanggungjawab kita untuk menjaga keselamatan peserta. dan jika kem ini diadakan dan tiba2 sahaja peserta menandakan simptom2 jangkitan, elok kem itu dihentikan serta merta nanti. apapun saya mendoakan program ini dapat dijalankan dan direalisasikan nanti. semoga berjaya.

Norman Jangkulin,
Tawau, Sabah

Anonymous said...

sahabat krmb, jgn layanla c cil & c jmbtn, biarkan dorg dgn dunia dorg, nasihat aku kurangkn la bpolitik dlm krmb ni, biar kta smua jd ahli bebas yg bebas mengatakan apa sj bkenaan hal yg mbwa kebaikn pd kelab yg kita cintai ini. apapn mari kta bg sokongan pd en kahar & ajknya utk menjayakan kem kepimpinan ni, dan sempena ramadan ni kita bdoa semoga wabak h1n1 ni akan tamat segera..

Saifuddin II

Anonymous said...

Salam Rakan Muda,

terlebih dahulu aku mengucapkan tahniah & semoga bjaya kepada krmb kerana telah berusia 2 tahun baru2 ini. walaupun masih dikategorikan sebagai usia yang mentah dan masih hijau, aku yakin krmb sudah semakin matang mendahului usianya yang sebenar.

apapun, tahniah juga kepada en.kahar kerana inisiatif dan cadangannya untuk merealisasikan kem kepimpinan ini sekarang nampaknya sudah semakin maju setapak lagi. aku cukup yakin kerjasama krmb dan pengakap beaufort ini akn menguntungkan kedua2 pihak dan kata orang benda yang baik hendaklah kita sokongan dan doakan semoga kem ini akan berjaya diadakan walaupun suasana virus h1n1 semakin meluas pada masa sekarang ni.

aku ketawa kecil apabila melihat komen saudara jambatan beaufort mengenai aku dan rompakan.tapi aku tidak akan melakukan kenyataan balas kerana hal itu tidak menguntungkan siapa2 sebenarnya. jambatan ni masih belum insaf lagi rupanya apabila angkara dia dan cili padi bertikam hujah, krmb telah digelar sebagai kelab terhoyong hayang. aku tidak menyalahkan penggerak dari sarawak tu kerana berkata sedemikian kerana hakikatnya penggerak sarawak itu tidak tahu apa yang berlaku di dalam krmb ini. tapi yang aku kesalkan kenapa jambatan masih mengulang tradisi lamanya yang suka memprovok orang lain di dalam blog ni..

sahabat krmb sekalian, aku bersetuju dengan saranan yang diberikan oleh salipar jipun itu supaya kita menghentikan budaya memprovok ini, budaya ini sebenarnya sihat tapi disebabkan kita tidak mahir dalam mengendalikan emosi dan kewarasan minda, maka ia menjadi seperti duri dalam daging dalam blog ini. untuk pengetahuan semua, baru2 ini aku pergi ke kota kinabalu, kota belud dan kudat kerana ada urusan di sana, dan aku ada terserempak dengan pemimpin pelajar serta persatuan belia setempat dan apabila mereka mengetahui aku dari beaufort, mereka terus bertanyakan mengenai krmb. aku terkedu kerana tidak menyangka rangkaian liputan dan peminat krmb sudah jauh menjangkau ke tempat2 tersebut.

jadi sahabat2, alangkah molek dan indahnya jika kita bersatu dan mempamerkan budaya yang baik, elakkan lah mengeluarkan statement yang mendatangkan negatif kepada blog kita ni, aku semakin hari semakin yakin blog ni akan mampu terus berkembang maju dan berjaya.

kepada pemimpin krmb, cubalah selusuri naluri hati budi ahli krmb ini kerana tidakkah anda pemimpin krmb kesihan melihat ahli krmb seolah2 bayi yang tidak disusukan kerana asyik merengek mahukan sesuatu. bangkitlah semua dan kembalikan krmb seperti dahulu mencapai zaman kecemerlangannya. ini akan menguntungkan kita dan itu juga akan menutup mulut insan2 yang mempunyai lidah tidak bertulang seperti jambatan bft.

aku memohon maaf kepada semua jika kenyataan aku selama ni mendatangkan kesan yang tidak baik kepada krmb, aku ni hanya mahu melihat krmb berjaya dan terus berjaya. sekian.

Budak Baru Belajar

Anonymous said...

waaa mahal tau komen c budak baru belajar, ko jambatan dengarlah nasihat sorang ahli krmb yg syg pada krmb, gini lah caranya klu kita sayangkan krmb..

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

KEPADA

BUDAK BARU BELAJAR,

TERIMA KASIH ATAS NASIHAT ITU DAN SAYA AKAN MEMASTIKAN SETIAP KOMEN SAYA ADALAH POSITIF DAN TIDAK LARI DARIPADA YANG MAHU SAYA SAMPAIKAN.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

eii budak, best komen ko, sia rindu betul mau baca komen ko..oo ko p kudat eh, napa nda kasitahu sia, sia mahu ikut..komen ko sia suka, teruskan ko bg komen2 macam ni ya..

Petronella

Anonymous said...

salam perpaduan....

bt jambatan..ni kaka ray nk ckp somthing...sy ucpkan tq bb masi brada bsama2 ahli len ktika sy dlm rasa kecil ati..atas sokongan suma sy msih btahan...sy bangga dgn anda suma...sy suka anda suma mmberi cdgan tp tapis la pa yg patut...klu dlm krmb pun kita tidak pnya rasa hormat pa lg pndangan org pada kita dan dsbbkan itu la kita sering d hentam dgn lancangnya...bt rompakan n bdk bru bljr...sy pun mengharapkan bntuan anda suma utk mmperkukuhkan krmb smula...krmb skg bkn tidak kukuh tp msih agak sunyi dan ini mgkin dsbbkan sy jg...
mmg bnr krmb bkn milik sy n mr presiden tp kita hrus ingt krmb milik kita suma,milik belia beaufort..skiranya sy tidak mjdi pengerak pun sy akan ttp mjdi sbhgian krmb...

sy minta dgn suma terapkanla budaya hormat mghormati...pada sukarelawan lama bntu sukarelawan bru n pada sukarelawan baru bljr dr sukarelawan lama...bbalah n menuding jari pada kesalahan org lain itu sma jg mksdnya mnunjukkan kesilapan kita kepada org lain...

kita adalah 1...jgalah "rumah" kita ini sbaik mungkin...pada jambatan skali lagi sy akan bntu kmu untuk mmbangunkan AMT...insyaAllah...

mis ray

Anonymous said...

em mmg btl apa y di perkatakan oleh budak baru belajar..teda guna bbalah sb teda sapa2 yang untung..
aku x mo komen lbh2 nant dslh tafsir pl...hehe..buat miss ray thanx ngan statement n teguran tu..pada sukarelawan y lm b baru ba sm2 la ambk tindakan k..jgn la menuding jari dgn individu len..kta sm family ba...miss ray jgn pl ko down di sb kn hal kcik mcm ne...ko steady ba..aku tatap sapot ko dr jauh..ada pa2 hal ko share2 la..mntau dpt tlng2 jg...
em kahar..klu la kem tu nant di teruskan n kbimbangan psl wabak H1N1 mkin mbimbangkan mgkn nant ms pdaftaran peserta bole d buat saringan suhu bdn para peserta..ko bule kontek staf hospital mgkn utk mnta pndpt dr pihak hospital utk mbantu..aku ada knl staf bhgn emrgency..mgkn dia bole mbantu sb aku pnah mnta tlng dia ari tu ms buat karnival citra rakan muda....pa2 pa hal nant ko kontek aku la ar..kita crita nant..aku pn ada mo tlng ko ne tp br kita deal in private la..sng setle..kn..kn..

ba pnjg lebar sda melalut ne..chow...pet krm slm ma ko ar daling....

-samurai-

Anonymous said...

salam...
ok guys...jmpa lagi kita.log time nda lawat blog ne coz bz dgn lapor diri pengerak belia..minggu depan akan muda melaporkan dri d jbs bft..n kta akan jmpa utk setiap program.mgkin agak sunti dlm msa terdekat sbb skrg msh dlm proses briefing lagi...mcm msuk rmh orang jg,kna bagi salam...kan???kan tmbh2 ilmu.tidak semestinya uda slalu join program.da byk hal yg tahu..rupanya bnyk hal lagi yg diluar jangkauan kita.n baru la fhm konsep kerja sebagai pengerak.olh itu, kepada yg berkaitan,fkr2 la dlu sblm mau post komen k?
ti kahar, i will still support u..keep in touch k??nda jemput aku ka p program ko??skrg bukan sebagai naib presiden krmb lg tau, tapi sebagai Pengerak Belia..Utk pengetahuan rakan2 juga,jawatan Naib Presiden KRMB akan sy lepas kan pada bila2 masa yg sesuai di atas sbb2 tertentu..nnt akan sy jelas kan pada pengumuman rasmi sedikit masa lagi..tapi,jgn risau,i always keep support u all..n jan lupa, bergerak juga bersama2 saya...
jumpa next time....


Noralizawati Matsam
Pengerak Belia Parlimen Beaufort 2009...
(Kazuma_Azuma86@yahoo.com)

Anonymous said...

salam perpaduan...

samurai..xla sy rasa kecik ati...kita sama jak sy nk kecik ati pun bt pa..sy tau korg ttp bntu sy susah n senang...bt mis liza slmt dtg ke alam realiti tugas sbgai penggerak...nama bbeza kerja ttp sama bb kita prlu menaikkan belia kwsn kita bersama...

mengenai timbalan presiden tu sy dah brhubung dgn dia...cik mariah kita mmohon maaf kt suma ..bkn bmksd xnk jguk blog katanya tp kwsan dia xda kemudahan internet..sy sdiri or mr.presiden pun akn msg or cll dia utk sgala urusan....apa2 pun dia kirim salam buat suma mlh bjnji akan berusaha utk mlkukan tugas beliau dgn baik...
insyaAllah kami akan bntu dia post komen or apa2 yg penting pada anda semua bb itu pun atas pmintaan cik mariah kita jg..

mis ray

Anonymous said...

bt pengetahuan suma sy jg akn bntu en.kahar dlm soal promot mempromot...

sy sdg berusaha la ni...hope kana support jua kekeke...em xda la..sy akan cuba sdya upaya...chayo2
tq en.kahar k bb bg peluang pd kami...terutama pda sy.hehe

mis ray

Anonymous said...

Salam Rakan Muda,

kepada Noralizawaty Mat Sam, aku ucapkan tahniah kepada ko, aku pun secara peribadi menganggap perlantikan ko ni sebagai bonus kepada kami golongan belia dan rakan muda di kawasan parlimen beaufort. aku harap dengan pengalaman ko sebagai naib presiden krmb selama 2 penggal dan sukarelawan bahagian beaufort selama beberapa tahun ini akan mematangkan ko untuk menjalankan tugas yang telah diamanahkan.

Khas buat rompakan, aku bukan apa tapi aku harap ko janganlah berundur diri dari memberi pendapat dan idea di dalam blog dan untuk krmb kerana ko adalah manusia yang mempunyai otak yang bagus dan amat diperlukan didalam krmb ni. walaupun ko kecewa dengan keadaan blog sekarang, tapi masih belum terlambat untuk ko membantu krmb dan miss ray.

aku hanya akan meninggalkan krmb jika krmb sudah berada di puncak singgahsana, aku hanya akan melihat krmb jika krmb terkenal sebagai blog krm yang unggul dan ak hanya akan tersenyum apabila melihat krmb berdiri gagah perkasa.

Budak Baru Belajar

Anonymous said...

jambatan & cili padi kam tamatkan episod drama telenovela kamu tu ya, sa pn buring sdh sbb ingtkan hritu drama sdh habis bila c jmbtn minta maaf, tp kana smbg pla lg. sdh la bah tu, kamu bdua x rasa rugi ka bila c rompakan sdh tdk mhu bsama kta lagi? mcmana pla kalu budak baru belajar pn wat benda yg sama, krmb perlukn org mcm durg ni bah..sa akan salahkan ko jmbtn kalu ko trus mengkritik durng tanpa usul periksa..ko pegang jak kata2 sa ni jmbtn

Professor Malam

Anonymous said...

thanks miss ray sbb bg inform psl al-kisah timbalan presiden kita. tu la ko jmbtn suka men tduh2 jak ba kn skng sapa yg malu, koooo jugaaa kan..sudah2la tu

Saifuddin II

Anonymous said...

KEPADA

JAMBATAN BEAUFORT &
CILI PADI

MAKA EPISOD AKHIR TELENOVELA POPULAR "CILI PADI JATUH DI ATAS JAMBATAN BEAUFORT" TAMAT PADA HARI INI DENGAN PENGAKHIRAN HERONYA TELAH BERKAHWIN DENGAN HEROINNYA. KIRA HEPI ENDINGLAH KAN. PIHAK PENERBIT DAN PENGARAH TELENOVELA INI TELAH MENGUMUMKAN TIDAK AKANN ADA SAMBUNGAN PADA MUSIM AKAN DATANG.SYUKUR ALHAMDULILLAH

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

miss ray,
knapa 2-3 hari ni x masuk blog, miss ray bz ke? ehe sj mahu tau..ehe

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

salam...

xla bizi tp internet lemah g pun nk tgk isu durg suma dulu emm yalah kan sy da ckp mana yg ble sy jwb sy jwb if xda sy akan pantau ja..

mis ray

Anonymous said...

sY ucAPKAN teriMA kasIH atAS reSPON daN paNDANGAN daRIPADA semUA khUSUSNYA buDAK baRU beLAJAR, mISS raY daN roMPAKAN. sY bolEH berUBAH jiKA iTU keHENDAK seMUA daN sY raSA sY jUGA bertANGGUNGJAWAB daLAM menJAGA namA baIK bLOG daN krMB. aPAPUN sY iNGIN membeTULKAN keNYATAAN romPAKAN yaNG menGATAKAN sY menGGUNAKAN perKATAAN menCARUT daN memAKI haMUN seCARA meLUAS di laMAN blOG niE. iNGIN sY tegASKAN baHAWA kenYATAAN kO itU aDALAH saLAH daN aNDAIAN semATA2. seBAGAI orANG yaNG heBAT pasTI kO lebIH taHU perbeZAAN anTARA menCARUT, meMAKI daN mengKRITIK. sY nDA perLU uLAS kerANA jiKA sY menCARUT daN memAKI sepANJANG maSA, suDAH teNTU adMIN akAN menAPIS koMEN sY.

tiDAK aPALAH, naMPAKNYA keHADIRAN sY di bLOG iNI tiDAK diSUKAI olEh roMPAKAN. denGAN inI sY puN iNGIN menGUMUMKAN aKAN menYEPI buAT seMENTARA waKTU kerANA munGKIN sY perLU beLAJAR seSUATU di luAR saNA sebeLUM sY laYAK uNTUK memBERI koMEN di dALAM blOG yaNG gAH iNI. kepADA romPAKAN, kO terUSKAN laH berSAMA krMB, jaNGAN merAJUK kerANA haNYA c baCUL mengENAL erTI merAJUK. seKIAN.

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

aiseymen, c jambatan pun mau rest..alala bida la gini, sunyila blog kt ni nti, ala kmu smua bg la sapot sama blog ni, nda usahla mau berehat la, berhenti la, apa la..sa rasa nda ptt c rompakan dan jambatan mengambil keptsn mcm gini..sa hrp kmu fikir2kn blik

Professor Malam

Anonymous said...

sy bg phk presiden krmb memaklumkan bahawa presiden krmb skng msh sibuk dgn keja2 yg memaksanya bkerja di sluruh negeri sabah. kpd jmbtan, elokla ko pbetulkan kenyataan ko, presiden krmb adalah presiden yg amanah pd tugasnya. sbg presiden, dia sdh melakukan yg tbaik utk krmb. jika ada masalah sila lah trus bhubung dgnnya.

Duta KRMB di Taman Wawasan

Anonymous said...

what happen to u jambatan, i hope u will review ur decision to rest a few time from now. to rompakan and budak baru belajar, both of u is a powerman of krmb. plez keep it up to running and improve the performance of krmb.

One In A Million Teen In Sipitang

Anonymous said...

adeh..ada2 saja kamu niee..
nda pa lah, benda dah jadi so dia jadi lah..bagusla kalau semua dah sedar kepentingan krmb lebih utama dari kepentingan diri sendiri kan.. jambatan, nti ko baliklah semula ke blog ni..mesti ko kana rindu selepas ni..

Limau Manis

Anonymous said...

KePadA SemUA YanG berAda dI dalan BloG ni Dan YanG dI Luar SaNa. teruS TeranG sY KaTaKan KepAda anDa SemUA BahAWA Apa YanG sY lakUKan PeRsaiNG, berTekAK, MenGritIK, BERDEBAt daN seBAgAINya DalaM BlOG Ni ADA TujUAn TerTentu YanG menJAdi SatU MiSi RahsIA Sy. TaPI itU HanYA BeBErapa OranG saja YanG TaHU menGeNAinYA. DaN AkHIrNYA MisI sy TeLAh TerjawaB. MaKA seleSai SuDah TUGaS Sy SeBAgAI CILI PADI DiDalaM BlOG nI. SY menGUCapkaN SyaBAs daN TaHNIah KepADa JamBAtaN keRAna memBanTU Sy Dalam menyeleSaikan MisI Sy WalaUpUN anDa TiDak TahU Apa MIsI sY sebenARNYa. maKA SeBAgaI CILI PADI YANG SEBENAR...sEpERTI aPA yANg DIsARANkaN oLEH bUdAk bAru bElAJAR dAN rOmPAK ADAlAh BEnAR. kItA sAMA2 menYaYanGI KRMB Dan iNgiN mENjULANg NAma krmb KE pUNcAk KEjAYAAn...jADi sY mENsYOrkAN kEPAdA aDik JAMbATAn sUpAya kIAT SAMa2 BerGandiNG baHU memBenTUk Dan MenJAga Nama baIK KRMB...BuanG seGala KeegoaN yanG menBuat KIta TerPesONG DarI kenYataan YanG benaR KeRanA MeneGakkaN BenAnG YaNG baSah aDaLaH sATU perKAra YanG MUsTahil...Dan KepAda SemUA AMT KRMB suPaya DapaT memberIKAn KOmITmen YanG Padu KepaDA KRMB...keRAna KRMB seKAranG nI menJAdi perHAtian kepADa SemUA KRM, MBS Dan LaiN2. ConTOH YanG dI TunJUKKan oleH SY CILI PADI BerteKAk denGAn C JamBAtan BEaufort BukANLah SaTU cONtOH YanG baIK...TaPI MemaNdanGkan Sy memPUNyai MISI tertenTU Sy KenA BUat SePerti YanG teLAh BerLAku Di BlOG Ni AnTArA Sy denGAN JamBAtan...MaKA denGAN iNI SY aKAn MenINGGalKan BloG nI...KerAna MisI sy TelHA seleSai...NaSIHat terAkhir Sy DalaM BlOG Ni KepAD JamBataN Dan YaNG laiN suPaya berHenTI DarIPaDA memBuat anDaIan YaNG TiDak siHat...PuaSA Pun DaH HamPIR...Kutuk MenGutuk, MenGhina, MenNUduH DaN sebaGaINYa YaNG Boleh MenBanGKitkan amaRaH seSeoranG aKan MenGURanGkan PaHAla PuaSA KIta Jadi CukUP saMPaI di siNI SaHaJa...AkhiR seKALI Sy CILI PADI MeMOHON AmPUN Dan MaaF seKIRAnYA aDA SesiaPA YanG terAsa TersinGGunG terHadaP Apa YanG SY Komen Kan Di BLoG nI. begItu JuGA KepaDA PenGeraK DaRI SaraWAk...SeKian Dan TerIma Kasih...I LUv U KRMB...GooD LuCk...

BELL & BOOTAX MISI TELAH SELESAI...JAWABAN SUDAH ADA...GOOD BYE KRMB...


CILI PADI

Anonymous said...

Gud Murning,astaga ni cili padi pn mau berhenti dr blog krmb ni ka? nah sy pn nda tahu lah, wlupun dorg c jmbtn n cili padi ni lantang bsuara, tp bg sy durg ttp pntg utk mmeriahkn blog kta ni, sy tdk rasa durg mencarut semuanya tp sy rasa teguran mereka kepada pemimpin krmb adalah 1 pkara yg baik. kalu lah sorng demi sorg meninggalkan blog ni, sy rasa blog ni akn jd sunyi smula..aduyai..

Lan

Anonymous said...

sayonara buat rompakan, jambatan beaufort dan cili padi...sunyilah blog kita mcam nie kan..dush...dush..dush..

Buronan Cinta
Pekan Beaufort

Anonymous said...

KEPADA

ROMPAKAN
JAMBATAN BEAUFORT
CILI PADI

SAYA MINTA KAMU BERTIGA SUPAYA DAPAT MENIMBANGKAN BALIK KEPUTUSAN KAMU UNTUK MENINGGALKAN LAMAN BLOG KRMB INI KERANA BAGI SAYA KAMU SEMUA ADALAH NAADI YANG MENGHIDUPKAN SUASANA DI DALAM BLOG INI. ROMPAKAN KENYATAANNYA KO MEMANG HEBAT KERANA BERPANDANGAN JAUH DAN MEMPUNYAI NIAT YANG MURNI TAPI KEPUTUSAN UNTUK MENINGGALKAN KRMB ADALAH SATU KEPUTUSAN YANG MERUGIKAN BUKAN KO SAJA, TAPI KRMB. KEPUTUSAN KO AKAN BANYAK MEMPENGARUHI PERSEKITARAN KRMB.

KEPADA JAMBATAN & CILI PADI, USAH KECEWA DAN BELAJARLAH MENERIMA HAKIKAT. KAMU TIDAK SALAH TAPI MUNGKIN JALAN YANG KAMU PILIH UNTUK MENCAPAI MATLAMAT KAMU ADALAH TIDAK SESUAI BUAT MASA KINI. INGAT YA MATLAMAT TIDAK AKAN MENGHALALKAN CARA. SAYA HARAP KAMU TERUS MENYOKONG BLOG KRMB DAN KAMU KEMBALILAH KE SINI KERANA KRMB JUGA MEMERLUKAN KAMU.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

aiii..apa sdh jd..weina kaciwa aq gini..napa pla smua mau keluar dr krmb ni, bsatu lah smua weii..

Joey Koboi

Anonymous said...

nda best la sdh kalu c jambatan tiada, tiada pengkritik tetap bah..mcm tu akademi fantasia bah nyanyi2 tiba2 tiada pengkritik kan, bida bah..

The DumbleDore

Anonymous said...

tida sy pcaya bila tiba2 3 org pntg dlm blog ni tiba2 tiada..wah amacam la gini,mau masuk blog pn lpas ni tida best sudah..klu sunyi jak buat apa lg sy mau masuk tinguk kan..kalau la smua ni dpt dielakkan bagus..hrp smua dpt pujuk blik dorg 3 ni spya kembali bsama krmb, sy rasa rugi bah klu dibiarkan dorng ni hilang mcm gtu sj

Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

salam pepaduan...

amboi amboi amboi mcm2 kamurang ni...sudah la tu...skg timbul budaya bru pla budaya cuti rehat n tingal meninggalkan ek....uh..tinggal la kang mis ray syok sdiri kt dlm blog ni sorg2 huhuhuhu...

emmm.....korang pikirlah bek2 k....

mis ray

Anonymous said...

eii napa bah kamu...ya sia sukung ckp c miss ray, buat apalah kmu buat mcm gini..eiii rompakan, jmbatan sama cili padi, kamu jangan lari bah..sia suka kamu ada d blog ni dari tiada..eiii

Petronella

Anonymous said...

sunyi ja bah blog ni jambatan sama cili padi tiada..

Go...semua..bangkitlah dan kembalikan jambatan & cili padi di blog ni..

LintaH DaraT

Anonymous said...

saya amat setuju jika jambatan dan cili padi tiada dalam blog ini...tetapi saya amat berharap gara rompakan kembali...kami perlukan anda

Anonymous said...

alu..komen sy rompakan kalau ada pun bukan selalu jgk dia masuk..sama jugak mcm tiada...c jambatan sama cili padi walaupun selalu ada, tp sikap dorng plak wat menyampah, kamu ubahla sikap nescaya kamu akan di terima dgn senang hati

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

Kpd fans MU, result EPL pg tadi..

BURNLEY 1-0 MANCHESTER UNITED

kpd pyukung MU, kmu rasala & trima la hakikat team kmu mmg MANUK..AYAM..AYAM MATI..lwn team baru naik EPL pn kalah..wakaka..ni ka calon juara EPL..puiiiiii...

The AnceLOTTI blues

Anonymous said...

salam perpaduan.....
berikut petikan tulisan Pengarang Berita Utusan Malaysia,Noraini Abd Razak.

***Hitungan detik 31 Ogos 2009 cuma tinggal beberapa hari lagi.Pada tarikh itu,genaplah 52 tahun negara tercinta bernama malaysia,mencapai kemerdekaan.
Fasa ke 2 kemerdekaan tanah air selepas berjaya melepasi tempoh 50 tahun pertama hakikatnya semakin mencabar***
***Usia 52 tahun sepatutnya menjadikan rakyat malaysia semakin matang menilai antara yang baik dan buruk,bukannya mencari jalan untuk mencetuskan pemusuhan yang kesannya boleh merosakkan negara***

sempena bulan kemerdekaan ini marilah kita kibarkan jalur gemilang,sebagai tanda kesyukuran dan penghormataan terhadap pemimpin kita..serta pejuang2 kemerdekaan yang berjuang hingga nyawa terakhir..berkorban jiwa dan raga...AL-Fatihah untuk pejuang yang gugur di perbatasan...
Kepada generasi baru...sama2lah kita mempertahankan dan menjaga hak2 kita..sama2 kita melahirkan suara belia merdeka untuk pembangunan dan mengatasi penjajahan pemikiran...



By TOK'KEN5
dahulu,kini dan selamanya

Anonymous said...

hiii eiii sunyinya blog ni sdh kann..eii

Petronella

Anonymous said...

halu eberi badi..emm sa rasa pn sunyi jgk bh tp tdk apalah, sa hrp akn rmi lg yg akan mngganti khilangan rompakan,cili padi & jmbtn bft,sa minta ahli2 krmb yg slama ini tingu jak bgus kmu join bg komen dan pdpt d cini dr kamu men gitar ja d bus stop nda tantu2 tu..hi lintah darat sama tokken 5, truskn aktif bsama krmb ya

Professor Malam

Anonymous said...

wei kwn2..ni cerita psl kem kepimpinan, bkn psl cili padi, rompakn, jmbtn sdh xda lg d blog ni..kamu ni...kita bg la idea psl kem nie..pduli psl durang tu..

Sifu Bukit Bendera

Anonymous said...

Kpd manusia yg bernama CILI PADI, ROMPAKAN, JAMBATAN BEAUFORT DAN BUDAK BARU BELAJAR. Setahu sia kamu pandai berkata-kata tapi tidak berani berhadapan dengan kritikan, pandangan org terhadap kamu, baru saja memberi pandangan, kritikan tetapi tidak diterima pakai sudah kamu merajuk. Alasan saja itU..ini tetapi sebenarnya kamu tidak tahan berhadapan dengan apa yang dikatakan oleh mereka terhadap diri kamu. Kalau kamu rasa kamu seorang yang cintakan kejayaan KRMB ini kamu keluar dan cari saya dalam blog ni. Saya tahu kamu sentiasa melihat perkembangan blog ni, tapi takut untuk masuk semula kerana malu dikatakan oleh pengunjung blog ni.Saya cabar kamu bertiga untuk berdebat dengan saya mengenai sikap kamu selama ini.

...BARA API...

Anonymous said...

alamak..bara api, ko sapa plak..mcm mganti c jmbtn pula ko ini..sa suspek tahu..kakaka

Professor Malam

Anonymous said...

Selama ini saya hanya mengikuti perkembangan blog KRMB ini, tetapi tidak mahu untuk join sama dalam blog ni. Tetapi sejak pemergian 4 manusia yang tak berani menyahut cabaran dan tekan ini, saya memunculkan diri dalam blog ini. Sebenarnya apa yang mereka katakan dalam blog ni hanya dimulut sahaja tapi bukan dihati mereka. Cakap tidak serupa bikin. Mereka berempat ini cuma pandai berkata-kata, pandai menasihatkan orang lain tetapi lihatlah diri mereka sendiri. Tidak berani menyahut cabaran. Cinta KRMB konon tapi disuruh keluar untuk memberi pandangan dan komen tak mahu. Alasan saja tak kukuh.


...BARA API...

Anonymous said...

Professor Malam

terus terang saya katakan bahawa saya bukan manusia yang berempat itu. Sory ye saya tak ada kaitan dengan dorang. So jangan sam,akan saya dengan dorang. suspek!! apa yang engkau suspek?? Saya baru saja mahu memunculkan diri dalam blog ini, so jangan kaitkan saya dengan manusia berempat itu k.

...BARA API...

Anonymous said...

relax ba ko bara api, jgn ko mengencang bah..haha..sa suspek ko akan kembali mmanaskn blog ni, nda apa bgus juga tu yg bikin sa smgt mau slalu buka blog ni..butul jgk la ckp ko kan psl durng be4 tu, tp sa nasihatkn ko hati2 la ya

Professor Malam

Anonymous said...

KEPADA

BARA API

SELAMAT MALAM SEMUA, SAYA MINTA MAAF NADA JENGUK BLOG NI HARI NI KERANA BARU PULANG DARI KAMPUNG. WAH NAMPAKNYA ROMPAKAN, CILI PADI DAN JAMBATAN MASIH BELUM MUNCUL WALAUPUN KITA SEMUA DI LAMAN BLOG KRMB INI MENGHARAPKAN MEREKA KEMBALI KE BLOG INI. KAMU TIDAK KASIHAN PADA MISS RAY YANG DEMAM SEBAB KAMU SEMUA SUDAH PERGI TAK KEMBALI. APAPUN KAMU BALIK LAH KE BLOG INI.

BARA API, SAYA TENGOK KO ADA CIRI2 MACAM SI JAMBATAN DAN CILI PADI, TAPI SAYA NASIHATKAN KO GUNALAH AYAT2 YANG BERHEMAH DAN BERSOPAN WALAUPUN KO SEDANG MENCABAR DORANG. SAYA HARAP KO PAHAM.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Kepada semua pengunjung blog ini. Sejak saya perhatikan apa yang kamu hujah2 kan dalam blog ini langsung tak ada erti kepada KRMB ini. Semua auta, mengarut je. Tidak adapun hujah2 kamu yang boleh menaikan nama KRMB ini. Terutama Jambatan, Cili Padi. Lebih2 lagi Petronela dan samurai, tak malu kah bercinta dalam blog ini?? Semua orang tenguk blog kamu orang lah, malulah sikit kawan. Begitu juga yang lain2. Cerita mengarut sahaja yang kamu hujahkan. Langsung tak ada kelas. Jambatan, Cili Padi, Rompakan dan Budak Baru Belajar........jum kita berdebat/////apa2 sahaja. Kalau berani lah.

...BARA API...

Anonymous said...

bara api, petronella tu bcinta main2 jak bah tu sama c samurai, skadar seri kan blog, nda kan tu pun ko mengencang..relax ma..sa stuju nasihat c noordin tu, ko bara api guna ayat besopan sedikit, jgn jd c jambatan nombor 2 plak ko ni

Professor Malam

Anonymous said...

Ya Encik Nordin,

Kalaulah saya mempunyai ciri2 2 orang itu, saya tak kisah, tapi saya bukan macam dorang yang suka mengutuk orang, kerja itu semua tak ada guna. Apa yang saya mahu dari dorang ialah sikap keras kepada dorang itu. Saya suka berdebat dengan manusia yang macam dorang2 itu. Tapi sayang, dorang tak mahu masuk blog ini lagi, tapi kalau dorang masuk saya akan cari satu topik yang boleh didebatkan bersama dorang2 tu secara sihat. So jangan samakan saya dengan dorang2 itu ok.


...BARA API...

Anonymous said...

Professor Malam

Kalau iya pun dorang bercinta main2 tapi kamu ingat semua orang sama fikiran macam kamu?? tentu tidakkan, so janganlah buat perkara yang boleh membangkitkan syakwasangka orang lain terhadap KRMB kamu ini. Saya cuma memberi pandangan bukan komen......

...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

BARA API

SAYA SUKALAH KALAU NIAT KO BEGITU, TAPI KALAU NIAT KO SEKADAR MAHU MENGUCAR KACIRKAN BALIK BLOG INI, SAYA HARAP KO LUPAKAN SAHAJA LAH. SATU LAGI SAYA HARAP KO TIDAK GUNA PERKATAAN PROVOKASI DAN MEMPUNYAI UNSUR MENGHINA SEPERTI YANG SELALU DILAKUKAN OLEH JAMBATAN DAN CILI PADI TU..

SATU PUN MAHU BERDEBAT SECARA SIHAT SAMA KO, TAPI NANTI DULULAH TUNGGULAH SI JAMBATAN, ROMPAKAN DAN CILI PADI KEMBALI, BARU BEST KAN KITA BERDEBAT RAMAI2 SECARA SIHAT

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

dari ko jak lah bara api, tu ko punya penilaian tu ko punya suka lah..tp sa tetap kata dorang tu skadar begurau2 jak bah tu, bukan juga betul2..bara api, napa ko mahu sgt 3 orang tu bedebat dgn ko? mesti ko ada sesuatu yang ko mahu kan...sa harap jgk ko dpt bg idea utk kem kepimpinan belia ni, kita tolong en.kahar kalau ko kenal dia lah

Professor Malam

Anonymous said...

NOORDIN MAT TOP dan Professor Malam,

Saya suka cara kamu. Begitulah sebaiknya. Jangan selalu ikut emosi dan selalu terima apa sahaja pandangan orang terhadap sesuatu. Kerana pandangan orang terhadap diri kita, kita tak boleh marah. Contohnya kalau orang katakan kita macam hantu, itu mungkin pandangan dia, mungkin dia nampak kita macam hantu, so kita kena terima pandang orang terhadap diri kita. Saya juga menunggu 4 orang tu untuk berdebat dengan saya mengenai apa2 sahaja topik yang boleh memberikan kita kepuasan dari segi membangunkan peribadi diri dan Belia serta KRMB kamu ini secara sihat.

...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

BARA API,

BARA API, KENAPA BARU SEKARANG KO MUNCUL, KENAPA DULU KO HANYA BERSIKAP TUNGGU DAN LIHAT APABILA JAMBATAN DAN CILI PADI BERLELUASA MENGGUNAKAN PROVOKASINYA PADA ORANG LAIN? BUKANKAH LEBIH ELOK JIKA KO KELUAR DULU SEDARKAN DORANG AWAL2 LAGI

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

bara api, apa kata ko open table saja, ko bg saja apa2 tajuk utk kita debatkan bsama2, nda pyhla tunggu durg c jmbtn,cili padi dan rompakan tu, dorg tu bkn lagenda atau nasionalis..sa harap ko tunaikan, sa pn mau test power jgk, sa yakin yg len2 pn mcm jgk sa fikir skng ni

Professor Malam

Anonymous said...

Dan satu pinta saya, jangan bawa saya main kutuk mengutuk, itu permainan saya. Selagi tiada orang yang kutuk saya saya akan ok sahaja. Dan tujuan saya masuk blog ini bukan untuk mengucar-kacirkan keadaan, tapi saja nak bertukar-tukar pandangan terutama jaguh2 dalam blog ini seperti Jambatan Beaufort, Cili Padi, Rompakan, Budak Baru Belajar dan sesiapa saja yang inginkan perdebatan ini secara sihat. Jadi saya menyeru kepada 4 orang ini supaya muncul berhadapan dengan saya. Itupunkalau kamu berani. Kerana saya tahu kamu sentiada melawat blog ini secara senyap2, tapi tak ada hasil. Apa salah daripada melihat sahaja baik masuk blog ini kita berdebat dan bertukar-tukar pendapat.....macamana kamu berempat???????

...BARA API...

Anonymous said...

ya sa harap durng be4 tu dpt bg respon pd cabaran sihat dr bara api tu..sa harap durng bg respon la isuk..

Professor Malam

Anonymous said...

aluu..euuk siapa pula bara api ni? new generation fasa kedua c jambatan ka ini..uu tgh mlm pn kmu masih btukar2 pendapat lagi kan, bagus lah masih meriah lagi blog ni rupanya walaupun tnpa c jmbatan yg murai tu

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

Bukan saya tak mahu masuk atau menunggu sahaja, tapi belum terbuka hati saya untuk berhadapan dengan dorang2 itu. Dan satu lagi tujuan saya ialah ingin berdebat dengan dorang walaupun dorang bukan legenda atau nasionalis dipandangan kamu tapi pada pandangan saya saya perlukan orang macam dorang2 itu untuk perdebatan saya. Tapi Kalau professer nak boleh tak jadi masalah buat saya.

...BARA API...

Anonymous said...

al-tengok al-tegur SDN BHD

Satu lagi cara yang saya tidak suka dalam blog ini, ialah saya anda menegur c jambatan. Walaupun c jambatan bersifat macam itu, tapi ada faedah dan bermanfaat kepada KRMB kamu orang ini. So tinggalkan budaya kutuk-mengutuk dalam blog ini. Kerana budaya itu tidak berfaedah kepada sesiapapun, kecuali satu kerugian kepada diri sendiri.

...BARA API...

Anonymous said...

OK LAH BEGITU BARA API, SAYA MENYOKONG USAHA KO, TAPI KALAU KO ADA GUNA BAHASA KESAT DAN PROVOKASI DI DALAM BLOG INI, SAYA ORANG PERTAMA YANG AKAN MENGHENTAM KAMU..SAYA HARAP KAMU PAHAM.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

sy bkn apa, sy bfikir apa yg rompakan dan budak baru balajar katakan semalam dalm komen mereka, mereka mmg bkata benar. knapa kta tdk bkata baik2 dan molekkan bahasa, usah mlakukan provokasi dan mnghina orang..sy harap ko tdk macam c jambatan tu

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

sa bkn nda mau, sa rasa bgus kta debatkan 1 isu ramai2, br bes kan..sa suka bdebat sbb dulu sa pdebat skolah jgk, tp sa ni klu bedebat bedua2 jak susah jgk sbb nti org ingat kita betekak, mcm c jmbtn sama cili padi hari tu...sa akan tunggu ko buka tajuk utk d debatkan nti ya bara api

Professor Malam

Anonymous said...

NOORDIN MAT TOP

Sudah saya katakan tadi bahawa budaya kutuk mengutuk memang mainan saya. Satu saja permintaan saya jangan kutuk saya dulu. kerana dari apa yang saya perhatikan bahawa budaya kutuk-mengutuk bukan satu budaya yang terpuji tapi budaya yang dibenci dan dicaci. kalau kita mempunyai harga diri jauhi budaya tersebut. Kerana selama saya mengamalkan budaya tersebut pada zaman kegemilangan saya yang suka mencabar orang secara tidak sihat, tidak membawakan hasil yang baik kepada diri saya, malahan saya dibenci dan dijauhi. Jadi kepada pengunjung blog ini jauhi budaya tersebut.

...BARA API...

Anonymous said...

Kepada Professor Malam,

Saya lebih suka orang lain yang membuka tajuk, kerana saya tidak mau dikatakan telah bersedia dengan tajuk yang saya berikan. Dan Kalau anda nak berdebat secara terbuka, terpulang. Saya terima secara terbuka.

...BARA API...

Anonymous said...

al-tengok al-tegur SDN BHD,

Anda tak perlu risau tentang saya. Apa yang dorang2 berempat buat tu ada kebaikannya. Dan saya bukan siapa2 antara mereka, so jangan risau.


...BARA API...

Anonymous said...

YA SAYA SOKONG. KEPADA SEMUA AHLI KRMB, SEMUA JAUHI BUDAYA KUTUK MENGUTUK, HINA MENGHINA DAN PROVOKASI NI. SAYA HARAP BUDAYA KOTOR INI AKAN TAMAT SAMPAI DI SINI SAJA, TAMAT BERSAMA HILANGNYA C JAMBATAN DA CILI PADI YANG TIDAK BANYAK MEMBANTU MENAIKKAN IMEJ KRMB.

TAPI SATU BUDAYA YANG SAYA SUKA PADA JAMBATAN DAN CILI PADI YANG PATUT KITA TERUSKAN IALAH BUDAYA MENYEDARKAN PEMIMPIN KITA SUPAYA TIDAK TIDUR. BUDAYA ITU SAYA AKAN TERUSKAN TAPI DENGAN PENDEKATAN YANG LEBIH BERHEMAH DAN BERASAS, BUKAN MAIN SERKAP JARANG SAJA.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

sa harap ko oklah bara api, sa bukan nda suka c jambatan, tapi sa meluat dengan ayat2 dia yang tdk btanggungjawab tu, sa hormati dan bangga dengan niat dia mahu pemimpin krmb bangkit tapi sayangnya cara dia salah. sa harap ko bara api tdk mcm gtu.

Professor Malam

Anonymous said...

bara api,
apa kata ko jd pgomen setia d dalam blog ni, sy rasa ko jauh lbh baik dr jambatan utk ambik peranan yg dia tinggalkn tu, sy hrp yg lain2 bagi sokongan pd blog krmb dan btekad naikkan imej blog kita ni

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

NOORDIN MAT TOPP,rofessor Malam al-tengok al-tegur SDN BHD,

Saya suka dengan semangat kamu yang inginkan KRMB kamu dihargai oleh pemimpin KRMB dan AJKnya. Bagi saya tiada yang paling penting ialah menjaga imej peribadi diri dan bagi kamu KRMB kamu ini. kalau lah saya diizinkan untuk terus bersama anda diblog ini saya akan muncul selalu.

...BARA API...

Anonymous said...

Walau macamana pun saya masih mengharapkan 4 orang jaguh ini muncul dalam blog untuk berdebat dengan saya. Jambatan Beaufort, Cili Padi, Rompakan dan Budak Baru Belajar mari masuk blog ni, kita bertukar2 pendapat dan pandangan. Saya memaksa diri saya masuk blog ini semata-mata mahu berdebat dengan anda dan menghapuskan budaya kutuk-mengutuk yang mana bukan budaya kita sebagai belia dan beliawanis yang masih jauh lagi perjalanan untuk kearah mendewasakan diri. Jangan sampai buadaya yang tidak sihat ini merosakan nilai2 murni dalam diri kita.

...BARA API...

Anonymous said...

NOORDIN MAT TOP, kenyataan kamu seperti ini "SAYA HARAP BUDAYA KOTOR INI AKAN TAMAT SAMPAI DI SINI SAJA, TAMAT BERSAMA HILANGNYA C JAMBATAN DA CILI PADI YANG TIDAK BANYAK MEMBANTU MENAIKKAN IMEJ KRMB" saya setuju dan menerima kenyataan tersebut kerana itu adalah pandangan kamu. Tapi bagi pandangan saya Jambatan dan Cili Padi banyak memberi kesedaran kepada AMT KRMB dan telah membawa anda pengujung blog ini pandai berkata-kata dan memberi pendapat yang bernas serta bijak memikirkan mana yang baik dan mana yang buruk. Sebab itulah saya menunggu untuk berdebat dengan mereka kerana sikap mereka dan pandangan mereka walaupun dipandang negetif tetapi memberi kesan yang baik kepada AMT KRMB kamu walaupunada segelintir manusia yang tidak memaham lebih dalam kesan yang baik daripada mereka kerana manusia lebih suka menilai yang buruk duluan daripada yang baik.


...BARA API...

Anonymous said...

salam smua,
aiseh ada pdtg br pla kn d blog kita ni, ni la namanya patah tumbuh hilang berganti. bara api, slamat dtg ke blog krmb

Limau Manis

Anonymous said...

sy hrp bara api ni ok lah, x mcm jmbtn

Lan

Anonymous said...

eii ko sapa bah bara api, sia bcinta sama samurai pun ko bising2, sia pantang tahu..kitorang gurau2 jak pun nda bulih ka, sia malas ba ko ni sama jugak mcm jambatan suka tuduh2 sia macam2..teda apa, sia bagitahu samuari nti biar dia marah ko..

Petronella

Anonymous said...

Stedy Jak Ko Bara Api..Tapi Jan Men Api Ar...

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

salam perpaduan..
Tq..Professor malam...insyallah sy akan sentiasa membantu KRMB...


















By TOK'KEN 5
dahulu,kini dan selamanya

Anonymous said...

kepada petronela,

Inilah budaya yang paling saya tidak suka dalam blog ini seperti yang kamu tafsirkan kepada saya. Saya sudah katakan jangan memulakan kutukkan kepada saya. Tidak salah kalau saya menegur anda didalam blog ini kerana apa yang menjadi teguran saya ialah saya tidak mahu ada perselisihan faham dalam blog ini. Mungkin bagi kamu itu hanya gurauan tapi tidak kepada orang lain. Dan satu lagi saya bukan seperti jambatan atau sama macam jambatan yang kamu anggap sebagai pengucar-kacirkan blog ini, tapi bagi saya mereka berempat sangat bererti kepada blog KRMB kamu ini.

...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

BARA API,

PETRONELLA MARAH KO SEBAB KO MACAM MENJATUHKAN HUKUMAN PADA DIA, KO TEGURLAH GUNA BAHASA YANG RINGKAS TAPI PADAT, LEMBUT TAPI BERKESAN. ITU LEBIH BAIK KAN BARA API.

TOKKEN 5,
HUJAHMU YANG DULU TU ADA KEBENARANNYA TAPI SAYA MINTA KO TERUSLAH BERSAMA KAMI D BLOG NI. SELALULAH MEMBERI PESANAN DAN NASIHAT KEPADA KOMUNITI KRMB INI.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

KEPADA

AMT TERBUANG.I

KALAU ANDA RASA KEMUNCULAN BARA API TIDAK BANYAK BEZANYA DENGAN C JAMBATAN DAN CILI PADI, SAYA RASA MUNGKIN ADA JUGA BENARNYA BUAT MASA INI DAN BERDASARKAN TEORI YANG ANDA BENTANGKAN. TAPI APA KATA KITA BAGI PELUANG KEPADA BARA API INI UNTUK MEMBUKTIKAN YANG APA YANG KO CAKAPKAN ITU TIDAK BENAR.

SAYA PUN SEBENARNYA TIDAK SUKA BUDAYA CABAR MENCABAR INI KERANA KITA BUKAN BLOG POLITIK (PINJAM KATA2 CIKGU PANTUN) TAPI KITA ADALAH BLOG RAKAN MUDA, BLOG YANG MENAMPILKAN ASPIRASI DAN PEMIKIRAN ORANG MUDA. KITA ADA PEMIMPIN JADI KITA GUNALAH PEMIMPIN YANG KITA ADA INI UNTUK MENUNJUKKAN YANG KITA BOLEH DAN ADA UPAYA.

"KALAU KITA SANGGUP MENIMBA ILMU DARI ORANG YANG TAHU, AKAN LUPUT SIFAT HASAD DENGKI DAN IRI HATI"


NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Hanya jauhari mengenal manikam..

jangan berani menyeberang jambatan,
jika takut buaya di sungai.

siapkan payung sebelum hujan,
mudik ke hulu ke muara tidak.

Cikgu Pantun

Anonymous said...

astaga bara api, aku ni kan lain jua rasa lah sebab aku pun msh baru d blog ni, aku pn nda kenal siapa tu jambatan, cili padi dan rompakan, tapi dari komen2 dorang yg aku baca, sandi jua lah aku tengok komen2 semua keras2 tp bagus sebab mau tegur pemimpin atasan krmb. aku harap kewujudan aku sebagai org baru dlm blog ni diterima lah, ak dapat tahu laman blog ni dr kawan aku yg pnh join program rakan muda

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

wohoho..sy rasa ada bgus jgk apa yg d ckp c bara api tu, tp jan la lebih2, jan over nya orang..plahan2 ko bara api, misi blog skang ni kita nda mau lagi provok2 ni, nda bgus tu..cuba ko buat seswatu yg mnguntungkn smua phk, bkn sesetangah phk..ni pandangan aku jak

Bullock

Anonymous said...

halu semua..mana c bara api ni, senyap jak hr ni..

Saifuddin II

Anonymous said...

AMT Terbuang,

Kenapa kamu masih lagi mengamalkan budaya menuduh, menyangka dan sebagainya dalam blog ini sehingga mencetuskan rasa tidak puas hati kepada seseorang. Tapi kamu silap kalau mengatakan saya sama dengan cili padi. cara dia tetap dia, cara saya tetap saya. Saya mencabar dorang berempat bermaksud. tapi tidak saya nyatakan disini. tapi niat saya baik. saya membawa anda berdebat secara sihat kerana saya tidak mahu budaya kutuk-mengutuk masih menjadi amalan ddalam blog ini. Jadi kepada anda dan mereka yang mengunjungi blog ini jangan menafsirkan seseorang dengan prasangka buruk sedangkan kita belum tahu niat sebenarnya. Saya masuk blog ini bukan bertujuan mengucar-kacir anda semua yang cintakan blog ini. Tapi saya membawa dorang berempat berdebat secara sihat melalui tajuk2 debatan yang boleh meninggikan nilai murni dalam diri kita dan juga blog kamu ini. Jadi saya pinta, saya jangan samakan saya dengan dorang2 berempat yang dulunya pernah kamu anggap pencetus hura-hara blog ini, tapi sebenarnya tanpa mereka berempat blog ini tidak akan seperti sekarang.

...BARA API...

Anonymous said...

Bullock,

Saya suka cara kamu. Sebenarnya saya ada mengatakan bahawa apa2 pun pandang orang terhadap kita atau seseorang kita kena menerimanya. Sama ada pandangan baik ataupun buruk. Jangan membantah pandangan orang tapi berilah cadangan atau idea supaya ia boleh diterima tanpa sakit hati. Kalau kamu masih mengamalkan budaya mengur orang secara membabi buta tanpa memberi peluang kepada seseorang untuk menerangkan maksud sebenar hujah2 nya maka blog ini tidak akan ada kemajuan. Saya mencara tajuk yang sesuai untuk kita debatkan tetapi bukan untuk mencari siapa paling jaguh. Saya ada menyatakan di post saya di atas bahawa perdebatan ini bertujuan bertukar-tukar pendapat dan pandangan bukan mencabar untuk kepenting diri saya. saya bukan gila nama. saya harap anda semua faham. Tapi kalau kehadiran saya diblog ini dianggap mengucar-kacirkan blog kamu ini saya boleh berundur diri. Walaupun niat saya untuk kebaikan blog ini tidak tercapai. Tapi saya masih mengharapkan empat jaguh blog ini dapat muncul untuk kita sama2 berdebat secara sihat untuk meninggikan nilai peribadi diri dan blog kamu ini.

...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

BARA API

SELAMAT BERPUASA BARA API. BARA API KO JANGAN TERASA SANGAT DENGAN KOMEN C AMT YANG TERBUANG TU KERANA TU HANYA PANDANGAN DIA, BELUM TENTU BETUL DAN BELUM TENTU DISETUJUI OLEH SEMUA PIHAK. APAPUN SAYA RASA SAYA AKAN BERI PELUANG KEPADA KO UNTUK BUKTIKAN YANG C AMT YANG TERBUANG SUDAH TERSALAH TAFSIR KEPADA KO. C AMT TERBUANG NI CAKAP JANGAN AMAL BUDAYA TUDUH MENUDUH TAPI SECARA TIDAK SEDAR DIA SENDIRI YANG MENERBITKAN BIBIT2 KE ARAH ITU DI DALAM BLOG NI.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Slamat bsahur suma..sa bkn mau msuk cmpur tp sa rasa ada btul jgk ckp c amt tbuang tu,tp dlm masa sama ckp c amt tbuang tu tlalu menutup ruang pd c bara api. sa tgk bara api ok drpd c jmbatan atau cili pdi yg mmg nda bgus tu, tp biarla bara api test market dia tu, sa sukung ko bara api slagi ko nda lari matlamat asalmu.

Professor Malam

Anonymous said...

aluu..sunyi jak pagi2 ni...

UpTown GuRL

Anonymous said...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

tlebih dulu, sy mohon izin utk bkata spatah dua mengenai blog krmb ini. sy pkenalkan diri sy sbgai Mr Y dr 1 psatuan belia di dlm kwsan bft. sy br sj mengikuti pkmbangn blog ini apabila d britahu oleh sorg sahabt sy yg mmg tlibat dlm JBS.

thniah sy ucpkn pd krmb krana dpt mwujudkn 1 laman blog yg ckup mnarik, padat dgn mklmat dn berani. slain tu, ahli yg rmi yg sntiasa mberi sokongn & komen thdp kpimpinn dan sesama ahli bg sy cukup mnarik utk diteliti.

sbg ajk ttinggi sbuah psatuan belia, sy ttarik sbenrnya.tp sbg pmimpin yg sdikit bpengelaman dr pmimpin krmb, sy ingin menegur bberapa pkara sbg panduan kta untk masa depan.

dr komen2 pgunjng, sy tgk ada ahli mgrkitik kpimpinn krmb,sy rsa tu ckup positif dan sbg pmimpin, spttny itu adalh 1 yg prlu d ttik beratkan oleh pmimpin, igt tanpa ahli siapala kita, tnpa ahli apa guna kita bpersatuanm, tnpa ahli tiada lah kita. hrp kpimpinna krmb tdk ptt mbiarkn budaya ini krana apabila tlalu byk kritikn, ahli akn jd tdk yakin dan mengecop kta sbg pmimpin lemah dan xda bakat.

1 lg pkara yg sy mahu tgur ialah pd smua pengomen jgn suka mlakukn pkara negatif pd blog ni, jgn amalkn sikap bgitu krana org luar yg mlihat & mmerhati akn pandang negatif pd krmb.

skian sj buat masa ini, trima kasih.

Mr Y...

Anonymous said...

assalamualaikum...

untuk semua cuba renungkan...

Manusia yang sering menimbulkan rasa tidak tentram di kalangan oran lain adalah lebih teruk dari kambing...Kambing jika sering menceroboh tanaman orang lain jika di sembelih lebih banyak gunanya jika di biarkan hidup..dagingnya boleh di makan, kulitnya boleh di buat kompang, tulangnya boleh di buat sup malahan perutnya juga boleh di manfaatkan..tetapi manusia yang jahat, tak boleh tengok orang senang dan ada agenda tersembunyi adalah tidak berguna sama sekali jika di sembelih..xda siapa yang mahu daging, kulit, tulang dan perutnya...

fikir2kanlah...siapa makan cili dia terasa pedas...

AMT Terbuang

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

amt tbuang ni mau selesaikan problem atau sngaja mendtangkn problem ni..kalu la engko ni seorg AMT, dgn btindak memalukn org ok

Lan

Anonymous said...

KEPADA

AMT TERBUANG

SAYA MERASA RALAT DENGAN TINDAKAN KO INI, SAYA PUN JADI TIDAK YAKIN DENGAN ANDA, APA TUJUAN ANDA SEBENARNYA? KALAU KO SEORANG AMT YANG JUJUR DAN BERTANGGUNGJAWAB BOLEH TAK ANDA BUAT KENYATAAN YANG BERTANGGUNGJAWAB SEDIKIT UNTUK MENSTABILKAN KEAMANAN DAN KEDAMAIAN BLOG KRMB INI SEPERTI YANG KO LAUNG2KAN TU

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Salam Rakan Muda

Semakin lama blog KRMB semakin jauh terpesong dari matlamat penubuhan asal. Blog ini tidak pernah aman dengan propaganda yang saya rasa tidak perlu ada dalam sebuah blog Rakan Muda.

Saya sebagai salah seorang yang dahulunya mencadangkan agar blog ini di ujudkan turut merasa kecewa dengan situasi sekarang...Terus terang saya katakan ketika saya mengajukan cadangan mengenai blog ini kepada En Halbi yang pada masa itu sebagai PRM parlimen Bft adalah untuk menyediakan satu medan untuk semua warga KRMB khasnya dan juga seluruh warga muda secara amnya satu medan perjumpaan maya yang akan membantu percambahan minda bukannya sebagai medan untuk cabar mencabar antara satu samalain dan juga sebagai medan untuk menujukkan kejaguhan berdebat...Semua itu tidak akan dapat membawa kebaikan untk KRMB secara keseluruhannya...

Saya juga turut bersedih bila blog kehilangan Rompakan, Jambatan dan Cili padi tetapi kita kena hormati keputusan mereka dengan harapan satu saat mereka akan kembali. Kita harus menilai kembali tentang apa yang telah berlaku dalam blog KRMB sehingga sejak akhir2 ini sering bergoncang dengan pelbagai provokasi.

Untuk semua pengomen saya menyeru marilah kita sama - sama mengubah cara kita kepada yang lebih positif..ketiadaan provokasi2 panas bukanlah alasan untuk menjadikan blog kita ini sunyi..banyak topik yang kita boleh bincangkan secara positif tanpa mengharapkan Rompakan, Jambatan atau cili padi untuk menghangatkan blog..saya yakin anda semua mampu untuk kembali menghangatkan blog selaras dengan matlamat penubuhannya..

Untuk Bara Api hentikan cabaran anda kerana ia tidak menguntukngkan blog, untuk AMT terbuang berhenti untuk menghangatkan kembali blog dengan cara yang tida terpuji walau pun saya faham maksud anda dan untuk semua mari kita sama2 meletakkan kembali blog ini ke landasan yang betul...

sekian, terima kasih atas perhatian anda

Suardi Kadir

Anonymous said...

aku pnjm kata2 c Noordin :-

"KALAU KITA SANGGUP MENIMBA ILMU DARI ORANG YANG TAHU, MAKA AKAN LUPUT SIFAT HASAD DENGKI DAN IRI HATI"

nukilan khas aku tujukan kpd AMT Terbuang, BARA API & semua..Tolonglah majukan blog kita ni dengan seribu kebaikan sempena ramadan al mubarak ni...

Anonymous said...

aku pnjm kata2 c Noordin :-

"KALAU KITA SANGGUP MENIMBA ILMU DARI ORANG YANG TAHU, MAKA AKAN LUPUT SIFAT HASAD DENGKI DAN IRI HATI"

nukilan khas aku tujukan kpd AMT Terbuang, BARA API & semua..Tolonglah majukan blog kita ni dengan seribu kebaikan sempena ramadan al mubarak ni...

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

KEPADA

SUARDI KADIR

SAYA SETUJU DENGAN APA YANG ANDA NYATAKAN. SAYA PUN TIDAK FAHAM KENAPA BLOG NI DIJADIKAN MEDAN UNTUK MELAKUKAN PROVOKASI PADAHAL BANYAK BENDA LAGI YANG BOLEH KITA BUAT. YA NIAT UNTUK MENEGUR KEPIMPINAN KRMB ITU MEMANG BAIK TAPI JANGAN SALAH GUNA KEBEBASAN YANG DIBERIK UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI. JANGAN MEMANDANG KE SEBERANG SUNGAI JIKA TANAH DISITU SEMUANYA PAYA. HARAP MAKLUM.

AMT TERBUANG,

SUDAHLAH TU, NDA PERLU ANDA TERUS MENGHENTAM BARA API KERANA SETAKAT NI SAYA RASA BARA API TIDAK MELAKUKAN APA2 KESALAHAN. NI PANDANGAN PERIBADI SAYA.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

helooo..hi smua..emm hambar jak kan blog ni sejak dua tiga hari ni, sa pun tgk blog ni dah slow sikit dr segi pengunjung..sa minta pihak pemimpin krmb dan admin blog dapat buat sesuatu untuk menarik balik phatian kepd blog ni..

Professor Malam

Anonymous said...

hye samua, apa khbr, sori mcm lama pula sia nda msuk blog ni, maklum busy sket ba sia byk keja..emm betul la prof malam, blog ni slow sikit la, nda lagi panas..bara api sama amt tbuang pun tidak berapa hot jugk..apapun sia hrp blog ni trus maju dan sia akan trus sokong..mana samurai ya, lama nda masuk blog, merajuk ko daling?

Petronella

Anonymous said...

bara api, mana tia ko? napa lama nda keluar harini..

Ular Sawa Selagon

Anonymous said...

Salam Rakan Muda

terima kasih saya ucapkan kepada NOORDIN MAT TOP atas respon anda terhadap saya...

di harapkan selepas ini tiada lagi manusia yang berhati durjana yg cuba mengkucarkacirkan blog...

sebagai permulaan saya minta kepada semua pengunjung untuk memberikan pendapat mengenai aktiviti apa yang sesuai untuk memajukan KRMB lagi..ini selaras dengan saranan Pengarah kementrian Belia dan Sukan Sabah En Rusli Yusuff ketika merasmikan satu program beberapa bulan lalu..beliau meminta kita sebagai golongan muda untuk mencadangkan aktiviti2 yang sesuai dengan kita agar di pertimbangkan...

To Cik Rayana saya minta maaf kalau anda rasa saya memandai2 pula memandangkan saya bukan berada dalam JBS...

Suardi Kadir

Anonymous said...

Salam Ramadhan dan salam perpaduan,

Setelah saya perhatikan selama beberapa hari ini saya memasuk laman blog ini, saya setuju dengan tindakan Jambatan, Cili Padi, Rompakan dan Budak Baru Belajar keluar daripada blog ini.Selagi ada mereka yang seperti anda AMT terbuang dalam blog ini, mungkin ramai yang akan hilang minat untuk melayaran laman ini. Kerna sikap anda yang suka menyalahkan, mengandaikan, dan sebagainya terhadap orang lain. Sebenarnya yang makan lada bukan ornag lain tetapi diri anda sendiri. Anda ingin membetulkan orang lain tapi kalau dinilai dari segi bahasa anda, anda tidak ubah seperti orang yang ingin mencari populariti sendiri.Saya tidak peduli apa yang anda katakan pada saya tentang saya dengan c bambarayon adalah orang yang sama, begitu juga cili padi. Nasihat saya jangan biasa melibatkan orang lain hanya kerana kita sama warna rambut tapi hati, bangsa lain2. Sebenarnya anda tidak perasan atau sengaja tidak perduli tentang diri anda yang suka mengritik orang tanpa sebab yang munasah. Saya harap untuk mengekalkan kedudukan KRMB kamu ditempat yang terbaik, jauhilah sikap seperti anda dan ingat, belajar menerima teguran orang kemudian pandang diri anda dicermin, adakah anda sempurna.

...BARA API ...

Anonymous said...

Cuba anda semua perhatikan......sejak kehilangan Jambatan, cili padi, budak baru belajar dan rompakan , kemeriahan blog ini semakin merosot.....kenapa????? kerana adanya orang2 yang suka memengritik, menghina dan menegakan benang yang basah dalam blog ini tanpa memerhatikan diri sendiri. Seblum menegur, mengritik orang lain pastikan adakah kita memberikan komen, kritikan yang membian dalam blog ini. Saya perhatikan mungkin ada 2 atau 3 orang sahaja yang memberikan kritikan yang berguna, yang lainnya hanya teguran biasa yang ingin membetulkan sikap orang lain. Kepada semua yang mengunjungi blog ini agar dapat memberikan teguran,kritikan dan sebagainya yang boleh diterima dengan hati terbuka.

...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

BARA API,

SAYA TIDAK SETUJU DENGAN PANDANGAN ANDA BAHAWA ROMPAKAN DAN BUDAK BARU BELAJAR ADALAH ORANG YANG MENCETUSKAN KELAM KABUT DI DALAM BLOG INI. BAGI SAYA HANYA JAMBATAN BEAUFORT DAN CILI PADI SAHAJA YANG SAYA NAMPAK SUKA MELAKUKAN HAL YANG SEDEMIKIAN. WALAUBAGAIMANAPUN, SAYA SUKA TINDAKAN JAMBATAN DAN CILI PADI YANG SEALIRAN DENGAN ROMPAKAN DAN BUDAK BARU BELAJAR BERKENAAN TEGURAN KEPADA KEPIMPINAN KRMB.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

KEPADA

SUARDI KADIR

SAYA SUKA CADANGAN ANDA SUPAYA KITA DAPAT MENCADANGKAN MANA-MANA PROGRAM YANG DIRASAKAN PERLU UNTUK KRMB LAKUKAN. SAYA RASA ITU LEBIH MENDATANGKAN KEBAIKAN DARIPADA KITA ASYIK BERTEGANG LEHER MENGENAI SIAPA BETUL DAN SIAPA SALAH. JIKA KITA SELALU MENCARI KESALAHAN ORANG LAIN, LAMA KELAMAAN KITA AKAN MENJADI LEMAH DAN AKHIRNYA BERPECAH.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Assalamualaikum

Sebagai menghormati saranan En Suardi sebagai salah sorang pengasas Blog ini, saya akan menghentikan segala tindakan saya terhadap bara api...

Tetapi ini bukan bermakna saya mengalah cuma sebagai menghormati kepada orang yang patut saya hormati..
tq

AMT Terbuang

Anonymous said...

ya sia setuju ckp abang suardi tu, sia lagi suka kita ckp dan bncg pasal hal lain dr kita bckp psal c jmbtn, cili padi dan lain2 itu. sia harap semua matang dlm membantu krmb yang kta syangi ni. sia tetap sukung krmb..

Petronella

Anonymous said...

tahniah noordin juara carta minggu ni, teruskan usahamu, ko jak lah yang kami harap skang ni...

Lan

Anonymous said...

eloo..bara api, sa pening lah baca ko punya komen tu..sa nda tahu apa yg ko maksudkan, satu lag sa rasa budak baru belajar nda pnh isytihar dia keluar dr blog, sa harap ko hati2 keluarkan komen nnti d salah tafsir org ok..sa harap ko phm lah..

Professor Malam

Anonymous said...

kawan2,

hormati pmintaan pengasas blog kita, en suardi kerana saranan beliau cukup penting utk krmb. sy juga merasakan dua lagi org yang tlibat dalam mengasaskn blog ni, en. albi & en rynel jgk bpendirian yg sama..so, marilah kta mgubah blog ni ke jalan yg seharusnya..

Saifudiin II

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

suli arhhh,gue gantuk oohh,talabih sikap oohh,matai ooohhh motahan gue punya matah,mo buluk sudah mata gue.Lu olang sumua yanggan mala2 suma gue.soli arhh gue mo pie bilak lulu arhh......babaiiii.......tata......siyunala........


Gue tala namah punya olang

Anonymous said...

aluuu..apa sudah jadi?
nda paham sa apa sdh jd d dlm post ni, tida pla sa jmpa lg statement psl kem kepimpinan ni..

Limau Manis

Anonymous said...

KEPADA

LAN

TERIMA KASIH ATAS UCAPAN TAHNIAH ANDA TU TAPI SAYA TIDAK MENGEJAR TU SEMUA, SAYA SEBAGAI AHLI KRMB YANG BERTANGGUNGJAWAB HANYA MENJALANKAN TUGAS SAYA MANA YANG PERLU UNTUK KEBAIKAN KRMB.SAYA RASA PERLU KITA SEBAGAI AHLI KRMB UNTUK MEMBANTU PEMIMPIN DAN PENGGERAK RAKAN MUDA KITA BAGI SAMA-SAMA MEMBANGUNKAN KRMB KE PUNCAK MERCU KEJAYAAN.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

haihai..daling ku petronella..sa br masuk ari ne..bz ada meting last week jd tu la nda msk blog..wa ada pl urg skt ati kt bsyg2 d blog ne kn daling..hehehe..stakat gtu nda la sa mrajuk daling..small matter ba..antam la diurang kn..bkn jg slh..heheh...pa2 pn mmg mkin mgancang la ko kn bara api...baru ada lg y men misi2..waisey aku rasa mcm power rangers la pl..hahahaha...

ba nant aku smbg lg...ada kija jap..rindu ma daling sa eh..

-samurai-

Anonymous said...

hehe..itu la ba daling, sia pun marah haritu bila c bara api tu cakap yang bukan2, kt bkn jgk wat apa sj kasi hepi ba kan..dia plak sakit hati, dia jeles ba tu..hehehe

Petronella

Anonymous said...

ya tu la tu daling..c bara api jeles kali kn....hehehe..steady ja ba kitakn daling..durang2 pya ayat ne kn y kc komen kaw2 ne mcm sa familiar ja ba daling..mcm knl ja stail2 pnulisan durang2 ne..nda tau la sngaja o apa ba daling..pelik jg sa...hehehe..ba daling bek2 ko ar..jan ko nakal2 cna nant sa rutan ko...hehehe

-samurai-

Anonymous said...

KEPADA

PETRONELLA

SAYA RASA SAYA KENAL KO LAH..KO ORANG TAMAN SAN MIN KA? KO PUNYA BELIAU KEJA DI YAYASAN SABAH KA? HUAHUA..TEKA JAK BAH...

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

babah daling..kn dtect da ko daling..abis la..hehehee....

-samurai-

Anonymous said...

eii sapa bah ni ko ni nordin..eii malu sia..eii nda ngaku..nda ngaku..nda ngaku..daling jan ba kasi takut sia..eii..hehehe

Petronella

Anonymous said...

na kn..btl la c daling kn dtect sda..hehehee..

-samurai-

Anonymous said...

eiiii tiada la nordin..salah..salah..salah..salah..salahh...daling jan ba ko gitu..eiii jahat eh..

Petronella

Anonymous said...

KEPADA

PETRONELLA

JANGAN KO TAKUT BAH PETRO, SAYA HANYA MENGAGAK JA, KALAU BETUL PUN APA SALAHNYA SAYA KENAL KO KAN..HEHE..KO TENGOK TU JUGA KO PUNYA DALING PUN KASI TAKUT KO..HEHE

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Bara api, mana ko? jgn ko mrajuk bah ko ok bah cuma ko msuk nda ngam masa skng ni..bulan baik bulan amal maaruf ni kta ckp benda2 yg baik jak ok

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

Assalamualaikum WRT

kpd Beaufort Bambayaron, bagaimana perkembangan Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka ini, adakah segala persiapan sudah dititikberatkan terutama dari soal dana. InsyAllah jika tidak ada halangan yang menimpa, saya akan datang ke Beaufort bersama beberapa sahabat saya untuk menyertai Kem ini kelak.

Norman Jangkulin,
Tawau, Sabah.

Anonymous said...

morningg..Bara Api, napa senyap jak? jangan bah ko marah bah, jgn merajuk bah, nda baik ow mcm tu ni kan bulan baik..

Lintah Darat

Anonymous said...

sori, lm x msk blog ni, sj mau tnya kmi d labuan ni xda ka bleh claim tmbg kmi, psl nek feri g, bas..klu dpt mgkn kwn sy rmi dr labuan yg mahu ikt kem kpimpinn ni. brg kbenarn ibu bpa ada dsediakn ka?

ILA,
ILP WP Labuan

Anonymous said...

Helo Samurai dan petronella,

Tidak ada guna kamu cerita kosong macam itu.Apa salah kamu ceritalah yang berfaedah sikit. Cerita macam itu bikin orang bosan sahaja mahu masuk blog ini. Kita datang ke blog ini bukan mahu cerita pasal cinta, kasih sayang dan sebagainya yang mengarut. Kita nak bercerita tentang pembangunan blog ini dan manusia dalam blog ini. Saya harap kamu fahamlah. Berhentilah.

...BARA API...

Anonymous said...

Suka ati dorgla bara api bukan dorg kacau ko pn...menyibuk ja

Anonymous said...

tarikh sudah ada...tempat sudah sedia...AJK sudah mantap bila lagi mau edar borang penyertaan kem ni...jgn main2 bah lama udah kami tunggu...

kemabong boy

Anonymous said...

Terima kasih atas tuduhan anda terhadap saya. Jeles bukan satu penyelesaian atau keuntungan buat saya. Tapi ingat saya menegur sebelum terlambat. Jangan sampai orang luar mengatakan blog ini tempat luahan rasa. Tapi kalau luahan rasa yang berkaitan dengan kelemahan KRMB kamu, itu tidak menjadi masalah. Jangan belajar tidak mahu menerima pandangan orang lain sedangkan pandangan itu untuk kebaikan bersama.Saya hadir dalam blog untuk membawa anda semua lari daripada kutuk-mengutuk dan bukan untuk mengucar-kacirkan blog ini. Orang yang berjaya ialaha orang mahu menerima pandangan orang lain dan bukan hanya mendengar dan mengritik. Buatlah sesuatu yang berguna kepada KRNMB kamu, bukan cerita kosong yang boleh membangkitkan kemusnahan dan sakit hati sesama sendiri.


...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

BARA API

YA SAYA BERSETUJU DAN MEMAHAMI NIAT BARA API YANG MAHU MENGAJAK AHLI KRMB DAN PENGUNJUNG BLOG INI SUPAYA LARI DARIPADA BUDAYA PROVOK DAN SUKA MENCARI PASAL TANPA SEBAB MUNASABAH. TAPI SAYA INGIN JELASKAN KEPADA BARA API BAHAWA BUDAYA ITU BUKAN BUDAYA KRMB, TAPI HANYA BUDAYA SEORANG DUA INDIVIDU YANG MENJADI PENGUNJUNG SETIA BLOG INI. JANGAN HANYA KERANA PERBUATAN MEREKA KITA MENGANGGAP KESELURUHAN AHLI KRMB BEGITU. LAGIPUN MEREKA BERBUAT DEMIKIAN ADALAH KERANA SEBAB MUSABAB YANG BOLEH DITERIMA PAKAI, CUMA PENDEKATAN YANG MEREKA GUNAKAN MUNGKIN TERLALU KERAS DAN TIDAK DAPAT DITERIMA SEMUA PIHAK. APAPUN TERIMA KASIH BARA API SEKURANG-KURANGNYA ANDA MEMPERINGATI SEMUA PENGUNJUNG BLOG SUPAYA TIDAK BERBUAT SESUKA HATI.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

waisey ada guru disiplin pl d blog ne ar..ok la ckgu ar...hehehe...kuat pl pengaruh c bara api ne tau..ba off la ba knun aku nda bdaling2 ma cewek tsyg aku d blog ne...hehehe..nant mkin nda puas ati susa pl..hehehe..ba apa pn surie ar klu kamurang y nda sng ati 2 nda suka pl...
ba nant2 lg leave komen...kamurang2 jg ba ne yang bt provok..ayt2 kamurang 2 mcm pnah dgr ja suma..
ada la yang bt misi..adeh2 mcm2 pl tau...tp nda pa la ba kn..
apa pn urg ckp nikmatila kebebasan utk menulis,bersuara tanpa blh mnimbulkan rasa kurang enak d kalangan sesiapa...pndk kata mind with our mind business..am i right..?hehehehehe....

ba chow dl..
last not least..bye daling..off dl knun kt ne bdaling2..takut banjir beaufort nant....

-samurai-

Anonymous said...

Terima kepada en Nordin,

Saya setuju dengan kata2 kamu.Disini saya bukan bermaksud KRMB kamu mengamalkan budaya kutuk-mengutuk. Tapi apa yang saya maksudkan kepada mereka atau setengah2 manusia sahaja. Tapi kadang2 kita takut seperti seekor kerbau membawa lumpur semua berlarian ikut2 mandi lumpur. Itu yang kita kena elakkan. Jadi kepada mereka yang tersalah anggap terhadap saya atau saya yang kurang jelas memberi pandangan harap dimaafkan. Kita kita hidup tidak lari dari kesilapan, maka kesilapan itu kita jadikan sempadan dan pengajaran.

...BARA API...

Anonymous said...

eiii iya la daling, sia pn br ckp sia nda mo lg ckp2 psl kta dua d blog ni lg, tp samurai ko jan pla mara ah, biarlah..

Petronella

Anonymous said...

Saya tertanyaw pula ni c bara api malar cakap "KRMB kamu" maknanya dia bukan ahli KRMB...

wei ko siapa untuk menegur kami aaaa sedangkan kami punya presiden dan juga pengerak x kata apa...ko pula lebih2..ADMIN pun x tapis komen dorg...pengunjung lain pn x ambil pot ko pula yang buka ahli KRMB yg lebih2...mau tunjuk baik la tu konon...

Pengawal Keselamatan Taman Wawasan

Anonymous said...

Pengawal Keselamatan Taman Wawasan,

terima kasih di atas pandangan anda terhadap saya. Kita tidak akan dapat melihat diri kita sendiri. Siapa kita sebenarnya. Tapi orang lain lebih tahu tentang keadaan kita. Blog ini milik kamu, jadi jangan anggap dia diri kamu, kerana kita tidak dapat menilai diri kita, tetapi orang lain akan menilai diri kita. Jadi jangan menganggap saya adalah musuh kamu. Saya lebih faham dan lebih tahu tentang niat saya untuk blog ini.

...BARA API...

Anonymous said...

KEPADA

PENGAWAL KESELAMATAN TAMAN WAWASAN

SAYA HARAP ANDA BERTENANG. JANGAN MENGELUARKAN KATA-KATA YANG BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI BOLEH MEMANASKAN KEADAAN. CUBA KITA BERTINDAK SECARA MATANG DAN PERHALUSI SETIAP BUTIRAN YANG ADA. KALAU BENAR BARA API BUKAN AHLI KRMB, TIDAK MENGAPA KERANA SEKURANG2NYA DIA MENGAMBIL BERAT PADA KRMB. CUMA TIDAK SALAH UNTUK KITA SALING TEGUR MENEGUR UNTUK KEBAIKAN. SAYA HARAP PENGAWAL KESELAMATAN TAMAN WAWASAN TIDAK LAGI MENGELUARKAN KOMEN KERAS KERANA SAYA TETAP BERPEGANG PADA PRINSIP BIAR KITA LEMBUT TAPI BERKESAN DARIPADA BERKASAR YANG HANYA MENDATANGKAN KEBURUKAN.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

sa mnta tlg sgt2 kmu jgn cuba pnskn keadaan dlm blog ni ok..sa rasa smpena bln posa ni, kta sma2 la mengejar kbaikn, sa mnta smua btenang dlu..

Professor Malam

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Disini saya memohon maaf sekiranya cara saya menegur kamu menjadi satu kesalahan atau menyakitkan kamu sedangkan saya berniat baik untuk KRMB kamu.Ya memang kehadiran saya diblog ini tidak diundang, tapi tidak menjadi satu kesalahan bagi diri saya kalau saya hadir disini untuk memberi sedikit pandangan atau teguran walaupun tiodak bermakna untuk kamu dan KRMB ini. terima kasih juga saya ucapkan diatas tanggapan dan andaian kamu terhadap saya. Saya sentiasa menerima segala pandangan, kritikan dan teguran daripada anda semua.

...BARA API...

Anonymous said...

Pengawal Keselamatan Taman Wawasan,

Keputusan yang kamu buat adalah satu pendirian yang tidak baik. Jangan menganggap kesalahan atau kesilapan sebagai satu kelemahan pada diri kita. Kerana orang yang lemah adalah orang yang takut untuk menghadapi kegagalan dan kesalahan. gagal, salah, silap bukan bererti kita gagal, silap, salah selama2nya.

Kepada samurai,

Terima kasih kerana memperli saya,
itu adalah pandangan kamu terhadap saya, tapi ingat apa yang yang tegur bukan bertujuan menyakitkan hati kamu, tapi saya tidak mau meludah keata terkena muka sendiri. Jadi jangan meludah ke atas., takut ludah terkena ke muka sendiri.


...BARA API...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

KEPADA

PENGAWAL KESELAMATAN TMN WAWASAN

SAYA TIDAK BERKATA APA-APA PADA ANDA TAPI KAMU SEOLAH2 BEREMOSI DAN JANGAN SAMPAI SAYA MENGELUARKAN KENYATAAN YANG KAMU SENDIRI TIDAK SENANG. SAYA TIDAK PERNAH MENYEBELAHI MANA-MANA PIHAK, TERMASUK SEMASA JAMBATAN BEAUFORT, CILI PADI DAN ROMPAKAN ADA PUN SAYA TIDAK PERNAH MENYATAKAN SOKONGAN PADA MEREKA. CUMA SAYA AKAN MEMBERI PENDAPAT SAYA DIMANA YANG SAYA RASAKAN BAIK UNTUK SEMUA. KEPADA ANDA, JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI, JANGAN BIARKAN PEMIKIRAN KITA DITAHAP YANG RENDAH KERANA PEMIKIRAN SEBEGINILAH YANG AKAN MENGHANCURKAN PERJUANGAN KRMB. YA BARA API MUNGKIN ORANG LUAR TAPI TIDAK SEMESTINYA ORANG LUAR DISISIHKAN DAN HARUS DIINGAT JUGA TIDAK SEMESTINYA AHLI KRMB PATUT DI LAYAN UMPAMA RAJA JIKA TINDAKANNYA HANYA MENURUT NAFSU AMARAH DAN BERSIFAT PERIBADI. SEKIAN TERIMA KASIH.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Kelab Rakan Muda Beaufort said...

KEPADA PENGUNJUNG BLOG KRMB YANG BUDIMAN, DILARANG SAMA SEKALI MENGELUARKAN PERKATAAN YANG DIKLASIFIKASIKAN SEBAGAI NEGATIF DAN TIDAK SOPAN KERANA IA MENYEBABKAN KOMEN ANDA DITAPIS. HARAP MAKLUM.

Anonymous said...

saya tidak kata ko en NORDIN yg baik...ada saya cakap pasal ko ka wahai guru disiplin...kenapa ko pula yg memanas...saya x pun kata ko menyebelahi mana2 pihak masa...kenapa ko terasa pula???????

saya pun hanya menyuarakan apa yang saya rasa perlu di nikmati oleh ahli KRMB bukan sahaja saya tetapi kepada semua ahli...

otak kita sama2 di kepala tetapi pemikiran lain2...mungkin ko dengan kelembutan mu...tetapi aku dengan caraku...so apa masalah ko...aku emosi atau tak mana ko tau...bukan ko nampak aku pun....

Pengawal Keselamatan Taman Wawasan

Anonymous said...

terima kasih encik/cik/tuan/puan
ADMIN...

Pengawal Keselamatan Taman Wawasan

Anonymous said...

KEPADA

PENGAWAL KESELAMATAN TMN WAWASAN'

USAH TERBURU-BURU MENGELUARKAN KENYATAAN, SAYA MEMILIH JALAN KELEMBUTAN SEBAGAI MEDIUM TEGURAN SAYA DAN TIDAK MENGGUNAKAN KEKERASAN KERANA SELAMA INI BUKTI TELAH JELAS DAN NYATA KEKERASAN HANYA MENGUNDANG LEBIH BANYAK UNSUR KEBURUKAN DARI KEBAIKAN. SEBAGAI ORANG YANG WARAS, LEBIH BAIK KITA MENGGUNAKAN PENDEKATAN YANG TIDAK MENDATANGKAN KEMARAHAN ORANG LAIN DAN HASILNYA TIDAK KE MANA. TERIMA KASIH.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

Pengawal Keselamatan Taman dan WawasanNOORDIN MAT TOP,

Saya minta maaf kalau kerana saya kamu bertekak.Saya tidak bermaksud untuk mewujudkan perbelaan di dalam blog ini.Kita semua serupa cuma cara kita lain2. Siapa2 pun yang memberikan komen terhadap saya, saya akan terima dengan hati terbuka. Perbelaan bukan satu penyelesaian tapi berfikir secara bijak cara mengatasi masalah adalah satu pencapaian penyelesaian. Jadi saya harap kepada sesiapa pun di blog ini supaya belajar menerima teguran tanpa merasa marah dan tidak puas hati.

...BARA API...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

bah sdh la kamu, puasa ni...

Professor Malam

Anonymous said...

bravoooooo

cantik kata2 ko bara api...setelah ko cuba untuk campur urusan dalam selimut kami ko cuba untuk jadi hero pula...

bravooooooooooooo bagi tepukan yg gemuruh utk bara api

Pengawal Keselamatan Taman Wawasan

Anonymous said...

wei sapa tu guna nama tmn wawasan tu, tmn wawasan teda sekuriti..sy rsa mr presiden pn blur bila ko bilang ko ni sekuriti tmn wawasan..wah hangat lg blog ptg2 ni, tsungkai jua kmu ni krg..

DUTA KRMB DI TAMAN WAWASAN

Anonymous said...

ba yla, tapuk tgn jgk sa la..tp sa tapuk2 spya kmu sudah2 la gini, nti la kmu smbg lps sungkai nti kmu smbg blik, sa mcm krg da pahala bca komen2 kmu ni..

Professor Malam

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 240   Newer› Newest»