Wednesday, July 15, 2009

MESYUARAT PENGURUSAN KRMB KALI YANG PERTAMA




MEMO

Kepada Presiden & Ahli Jawatankuasa Tertinggi KRMB, Ahli-Ahli KRMB Seluruh kawasan Parlimen Beaufort, Pengunjung Setia Blog KRMB dan Individu2 yang mahu menyumbang idea ke arah pembangunan dan kemajuan KRMB adalah dipelawa untuk menghadiri Mesyuarat Pengurusan KRMB yang pertama seperti butiran berikut :

Tarikh : 17 Julai 2009 (Jumaat)
Masa : 2.00 Petang
Lokasi : Bilik Mesyuarat Pejabat Belia & Sukan Beaufort

AGENDA Mesyuarat :

01. Ucapan Presiden KRMB
02. Ucapan Penggerak Rakan Muda Beaufort
03. Amanat daripada Pegawai Belia & Sukan (P) Bahagian Beaufort
04. Perbincangan Aktiviti dan Perlantikan AJK KRMB
05. Hal-Hal Lain

Adalah diharapkan semoga mesyuarat ini akan menjadi 'turning point' untuk kembali melonjakkan KRMB ke landasaan sebenar. Kehadiran untuk AJK KRMB adalah wajib. Sekian dan terima kasih.


148 comments:

BELL said...

saya mahu budak baru belajar, rompakan dan semua para pengunjung setia blog krmb ini datang p meeting ini..Ok..wajib...kamu jangan risau kamu tidak perlu mendedahkan identiti kamu, tap datang lah saja k...

Anonymous said...

salam perpaduan buat semua ahli kelab rakan muda beaufort..

terima kasih buat semua yg memberi komen didalam blog kesayangan semua ini..

tahniah buat anda semua kerana masih bertahan walaupun "keadaan kelab agak lembab sedikit"..

buat yang memberi komen...maaf la agak lama untuk sy menjawab semua komen-komen anda..bukan ingin bersikap tidak bertimbang rasa mahu pun sengaja menulikan telinga dan membutakan mata..tetapi sy mencari peluang untuk menjemput anda semua untuk bersua muka dan seterusnya mengeratkan silaturahim..

buat pengetahuan semua sy berusaha mencri tempat untuk keselesaan bersama untuk melakukan meting ttpi akhirnya sy terpaksa memilih pejabat belia n sukan (P)beaufort kerana tmpat yg besesuaian telah ditempah dri bulan lalu lagi..andai meting ini tidak dilakukan dlm msa terdekat sy pun kurg pasti bila lagi kita dpt bertemu beramai2...oleh sebb itu sy berharap yg hadir kelak dpt memahami situasi ini.

buat yg memberi komen sy hargai komen anda...kepada mr.bell tq atas segala kata2 dorongan anda..kepada en.kahar juga..dan sesiapa yg sentiasa myokong..

setiap hari itu adalah hari untuk kita mempelajari sesuatu...

harap kita dpat bertemu insyaAllah
pada meeting jumaat ni.

Rayyana...

Anonymous said...

datanglah beramai-ramai ke mesyuarat ni, dah kena panggil tu dtg lah ya, jangan bg banyak alasan pula oiii

Anonymous said...

kepada sukarelawan lama juga dijemput hadir..jangan nda datang ek,byk info semasa yang akan disampaikan nanti tu dengar khbar lah

Anonymous said...

relax ba ko rayana...

Anonymous said...

jam 2 mcm cpt bh,2.30 la, p solat jumaat, makan lagi tkt nda sempt jam 2 tu..

xp

Anonymous said...

Assalamualaikum n salam perpaduan

hehehe xda per la..sy relek la ni...xda mrh2nya...ok aper...
so jmpa suk ya suma2....

rayyana...

BELL said...

bah jadi apa cerita miting td? ada apa2 yang menarik kah ek? hamba rakyat KRMB nda sabar sudah mau tahu ni sapa yang akan pegang jawatan utama KRMB ni...

Anonymous said...

sia mau jd mcm bdk br blajar dan rompakan yg bgtu famous di blog krmb ni..bleh kan..heheh

julian

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

metting td membincangkan aktiviti krmb...mcm krmb, krmk, krms mau buat pameran pada 23hb hingga 26hb Julai 2009 di beaufort. dan mau buat pertandingan graviti di beaufort pada 25hb ni. program kem kepimpinan suara belia ok..yuran tetap RM10.00 tapak buat masa ni di Padang Pekan Beaufort. Borang akan di edarkan dlam minggu depan.

Anonymous said...

napa program jabatan belia sentiasa tidak ada promosi di mana-mana, contohnya menampal poster di pekan, kedai2 kopi atau d tempat2 strategik mcm poster org buat konset tu, kalu begitu barulah orang tahu dan ramai yang mahu tahu, kalau mengharapkan sukarelawan ja memang susah dan balik2 orang yang sama saja join, betul tak........

Anonymous said...

knapa penggerak tidak bg laporan kepada kami hasil mesyuarat semala itu..harap2 penggerak dalam maklum kepada kami yah..

Anonymous said...

sabar2, kasi chance dulu penggerak nafas bah, shari dua ni adalah tu nti dia bg maklumat pd kita...jan kelam kabut ok..

Anonymous said...

bah kami tunggu..

budakbarubelajar

Anonymous said...

saya p pejabat belia semalam tapi saya terlambat, mesyuarat sudah mula jadi saya pulang lah..lagipun saya tida kenal bah sapa2 di situ tu..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Kelab Rakan Muda Beaufort said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

KAMI MAHU HASIL MESYUARAT HARAP DAPAT DIDEDAHKAN DI DALAM BLOG INI, TIDAK KISAH LAH SAMA ADA ADMIN,PRESIDEN KRMB ATAU PENGGERAK RAKAN MUDA BEAUFORT, HARAP DAPAT DEDAHKAN HASIL MESYUARAT INI...

Petronella

Anonymous said...

Sy ada 1 cdgn, tp tdk thu la klu cdgn sy ni akn diptimbangkn atau phk2 bkaitn akn bt tdk tau ja, sy cdgkn pngerak n presiden dpt atur 1 pjumpaan bsama smua ahli krmb, klu 1ribu, try la jmpt 1 ribu tu dtg,tp sy tau mustahilkn mau bt, sbnrny tdk mustahil klu tahu carany.sy rsa dpt pggl 100 ahli pn sdh mmadai dan di sana nti kta bleh btukar2 pndpt..sy kcewa sbb ajk krmb msh blum lengkap, sy malu sbnrnya bila s/u krm silam mptikaikan s/u krmb msh kosong smpi skng, btul bh tu tu jwtn tpntng bh tu, napa msh kosong..ala ptt ambik tindakan sgera..
tq

Anonymous said...

yaba..punya lama mau kasi selesai plantikan ajak krmb ni, mcm masalah betul bah dorng mau isi..kita masih ramai lg pemimpin muda yg bbakart cuma krmb dan penggerak jak yg belum nampak lagi...

Anonymous said...

kamuran ini, pasal miting pn mau jd hal pulak ka..ekeehehh..

Anonymous said...

uii kamurang nii..jgn komen macam itu bah.. cuba kamu siasat dulu... kamu ni terus main2 cakap jak.. saya dulu pernah jadi penggerak.. memang susah bah... itu ini.. kamu sepatutnya yang sudah berdaftar jan tunggu penggerak yang ambil tindakan... kamu lah yang rajin bertanya.. satu lagi kelab kita belum full cubalah kita bersatu hati jumpa penggerak dan tanya bila nak kasi full.. for information u all.. actually kelab nii bukan atas 100% urusan penggerak.. PENGGERAK hanya menjadi PEMANTAU sahaja.. yang menguruskan kelab ialah PENGERUSI kelab.. apa GUNA pengurusi kelab d lantik kan.. ha! kepada PENGURUSI KELAB RAKAN MUDA BEAUFORT kalo tidak mahu buat kerja atau sebok dengan kerja jangan lah jadi pengerusi kelab! ramai lagi yang layak! so fikir2kan selamat berubah fikiran tu!

Anonymous said...

uppss..apasal sdh ni, ni bekas pgerak mana pla ni..emm kitorang d bft guna presiden krmb, bkn pengerusi ataupun PENGURUSI ok..emm yaka keja penggerak memantau ja?klu gtu bgus penggerak tu resign ja, sudah jelas2 bgtau penggerak jd penyelaras, penyelaras bkn pemantau gang, penyelaras maksudnya berurusan bsama2, baiki mana yg ptt, urus mana yg ptt, arah kelab dll, bkn skadar tgok ja, jd klu kelab tak bgerak pn penggerak TENGOK saja ka? alala......

Anonymous said...

aku tgk kan pasal meeting ni tiada pula pkhabarn, dorang ni ada miting ka tida ah? Em aku bukan mau ptahankan mana2 pihak,tp aku mmg tahu krmb ni skng memang lembab,nda tau di mana silapnya, tp aku rasa masalah kita disini penggerak dgn presiden kta krg kerjasama la sbb tu jd bgini, aku nasihatkn kpd phk luar yg x tahu masalah krmb, kamu diam2 ja lah ok, bekas penggerak di atas tu bg komen yg sempit lah, aku nda stuju..tp ak tau tu bkn komen bks pggerak bft sblum ni sbb gaya pnulisn 2 aku yakin tu bekas pgerak dr kwsn lain..aku nda stuju la klu penggerak jd pemantau ja, klu gtu bgus tukar nama pgawai penyelaras tu jadi PEMANTAU atau MANDUR ja kan...

budakbarubelajar

Anonymous said...

Kpd pengerak & Presiden kami,
sia bkn mau msuk cmpur,tp sia ada bberapa cdgn knapa sia dan yg lain2 slalu komen dan kritikan pd pngerak dan presiden serta ajk krmb. sia tdk tahu mau ckp lagi lah klu cdgn sia ini pn nda kana layan lagi atau durang ni wat bodo jak...

cadangan sia :

1. stiap komen dan kritikan dr ahli mahupun pengunjung stia krmb harus mdpt respon dr penggerak dan presiden, pendek kata sila bg jawapan, jgn bagi kami ttunggu dan last2 teda jwpn, tu sama ja namanya mcm korang nda peduli kami, mcm kmi ni teda apa2, idea smua lapuk dan nda beguna.

2. buatlah miting dgn mnjmpt smua ahli, kta bincang bgus2..smua pasti settle punya klu smua da bsatu hati..

3. penggerak dan presiden kamu bincng dan bkerjasamalah slalu...buang ego dan kambli bsatu demi kebaikan seribu ahli krmb...jgn penting diri sendiri k

4. kami dh penat sbenarnya bagi idea dan teguran, jgn sampai kamim boring, ingatlah blog ni satu msia tgk, jgn smpi durang tgk kita ni ada byk masalah bah...

5. jaga nama baik krmb dan jangan smpi kami bpaling tadah..itu saja lah permintaan kami...

6. kmi tggu respon dalam sminggu ni............

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

kenapa lah kamu ni.. kenapa dengan kelab pun nak bising-bising. kepada PENGGERAK KRMB bagus lagi awak tubuhkan kelab yang baru.. awak panggil semua orang-orang yang berdaftar tu ( JEMPUT SEMUA )"KALAU BOLEHLAH" awak buat semula perlantikkan yang perlu ada dalam kelab KRMB. Senang sahaja kan.. Awak buatlah Sebelum Habis Bulan ker atau awal Bulan Lapan.. Sekarang ni aku tengok KRMB macam tak ber"TUAN". awak sebagai penggerak guna lah kuasa yang ada pada awak. Jangan duk tercangang sahaja... Sebab awak pemimpin masa hadapan bukan Bekas Penggerak yang memimpin lagi... Jika awak cemerlang pada hari ini.. ahli kelab akan lebih gemilang.. TETAPI jika awak lemah pada hari ni.. kelab akan hancup pada masa hadapan.. SO tunggu apa lagi.. Mula la tugas anda

Anonymous said...

kepada orang yang membri komen pada Jul 20, 2009 8:28:00 AM... tuueee..
saya memang bekas penggerak beaufort.. cuba buat kajian.. saya mula ?? "rahsia".. masa tu gaji pun mengikut masa bekerja.. bukan macam sekarang senang ikut gaji kerajaan sebulan... bukan membanggakan diri atau apa sekalipun.. tapi jika kamu tidak tahu apa-apa jangan sesekali mengatakan sebegitu rupa...

Anonymous said...

O..aku tahu ni bekas penggerak bft yg ptama ek..emm trima kasih kerana tlh mengunjungi blog ini dan mberi komen dan nasihat..syukurlah at least skang ada dua bekas penggerak bft yg aktif mberi komen kpd blog ni, sy cukup bangga..apapun sy hrp kamu bedua bekas penggerak bft dpt memberi panduan dan khidmat yang baik utk kebaikkan bsama, walaupn kamu sudah tidk bkhidmat dgn jbs lg, tp harap trus bagi sumbangan kpd kami...thanks

Lan

Anonymous said...

budak baru belajar,
ko kurangkan sikit bah kritik pedas2 tu..uhhh..ni ada suda kita punya dua bekas penggerak aktif skang, jom kita pbaiki kelab kita ni ok

Lan

Anonymous said...

salam perpaduan buat semua......

maaflah nampaknya sebelum komen2 len keluar yg x sdp mata memandang dan sedih hati membaca lebih baik sy perbetulkan sdikit pandangan para pembaca (harap xada yg tersalah sangka lagi).

sebelum tu maafkan sy sekiranya bahasa yg sy gunakan tidak "sesedap" karangan anda semua. buat pengetahuan semua meting sdh djalankan...tp syg angkanya boleh dikira..terus terang sy agak terkilan ttpi lebih elok teruskan senyuman dari kedukaan...meting pertama pun sebegini jg (sy rasa elok berterus terang kepada anda)
bukan tujuan memalukan ttpi ni la hakikatnya..selepas meting bru2 ni sy check blog..malang sungguh bg pengomen "Jul 18, 2009 1:10:00 PM"..kenapa anda harus balik?sy bersungguh2 mnunggu kehadiran anda tp anda?ini ka tnggungjawab anda kepada kelab? kepada pengomen "Petronella" pula..dgn rasa hormat anda meminta laporan mesyuarat? mana anda bila meting bermula?ada ka anda sorg ahli kelab jg? sy tidak mau membidas anda ttpi bg la pghormatan anda sy sdikit pun tidak apa kerana hormat sy terhadap ahli2 kelab masih tinggi, seperti anda sy jg seorg sukarelawan tp jangan la kita sampai menjadi "suka rela dan melawan". selepas itu ada lagi yg myatakan sy dah "mengecop"sukarelawan mata duitan..maaf sy katakan bukan semua tp kebenaranya ada..sy bersaksi ttpi tidak la smpai sy kata kan semua,hnya sgelintir..

meting bru2 ni kami byk memperbincngkan soal program yg bkal blangsung 23-26hb julai ni..maaf jg kerana kurang hebahan kerana progrm ni under penerangan dan pejabat daerah..dan bt masa ni progrm kita telah dsebarkan setiap sekolah2 d beaufort dan beberapa pusat latihan. perihal ajk tertinggi pla sy meminta presiden mgambil tindakan selanjutnya kerana ada beberapa kekosongan penting telah diisi dan insyaAllah sy akan sebarkan kepada semua.

Anonymous said...

para pengkritik sekalian sy berdiam diri bkn kerna ingin duduk tercengang melihat dinding ofis yg x memberi apa2 mkna.sy berusaha mencri jalan untuk membawa semua ahli kelab..kadang kala timbul rasa bosan kerana sy x dpt penuhi kehendak semua org dlm satu masa..ttp rasa bosan itu harus sy buang jauh2 demi anda semua.mgkin kata2 sy hari ini akan membangkitkan kemarahan,rasa tidak puas hati,kebencian dan byk pandangan lagi tp sy tidak kisah lagi tntg itu..ingat lagi sewaktu ura-ura hendak menutup kwujudan blog?anda tahu kah apa masalah yg telah dihujani thdp kelab?kelab rakan muda beaufort di perkatakan dgn pelbagai bahasa sinis..sy bekerja dibawah jabatan dan kelab pla dibwah seliaan sy..sy membantu anda menjaga maruah kelab kerana itu sudah mjd tggungjwb ttp apa yg anda perkatakan kpda sy?sy diangap cpt melenting..serba x kena jadinya.sy sbnrnya bspendpt dgn anda bahwa blog ini satu jalan promosi krmb.wktu itu sy tidak memihak kepada sesiapa cuma terasa sedih kerana seorg nama kelab trcemar...sekiranya anda ingin meluahkan rasa tidak puas hati kenapa tidak terus kepada org yg dperkatakan knpa meletakkan maruah kelab pula?"berfikir tlebih dahulu sblm mlkukanya"..andai anda merasa tidak puashati kepada sy, sy dgn rasa terbuka mempersilakan anda bertemu dgn sy..

terlalu byk sebenarnya mslh kelab yg sy diamkan kerana itu semua maruah kelab..sy tidak mahu krmb sllu mnjdi bahan bualan kerana "kepintaran pgkritik mgkritik" ttpi biarlah kerana kerjasma ahli2nya. sy sering berhubung dgn presiden dan apa yg dperkatakan tidak ada kerjasama itu ternyata meleset..cuma kdg2 beliau tidak dpt muncul kerna tugasan..

adik2 semua...sy sbnrnya cukup bangga dgn anda kerana mmpunyai ketegasan ttp jgnla ketegasan itu wujud skdar d blog shja tunjukkan la kepada yg realitinya..sy berharap pda anda fahami tugas sy..kerana byk akibat yg perlu sy fikirkan sebelum menjawab semua ini.sy tidak mahu anda mgangp sy ttlu tinggi kerna gaji sebulan ttpi hormatilah skurg2nya kerna kita tergolong didlm kelab yg sama..sebelum mgundur diri sy ingin memohon maaf sekiranya anda msih tidak berpuas hati dgn kata2 sy kerna seperti yg sy perkatakan td sy tidak mmpu memuaskan hati semua org...sy jg berharap sekiranya anda suma ingin meting dlkukan skali lagi dtg la bertemu sy atau hubungi telefon opis dan kenapa tidak kita bersama2 bersatu mgumpulkan seberapa rmi ahli kelab..

sekian wasalam...

rayyana

Anonymous said...

haa kepada semua ahli kelab apa tunggu lagi.. datang lah jumpa penggerak kita.. bukan hebat dalam komen sahaja.. tunjukkan lah kehebatan kamu d depan penggerak kita.. itupun kalau kamu benar-benar mengambil berat tentang kelab kita.. kalau hanya sekadar bercakap sahaja.. hmmmm.. bagus lagi kamu buat sesuatu benda yang mendatangkan hasil kepada semua daripada bercakap kosong..
kepada penggerak yang d sayangi.. walaupun saya tiada jawatan dalam kelab saya tetap akan terus menyokong kelab kita ini.. walaupun saya jauh bekerja namun KRMB tetap saya ingati... semoga kelab kita akan aman semula.. dan kepada SUKARELAWAN yang mengharapkan hasil.. Harap rujuk semula perkataan "SUKARELAWAN". dan nama "suka", "relawan" faham-faham je lah.. kita kalau ikhlas pasti dapat balasan yang baik.. janganlah mengharapkan apa2 pun.. apa yang kita buat.. anaggaplah ianya merupakan satu amalan... kalau mengharapkan sesuatu.. jaganlah jadi sukarelawan dalam kelab...

Anonymous said...

Assalamualaikum...

1st saya mau ucapkan tq kat sorg sukarelawan yang bg saya cukup bagus dan mempunyai wawasan...kerana dia saya masih mau msk blog ni...tq

2nd saya nak minta maaf kepada sesiapa yang terasa dengan komen saya selama ini...saya bukan nya nak mengata tetapi nak memperlihatkan kepada kita semua kelemahan yang kita ada untuk kita sama2 perbaiki..

atas apa yang berlaku selama ini saya telah membuta beberapa kesimpulan. Pertama mengapa KRMB dilanda gelombang hebat...?sebabnya terlalu mudah, KRMB adalah sebuah kelab yang bagi saya terbaik setakat ini. Kerana itulah kita semua mahukan yang terbaik hinggakan tak boleh ada satu pun kelemahan...Tetapi kelemahan itu seringkali muncul kerana kurangnya persefahaman antara kita terutama penggerak dan juga presiden kelab..langkah mengatasi cuma ada satu eratkan kembali persefahaman antara kita..Kepada penggerak sila ubah sikap kamu yang seringkali menyakitkan hati para sukarelawan dan juga ahli KRMB sendiri...anda diberi tugas untuk menjaga rakan muda parlimen bft bukan menjaga urusan pejabat lain buang jauh niat anda untuk membentuk KRMB baru (jika ada)kerana bukan itu jalan penyelesaiannya..ahli yang ada sekarang sudah cukup mantap cuma mereka perlukan perhatian dari anda sahaja.

Untuk presiden,buang lah ego tu jauh-jauh, bagila peluang kepada penggerak untuk buktikan sesuatu..bagi kerjasama.

Mengenai kehadiran mengecewakan pada setiap meting, saya rasa ianya berpunca dari sikap penggerak...terus terang saya ada bertanya dengan satu orang kuat KRMB kenapa dia tidak pegi meting, jawapanya senang sahaja "malas aku tu penggerak, kalau dia buat meting mcm syok sendiri tak ikut agenda"...Bagis saya memang betul apa yang dia cakap..rakan saya yang pegi meting ari tu bg tau penggerak sering potong cakap presiden dan mensyuarat x ikut susunan agenda...belajarlah sikit cara mengendalikan mesyuarat dik..Satu tips dari saya, gunakan pengaruh sukarelawan lama tu untuk tarik kehadiran orang pegi meting...jgn lah ego samapai cakap "aku mahu naik dengan usaha aku sendiri. Tak mahu guna orang lain" itu kenyataan bodoh namanya...fikir lah dik.


Rompakan

Anonymous said...

Terus terang saya nak katakan kepada penggerak dan Presiden KRMB...

1. Saya kecewa sikap anda yang kurang memberi perhatian kepada KRMB..kalau nak bagi perhatian bukan sekadar bercakap tapi kena buat dan kaji kelemahan..sama dari KRM sendiri atau sikap kamu yang tidak memberi perhatian kepada KRMB. Presiden dan penggerak...tak perlu nak tunggu semua orang datang p metting tu..tapi anda boleh membuat keputusan dengan melantik ajk yang belum diisi.

2. Jangan hanya mendengar kritikan kemuadian menjawab kritikan tapi tidak melakukan sesuatu untuk KRMB.

3. dari apa yang saya perhatikan selama ini..saya tenguk presiden tau mendengar kritikan tapi tidak membawa kritikan tersebut ke mesyuarat utnuk di bincangkan masalah yang timbul dan cara penyelesaian..tidak ka anda berdua bosan asyik dikritik tapi dengar dan jawap..kami bukan mau tu semua ..kita nak kamu tunjukkan sesuatu yang boleh memberi keyakinan kepada kami.

3. Disini saya nak betulkan sikit mengenai sukarela WANG dan sukarela MELAWAN yang dikatakan oleh pengerak kepada sukarelawan. dari apa yang saya tanya kepada sukarelawan tentang perkara ni...mereka menjawab...program adalah satu kepuasan dan minat..kami tak pentingkan elaun. Apa yang penting ialah kepuasan utk menjayakan satu program dan kami tidak pernah melawan sikap pengerak..tapi kalau sekadar cadangan apa salah...tu bukan melawan..kita nak yang terbaik untuk program tersebut. ITU la kata mereka.

4. Kepada pengerak dan mr presiden tolongla ...ambil perhatian sikit tentang KRMB..buat la sesuatu yang boleh membina dan menaikkan KRMB.

>>ada lagi<<

Anonymous said...

Buat penggerak...ak cdgkn rajin2 lah keluar dgn sukarelawan ko untuk tau hati budi dorg..bukannya hanya keluar dgn sesama penggerak ja...x habis gaji ko satu bulan bah jika belanja sukarelawan p minum...ni malar mengata kami golongan sukarelawan ja...kalau ko xda duit bg tau kami yang belanja ko...kami kan ko kata sukarelawang, tentu kami byk duit...hahahahahahahahaha

Anonymous said...

salam dan selamat sejahtera buat semua..

kenapa isu nii makin d hangatkan lagi.. setiap manusia mempunyai sikap yang berlainan.. begitu juga dengan setiap penggerak kelab kita.. mereka mempunyai cara yang berlainan.. jika ada yang tak setuju korang boleh lah terus berjumpa dengan penggerak kita.. aku semakin sedih dengan kelab kita kenapa ada isu yang semakin hari semakin buruk! bukan baik tapi buruk! kelab kita d namakan kelab terbaik TAPI apakah ia benar2 baik jika isu buruk selalu terbangkit??
tentulah jawapannya TIDAK! Blog kelab kita telah ditubuhkan maka ada yang tak berpuas hati jumpalah dengan penggerak kita.. bukan melalui blog ini.. kita sendiri akan terasa malu jika ada orang luar yang terbaca tentang isu yang hangat d perkatakan ini... malangnya saya sangat jauh dari negeri sabah.. jika saya masih lagi d kelab saya akan panggil semua datang untuk menyelesaikan masalah yang ada.. bukan nak katakan saya ni hebat.. atau saya ni pandai2 nak buat ataupun urus itu ini.. tapi saya sebagai sukarelawan saya rasa saya juga boleh bersuara dalam hal ini.. kepada mereka yang tidak berpuas hati.. rujuklah penggerak kita.. seperti mana yang saya katakan tadi setiap manusia mempunyai perangai yang berbeza... mungkin penggerak kita masih lagi baru.. dan mungkin perlukan lebih masa untuk memahami semuanya... so jikakamu benar-benar sayangkan kelab kita.. rujuklah penggerak kita.. jangan kita tahu luahkan d blog sahaja....
harap maaf jika kata-kata saya sangat berlagak atau tunjuk pandai.. tiada niat di hati saya nak buat macam tu..
maaf kalau ada terkasar bahasa..
sekian wassalam..

Anonymous said...

Buat SUKARELAWAN.. Rajin-rajinlah jumpa PENGGERAK kita bukan nak suruh PENGGERAK yang jumpa kita....KALAU tak mahu jumpa PENGGERAK kita tak perlu MENGARAH PENGGERAK yang jumpa SUKARELAWAN.. pasal DUIT hak masing2 lah... KALAU PENGGERAK kita nak KELUAR dengan GENG dia pun apa SALAHNYA.. nii adakah PENGGERAK yang perlu jumpa SUKARELAWAN aaiiyoo...

Anonymous said...

Ya trima ksh kpd penggerak bft, nmpkny sia2 ja sia isi borang jd ahli krmb hr tu sbb pgerak tida tau sy ahli krmb..sedeynya..sia dan lain2 bkn mbenci sapa2 cuba kmi ahli krmb mrasa dipinggirkn knapa kmi jd ahli tp teda ada apa2 yg kmi dpt atau tau mengenai pkmbgan kelab, sia join ni krm sbb sia rasa ni bgus utk kami join pgrm rkn muda spya x boring dan kmi x buat benda2 yg x baik, tp bila kmi aktif kmi mcm x di hargai pula...apa salah kmi? sia pn tida tau lah napa sdh jg bagini..

petronella

Anonymous said...

hi smua...
emm akhirnya penggerak kita mberi respon jgk kpd smua luahan hati kita,apapun aku ada beberapa cdgn/pdpt/idea utk krmb dan cik penggerak yg di hargai. ptama skali aku nda mau lah laser2 lg sbb sdh kana pasan kn hrtu, ak tgk komen rompakan mmg byk psamaan spt yg aku mahu ckp ni...

apa yg bleh aku ckp, cik pengerak bsikap rasional la, jgn cpt mlenting atau marah2 atau bt kenyataan balas. cik pngerak tau ka apa makna RASIONAL? mksdny btindak bijak, btindak bijak sbb apa? sbb cik penggerak adalah bos kami, bos krmb..cik pnggerak klu tfikir utk kbaikkan smua, x perlula bt knyaataan balas, cubalah cik pgerak bsikap MENTENTERAMKAN suasana, jgn ckp petronella itu ini, jgn ckp insan yg dtg opis tp balik, jgn 'condem' mereka krana mrka hnya mluahkan rasa hati mereka. cuba lah cik pgerak buat pjelasn spt biasa, cool dan tdk menghentam lg org lain yg jgk ahli krmb..itu smua mengundang kecaman bterusan wahai cik pgerak..

Sukarela melawan? canggih skli cik pgerak mbuat ayat, dulu sukarelawang skang ada lg br..emm jgn kata begitu, ingatla krana mulut bdn rosak ba..sukarelawan bkn mlwan,tp dorang mberithu kpd cik pgerak apa yg blaku skang, apa yg kurang, apa yg perlu cik pgerak perlu lakukan,dan itu jgk bkn mengarah,tp skadar cdgn, dan stiap cdgn perlu lah direspon sma ada ok tau tidak, itu sahaja..klu org mberi cdgn di cop melawan, itu pyh lah cik pgerak..ptt cik pengerak bangga memiliki ahli & team krmb yg stiasa aktif mbri skongan pd anda dan krmb, tdk spt kelab lain yg tpaksa meminta2 ahlinya utk aktif mberi komen, di krmb penggerak tdk perlu buat bgitu, kami dan buat siap2 dh...

aku masih hormt pd cik pngerak krana cik pnggerak tdk akan jd pgerak klu cik pggerak nda bagus, cik pgerak pn jgn salahkan ahli krmb kalu mash ada yg mbanding cik pngerak dangn penggerak sblum ini krana cik pengerak tahu, kami pun tidak menjangka akan belaku hal semacam hari ini..Krmb umpama anak2 yg perlu disusukan,dibelai, dijaga brulak anak tu tdk kurang ajar n mdgr ckp, tp kalu slalu di marah, d herdik, d ckp itu ini, anak mana yg tahan wahai cik penggerak..

Minta maaf atas segalanya dan harap admin tidak sensor komen aku ni, trima kasih..

budakbarubelajar

Anonymous said...

Wahai pengomen Jul 21, 2009 1:56:00 PM..ko ni memang takdak akal lah..ko rasa ada Perdana Menteri suruh rakyat dia datang p rmh dia ka cerita masalah? Tak da kan..tapi Perdana Menteri yang turun padang melawat rakyat kan...samalah macam penggerak, kalu penggerak duk opis ja pastu suruh dtg p opis kalu ada apa2 hal mmg nda jadi syg oi..korang yg perlu trun pdg bjumpa sukarelawan, borak2, dgr luahan perasaan dan bkongsi pengalaman dgn sukarelawan trutama yg masih baru tu..jgn anggap kami ni budak suruhan atau kuli mcm indon tu, sng2 ja guna kalau mau, nda mau di kutuk2..astaga...ingat sket sukarelawan dtg dr pelbagai latar belakang, ada keja, ada tiada, korang ada gaji, jgn persoalkan pasal blanja makan, klu takut jumpa sukarelawan kerana takut mau blanja, habis duit tu maknanya penggerak tu 'jumut',maksudnya seperti anjing takut2 dengan bayang2 sendri..cari lah dalam kamus peribahasa apa maksudnya

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

nda apa bah, saya nasihatkan kalau lepas ni ada penggerak yang minum2 dengan sukarelawan di beaufort tu, sukarelawan akan belanja, jangan bagi penggerak bayar tau dorang kan bos...

Lan

Anonymous said...

apa bah sudah jadi ni, yang satu buat kenyataan, yang satu balas, pastu yang satu balas balik..atuuquiii..sudah2 lah bah, sinang ja caranya, buat miting khas kita jumpa semua..satu lagi, kepada penggerak beaufort tu kalau jemput mesyuarat, jangan harapkan hebahan di blog ini sahaja, kamu tepon2 lah ahli krmb yg berpotensi untk dtg, kami manadal slalu dpt tgk ni blog..lepas itu wajibkan la smua ajk dtg..klu bleh watla poster meeting n tampal d pekan, baru semua tahu, jangan salahkan kami kalu meeting nda ramai sebab kami memang nda tahu, calling tiada, surat tiada...emmmm..

julian

Anonymous said...

uina panas eh..ni kalau letak telur ni bulih masak ni..

lalalalaala

Anonymous said...

kepada semua geng2 krmb yg dihormati, sy ni adalah sukarelawan daripada bahagian pantai barat,sy mmg slalu mask blog ni krna blog ni mmg bagus, sy sbnrny ckp tkejut krana krmb (ahli) dgn pngerak beselisih pdpt. sy tiada niat mahu cmpur tangan, tp sy cukup syg dgn rakan muda dan krmb sendiri kerana kelab ini bgtu baik skali utk kita.

mcm ni lah,sy sbg sukarelawan ckup sedih bila ada yg melabel kmi sukarelawan sbg sukarelawang mahupun sukarela melawan, sy rasa pktaan itu adalah satu pghinaan kpd golongan sukarelawan bkn sj di bft malah satu malaysia. kmi tahu kami hanya sukarelawan tp pnhkah mana-mana pihak btanya knpa kami mahu jd sukarelawan? pnh ka? satu lg kata kami buat sesuatu smata-mata mahu ganjaran dan lambah sedih lagi soal blanja makan di restoran pn di jdkan isu..bg sy ni melampau lah namanya...

kami wat keja sukarela krna kami mbntu generasi muda kita ni untuk lebih bemoral dan bdisiplin. satu lg kami mau mcari kpuasan, kpuasan di mana kami seronok melakukukan tugas tanpa bfikir tntg masa yang kami korbannya, wang sendiri yg kami belanjakan, dan keluarga kami yang kmi tinggalkan, pnhkan ini kamu fikirkan mengenai sukarelawan?

fikirla2, apa guna kami melawan bos kami? apa yg akan kmi dpt hanyalah d singkirkan dan tdk dpt lagi kami bertugas sebagai sukarelawan..itu lah harga yg kami perlu byr sebagai sukarelawn jika melawan bos,kamu rasa kami akan buat macm gitu ka? sy ckup tsentuh klu ada yang bagi cdgn tp di tuduh pula melawan..sy mmg tdk bleh terima ini...

sy minta smua pihak renung2kan lah apa yg tlh tjd ni, sy hnya bg pndpt sj sbg slh seorang sukarelawan yg ada di malaysia ini..sekian thanks

Zack,
Likas

Anonymous said...

Saya setuju dengan pendapat zack dari likas tu...kenapa lah kami ni di label mcm tu...kalau mcm ni lah keadaannya biarlah penggerak buat semua kerja - kerja sukarelawan...dorang sanggup ka?

Kami sebagai sukarelawan bukanlah kuli atau pencacai ok

Anonymous said...

Mekom...semua kepada mereka yang sayang kan blog kita nii....walaupun saya bukan ahli KRMB..tapi saya amat2 sayang dengan blog kamu rang nii. Beginilah...sebenarnay saya suka dengan semua komen yang kamu utarakan tanpa komen seperti tu sukar kita mengenal diri kita yang sebenarnya. Betul tak.....apa kata saya cadangkan disini kita adalah satu program lawatan ke Lagut seberang TENOM sambil kita adalah serantak perjumpaan semua AHLI dan bukan Ahli KRMB..sambil kita bersantai di Langut Seberang. Perbelanjaan kita tanggung bersama.

Tu pun kalau kamu orang sudi...susah2 kta boleh juga buat BBQ di Pantai. Satu hari satu malam je..takan tak da masa..demia KRMB kamu rang juga...betulll tak

Bunga cinta Lestari Bopot.

Anonymous said...

salam perpaduan kepada semua ahli kelab...

ternyata anggapan sy benar...wahai adik2 ku klu sy x jwb komen anda, anda kcwa bla sy luahkan kpda anda anda pun kcwa...adik2 ku tujuan sy memhntar komen semalam bkn untuk "menidakkan" keahlian anda semua..anda meminta sy membuka fikiran, berkwn dgn anda tp anda pla myalah ertikan pendapt sy...baca betul2 kenyataan sy tentang SEGELINTIR SUKARELAWAN DAN BUKAN SEMUA SUKARELAWAN.kita seharusnya bersama2 mencari cra untuk mengekal kan kelab bknnya seperti sekarang..sy berdiam anda kata sy salah.sy bersuara memohon kerjasama anda kta sy salah juga..klu ini la cra kita,smpai bila kelab akan kekal?...

terus terang anda inginkan pertemuan? jom ramai2 kita jumpa...sy xpernah pun terpikir untuk tidak mengendahkan anda semua..blm apa2 sy dah dkatakan angkuh kerna gaji dan soal blnja membelanja...sy bkn seprti yg anda perkatakan..anda terlalu mnilai sy dgn mudah...sy harapkan teguran dgn baik adik2 ku bknnya kritikan yg sbegini rupa..sy bkerja memegang tggjwb selain "mjaga" anda semua sy jg ada tugasan lain...seandainya sy cuba memahami anda semua kenapa anda yg mgkritik habis2an tu tidak cuba memahami sy..sy mjdi serba slh untuk memperbtlkan keadaan didlm blog ini dgn kemalut sbgini.apa kata kita redakan keadaan dan bw berbincng.jadikan blog ini sbagai wadah pertemuaan kita bkn medan peperangan antara penggerak dan ahli kelab..mana yg slh kita tgur dgn baik bkn sbaliknya..memang bnr byk idea2 bru yg sy boleh gunakan ttpi isu kecil jgn dperbesarkan akibatnya kita sdiri yg dpt.

Anonymous said...

Kami tau la...tapi buat apa sekadar kita rang cakap..kalau mau kita cakap kita buat...kalau begitu kami nak tau apa rancang kakak pengerak dan abang presiden untuk KRMB. Rancanglah sesuatu yang boleh membina semua kepercayaan, keyakinan dan buat la sesuatu yang boleh menaikan imej KRMB seperti yang telah dibuat oleh admin kepada blog KRMB.

>>ada lagi<<

Anonymous said...

sy memohon kepada ahli kelab jangan la anda memanipulasi setiap apa yg sy perkatakan.andai damai yg anda minta MAAF sy pohon ttp jgn la pabila maaf sy hulurkan ini pla dimanipulasikan lagi..sy disini bkn sebagai penggerak semata2..siapalah juga sy sekiranya tnpa kehadiran ahli kelab?pasti program2 tidak dpt djalankan dgn baik.

apa2 program pun kudrat sukarelawan msih sy fikirkan..selama ini pun sy cuba mghargai mereka kerana sy msih blandaskan sifat kemanusiaan dan setiakwn.
Buat "petronella"sy bukannya ingin menghentam anda dan skiranya itu yg anda fikirkan sy rasa elok la anda bertemu sy skurg2nya anda dpt melihat sdiri dan mnilai sy bkn sbgi penggerak ttpi sbgi kwn..

kepada pgkritik yg lain2 tu cukuplah sampai disini shaja komen2 mgenai sy bkn kerana tkt tp byk komen anda mgenai sy sudah tersasar dr diri sy yg sbnr.

selamatkan kelab dan maruah kelab kita..kita saling bergantungan bkn mghntam kredibiliti sesama sdiri..

sekian,
rayyana

Anonymous said...

api yang panas kalau di siram air pasti akan padam juga..so buatlah yg tbaik utk kelab ni, ibarat menarik rambut di dalam tepung, rambut tak putus tepung tak berderai..

cikgu pantun

Anonymous said...

ok cik rayana, sia juga minta maaf atas smua keterlanjuran sia ya, sia tidak marah..

petronella

Anonymous said...

kepada semua sy dan presiden krmb akan membuat satu lagi perjumpaan pada bulan 8 ni..hebahan akan lakukan kali ini insyaAllah scra bsr2an..harus diingatkn tujuan perjumpaan adalah untuk mengumpulkan semua ahli kelab rakan muda beaufort dan seterusnya membincangkan 1 program bt krmb...semoga pertemuan ini akan memberi sinar baru kepada kelab..tq

rayyana

Anonymous said...

peace no war

Anonymous said...

ui kamurang sudah2 lah, kita berdamai lah..kasi clear semua bah..dah lah, panat bah macam ni saja..

Anonymous said...

sebenarnya tiada yang salah dan tiada yang betol, semua pun ada kebenaran dan semua pun ada salahnya..

Rompakan:
komen ko bernas tp tajam lah, kalau ko dapat bg komen bernas tp kasi tumpul sket, itu bagus..maksudnya tak perlu laser yang penting berkesan

BudakBaruBelajar:
komen ko plak bagus tp jgn tlalu menyalahkan cik penggerak kita, nda bagus tu ko pun tidak kenal sgt kan

Lan:
tidak tahu ko ni sokong mana, kejap sini, kejap sana'

Bunga Citra Lestari Bopot:
ko selalu ambil jalan tengah, bagus tapi kena ikut timing jugak lah sayang ek

Petronella:
ko jangan men sergah ja bah, ko ni manja nda bagus mcm gtu

Cik Penggerak:
buat yang terbaik utk kelab, bijak lah menenangkan keadaan kerana krmb ada 1000++ ahli, byk kepala dan byk karenah..hati2 mengeluarkan statement ok

Yang Len2:
Terus menyokong blog ini tapi jangan mengutuk untuk menghancurkan krmb seolah2 kita ni tenat dan bermusuhan, sebenarnya tidak dan yang lebih penting, bersatulah untuk kembali menghidupkan krmb untuk cemerlang..

Buronan Cinta
PEKAN BEAUFORT

Anonymous said...

kalau kamurang mau tahu c zack tu sukarelawan terbaik yang ada di negeri sabah niee.....

Anonymous said...

wah zack ko sama lah dgn kawan aku fasilitator terbaik kebangsaan hahahahahahahaha...
selipar ko taukan siapa tu

Anonymous said...

"""dan kepada SUKARELAWAN yang mengharapkan hasil.. Harap rujuk semula perkataan "SUKARELAWAN". dan nama "suka", "relawan" faham-faham je lah.. kita kalau ikhlas pasti dapat balasan yang baik.. janganlah mengharapkan apa2 pun.. apa yang kita buat.. anaggaplah ianya merupakan satu amalan... kalau mengharapkan sesuatu.. jaganlah jadi sukarelawan dalam kelab..."""

komen Jul 21, 2009 12:15:00 AM

kepada sukarelawan, apa pendapat kamu mengenai komen pengirim ini?

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

Ni Out Dati Topik Sekeja ar....

Di beaufort ada seorang sukarelawan yang mengatakan dia pernah dapat anugerah FASILITATOR TERBAIK KEBANGSAAN dan MEMPUNYAI LESEN JURULATIH SENAMROBIK yang menbolehkannnya DIA SAHAJA mengendalikan SENAMROBIK, yang lain nda layak sebab ASAS sahaja...

Zack ko yakin ada ada sukarelawan ni di Beaufort...kakakakak...

SANDLE

Anonymous said...

hehehe...

sebb xtau berkata2 dan mgarang dgn baiklah sy just diam dr dlu tkt blakunya slh faham..dan akhirnya anda suma dpt mlihatnya bkn...oleh sbb tu kita harus knl mgenal..untuk mcri anda mang sy mmpunyai kesukaran sdikit ,anda ada 100xxx tp sy hnya sorg..tp bg sy xslh mcubakan?sama2 mcuba.xper la klu nk dtg opis tu xda sapa pun nk mrh if tujuan kita baik..mlh d alu2kan lagi.

sy jg nk meminta bntuan semua rasanya da lama pmintaan sy ni sy utarakan d blog tp msh blm mdpt sbrg respon..sy nk minta bntuan anda suma tuk mcri sebuah tmpt untuk pusat kelab rakan muda..so klu dpt adalah tmpt untuk kita suma brtemu..klu ada sesiapa yg ada mklumat tu gtau sy cpt2 k..tq

mis ray

Anonymous said...

i like buronan cinta...

braaavoooo

BEAUFORT BAMBARAYON (Kahar Buntak ) said...

Haiii...semua pengunjung blog ni...apa khabar...lama inda join kamurang...bagus...semua hebat-hebat...saya rasa kalau kita semua bergabung tenaga membina KRMB dan membela belia di daerah ni khususnya dam amny a di negeri ini....saya percaya dengan adanya anda semua dalam blog ni kita boleh membina empayar KRMB hingga ketahap yang lebih selesa dan berkualiti...kerana anda adalah yang terbaik....pemerhatian anda sangat mengagumkan. Apakata kita anda semua beri pandangan dan cadangan yang boleh membina empayar KRMB ke mata masyarakat. Buat sesuatu yang boleh menaikan nama KRMB...contoh KEM KEPIMPINAN...yang akan diadakan nanti...

Anonymous said...

al-tengok al-tegur SDN BHD
sdh-sdh la 2.kita br mau bek-bek ni

Anonymous said...

yaba kalu lah semua-semua yg ada ni bgabung tenaga, bkongsi idea dan bsatu, aku rasa ni lah kelab rakan muda yg plng btuah & bjya nti, aku sukung saranan bambayaron dan buronan cinta tu..sudah2 lah tu..

Anonymous said...

sandle, ada ka anugerah fasilitator tbaik kebangsaan, tida pla sy pnh dgr,klu ada sapa la tue?

zack

Anonymous said...

hi inchek kahar, msh ingat sama sia?eheek..mana c Lan, teda lagi anjing dia tu nangis2? hehe

petronella

Anonymous said...

COOLLLLL....
Jangan Gaduhhhhhhhhhhh......

Anonymous said...

al-tengok al-tegur SDN BHD,
ko tingu tu komen c budak baru belajar tue, di dah buat penjelasan dan dijelaskan lagi oleh cik rayyana...ok

buronan cinta

Anonymous said...

TQ admin tayang kembali, kami bukan mahu merosakkan KRMB, tp kami mahu pihak2 yg bkaitan buat 'kerja rumah' dan belajar balik apa yang menjadi persoalan selama ini..

Anonymous said...

Ya Cayalah pada admin, sy memang yakin admin akan kembalikan post ini untuk di show kembali, hrp pd pihak yg ortodoks tidak menyalahkan admin kerana admin perlu juga menghormati permintaan ahli KRMB ni..apapun sy yakin ni bukan memalukan siapa2 tp untuk menilai sejauhmanakah prestasi krmb stakat ini. kita jangan terlalu memikirkan apa orang lain kata mengenai kita tp ini adalah untuk kemajuan dan kebaikan semua pihak.apapn sy sokong penggerak untk merubah keadaan..trimas

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

iyah..jdkan ini cabaran utk maju ke hadapan mis ray..jgn takut utk mghadapi knyataan kerana krmb semamangnya behadapan dgn pelbagai dugaan dan cabaran sejak dulu lg..hrp smua ok lah lepas ni ya miss ray, klu miss ray pndi jaga hati kami, kmi mmg akn sokong miss ray..

Bullock

Anonymous said...

tahniah kepada admin...buka balik post ni...seperti yang dikatakan oleh si bambarayon tu betul juga..kita bersatu membina empayar krmb....dan kalau nak bersatu mari kita p gerai KRMB di tapak tamu besok...jom ramai2 kita p sanaaaaa....yessss.

>>ada lagi<<

Anonymous said...

apa ada d gerai tu bisuk (ada lagi)?
jam berapa? di sebelah mana?

bullock

Anonymous said...

Lunch time ni best pl bukak ni blog krmb....waaaaaaa....mcm2 ada...

Anonymous said...

BGUSLA KLU SMUA DH SJUK,SY PN TEDA SKA BH BSING2 GNI, BKIN MALU AJA..
JGNLH TLALU AGRESIF BH KMU, KSIAN BH JGK SMA PENGGERAK DAN PRESIDEN KTA TU, DURANG BT KJA GAK TU BH KTA JK X THU KN..PAPAHAL KTA BG SKONGN PD BOS2 INI OK..

PBB

Anonymous said...

Tahniah kepada ADMIN...Beginilah yang kita mahu...sampai bila kita mahu lari dari masalah...kita kena berani berhadapan dgn masalah agar kita dapat menyelesaikannya...

segala komen walaupun pedas adalah bertujuan untuk kebaikan...Semua sayangkan KRMB dan tiada siapa mahu tgk keruntuhannya sebab itulah komen - komen pedas dilemparkan. tetapi jika semua pihak saling memahami tidak akan ada komen pedas lagi...apa yang penting PENGGERAK dan PRESIDEN rajin - rajinlah menjawab segala persoalan yang di timbulkan bukan dengan melarikan diri sampai menutup post dan sebagainya..

Kami mengkritik bukan untuk menjatuhkan tetapi untuk memacu KRMB agar terus kehadapan. Anggaplah semua itu cabaran.

Utk ADMIN, PENGGERAK, PRESIDEN atau sesiapa sahaja yang terlibat dalam proses blog ini tolong jgn ulang lagi kejadian menutup post..Ini demi kebaikan kelab...berani berhadapan dengan kritikan...kami sentiasa menyokong kamu asalkan kamu buat demi kebaikan KRMB

rompakan

Anonymous said...

aku juga mengucapkan trima ksih krana menayangkan kembali post ini. kamu jgn slh fhm, aku dan lain2 bkn mdesak tp mahukn pihak krmb btggjwb, dan yg lbh pntg kpd mana2 pihk tdk mnyalahkan admin krana admin tlh mjlnkn tggjawbnya dgn baik...

aku ucapkan terima kasih kpd smua atas inisiatif & cadangan yg bgtu menggalakkan disini. Ini lah KRMB, kelab yg aku yakin ckup bagus & bpotensi utk maju, Tgk sj bru 2 hari pihak KRMB minta cdgn tmpt Pusat Kegiatan Rkan Muda sudah byk cdgn di kmukakan. Sharusnya pihak pemimpin KRMB dan Cik penggerak bangga dgn pkara ini.

Apa yg aku mahu tegaskn disini ialah jika pkra baik, maka kita ahli krmb mahupun pgunjung krmb pn akan baik, positif & mberi sokongan yg tdk bbelah bg, tp jika sesuatu yg tdk baik, kta jga akan mnegur atau memberitahu spya dpt di pbaiki sgera dan itu lah maknanya ahli KRMB yang BERTANGGUNGJAWAB dan SAYANG pada KRMB. aku mengkritik pd benda yg ptt kita kritik dan aku mmuji pd benda yg ptt kita puji.

Smoga msj ini difahami smua orang trutama Cik Penggerak kita yah.. aku ni bukan ada niat tidak baik mlainkan ingin mlihat KRMB dpt trus maju dan maju selaras dengan harapan kita semua..Smoga berjaya

budakbarubelajar

Anonymous said...

YaH..
SaYa MinTa KaMu SuKuNGLa PenGGerAK kIta,BaLiK2 Uda KaNa BiLanG Kan, Bg PeLuaNg PaDa Dia, JgN TLaLu aWaL MeMbuaT AnDaiaN HattA BekAs PeNGGeRaK KiTa PuN MinTaK KiTa HoRMaT & BaGi PeLuAng PaDa Miss RaY Kita, Ni SaYa Ada PeTik StaTeMeNT X-PeNGGeRaK Kita....

""Apapun, satu yang harus diingat oleh sahabat2 smua ialah kita perlu beri sokongan dan peluang kepada barisan kepimpinan dan penggerak yang ada sekarang. Sikap suka membuat andaian dan persepsi tanpa memberi ruanh kepada pemimpin masa kini menunjuk bakat adalah tidak baik. Barisan baru ini baru beberapa bulan mengendalikan KRMB dan program Rakan Muda dan adalah tidak adil untuk kita trus menekan mereka untuk terus berganjak ke tahap cemerlang tanpa perlu melalui proses2 yang sepatutnya.

Tidak adil juga utk kita mbandingkan saya yg 3 tahun bertugas dengan cik rayana yg baru 4-5 bulan bertugas. Ingat kata orang, patah tumbuh hilang berganti, lain orang lain strategi dan pendekatan yang diamalkan. kita pasti merasai perbezaan antara pentadbiran Tun Dr Mahathir denga Tun Abdullah kan..so, mcm gtu la jugak skarang ni...""

Di TuLiS oLeH BELL PaDa Jul 15, 2009 7:05:00 PM

JaDi, SaYa MinTa KiTa BaGi SokOnGaN PaDa Miss RaY OK..JaNgaN LaGi SuKa TiMBuLKaN KoNtROveRsi di SiNi Yah...

Up ToWN GuRL
BeaUFoRT

Anonymous said...

up town gurl,
malam ni free ka?Leh Jumpa..

Buronan Cinta

Anonymous said...

Wah,skng smua pihak mberi hujah msing2 ek,dgn fakta yg mntap pla tue..hehe..org2 KRMB ni bgus2 lah, bleh jd peguam taw YB Parlimen yg baik..hehehehe

Murai Baik

Anonymous said...

Kpd Penggerak & Presiden,
Mmg dlm mnuju kjayaan, cbrn sntiasa dtg, ujian mmg mcurah2 tp ptt kamu bdua brasa btuah krana ujian ni dpt mmatangkn kta utk trus ke dpn, pgalamn ini hnya org2 tpilih sj yg mdpatny,jgn cpt mlatah krna ujian ini adalah hlangn yg bguna utk smua. hrp kamu bdua trus dpt mberi respon,pdpt & apa2 utk aktif bsama ahli KRMb ini.

Murai Baik

Anonymous said...

Esok ada gerai pameran KRMB..kamu rang p la ramai2..sia pun ada kat sana..tapi kamu tak kenal....pun...

>>ada lagi<<

Anonymous said...

kamu tau kah saya benci ni KRMB...

tidak bah saya suka ini KRMB dan blog ni...jangan kita rosak nama baik KRMB ni...yaaaa...

Hidup KRMB....kita jumpa besok....

>>ada lagi<<

Anonymous said...

ada lagi,
jam brapa bah bukak tue?
d sebelah mana tue?

yeyey

Anonymous said...

Dekat2 tu saloon siring parit...gerai krmb.. jam pagi..bole p sana..klu sudi tolong2 la..kalu ada bahan pameran atau mau jual bawa je...

>>ada lagi<<

Anonymous said...

buat miting la trus di booth tu..hehehe..

Anonymous said...

Cik penggerak tak perlu risau, semua isu dah reda,kan kalu cik penggerak bg respon cepat ja sejuk kan isu yg bbangkit, cuba cik penggerak biarkan haritu, mesti melarat2 tu, cik penggerak sudah buat keputusan yg tepat sebenarnya utk berani tampil..

Lan

Anonymous said...

yg penting bagi respon, itu pkok pangkalnya..tmbh2 krmb ni byak ahli..mmeng sensitif klu tak d bg respon kan..

Lan

Anonymous said...

aik teda urang pla dah,k lah nti jumpa d booth krmb tu, teda pyh lah gadu2, kta bsatu lah..mungkin jgk nti kita bleh ckp2 pasl lokasi pusat kegiatan rakn muda ni di booth tu nanti..k bye
nite

petronella

Anonymous said...

bah..sejuk sudah, syukur alhamdulillah..

Pro KRMB

Anonymous said...

Hi smua
ok lah nmpkny isu ni dah sejuk,so sy minta pd kmu smua bh jgnlah keco2 lg ek,smua dh di jelaskn dgn pnjg lebar by penggerak kta. Apapn pd yg slalu mcetuskan khangatn tue lps ni kurang2kan lah,kita bg idea dan sokongan trus kpd krmb..thanks

Lebih Sejuk Daripada Biasa

Anonymous said...

halooo...
aik teda lagi kah kumin2 yg bes2.tida apa lah..babaiiiiiii

Anonymous said...

taHNIaH paDA romPAKAN & budakBARUbelajar keRANA memBUATkan bloG iNI huRU haRA & namPAK maCAM berMASALAH..tahNIAH sY ucAPKAn

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

sa bca2 kn pening kapala sa bca, sa tdk phm pla pa kmu bising2 nie..ehe..papun sa ttp sukung krmb..

Professor Malam

Anonymous said...

sy nasihatkn jgn la btegang leher d sini, korng bbncg la bgus2 dlm suasana yg aman damai & harmoni ok, tdk slh mnyatakan pndpt tp biarlah dlm suasana yg baik ok..krmb ni dh ramai org n pgunjung, hati2 mmbuat pandangan ok

Murai Baik

Anonymous said...

uii jmbtn ko ni mmg lah..

bullock

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

salam..

mandi dalam tab kamu masih on9 ka?
kitak sama dari sarawak ba.. mana kamu? tunggu sitok kita jumpa ba.
pasal Penggerak Beaufort dari sabah itu. terima teguran saja ba.. untuk diri kau juga sik.

Anonymous said...

kepADA penGGERAk daRI saRAWAk yanG menGKRITIK penGGERAK kaMI, jiKA kaMU peNGGERAK yaNG berANI dan berTANGGUNGJAWAB, siLA baGI taHU nAMA daN daRI kawASAN paRLIMEN maNA, jaNGAN maCAM poNDAN menGKRITIK taPI tiaDA naMA..haNTU ka aPA tU..berANI berHADAPAn, caKAPLAh depAN2..

maU tenGOK juGA krM kaMU tU oK ka tIDAK...

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

HI

WAH! HEBATNYA KAMU BERKATA JAMBATAN BEAUFORT. SAYA TEGUR SEMALAM TU BUKAN NAK MENJATUHKAN MARUAH ATAU SEBALIKNYA. TAPI UNTUK MENYEDARKAN MEREKA. KITA TAK LARI DARI KELALAIAN.. SAYA JUGA SAYANG KEPADA KAWAN SAYA. MACAM MANA KAMU SAYANG PENGGERAK KAMU BEGITULAH SAYA SAYANG KAWAN PENGGERAK SAYA. SAYA TEGUR DEMI KEBAIKKAN DIRI DIA JUGA. SAYA TIDAK SANGGUP DIA DI KEJI ATAU DIKATA DI BELAKANG.. SAYA TEGUR DEMI KEBAIKKAN KAMI BERSAMA. JANGAN DISALAH TAFSIRKAN. HARAP JAMBATAN BEAUFORT FAHAM DAN TIDAK LUPA JUGA KEPADA PERONELLA.. KALAU KAMU BENAR-BENAR SAYANG PENGGERAK KAMU.. KENAPA KAMU TIDAK TERIMA TEGURAN. KITA INI SALING INGAT MEMPERINGATI ANTARA SATU SAMA LAIN. TIDAK SALAH KAN.. HAH! LAGI SATU JAMBATAN BEAUFORT, AWAK MAHUKAN SAYA LETAK NAMA SAYA DAN PARLIMEN SAYAKAN. KAMU CAKAP SAYA NIE PONDAN. HAAHAA CUBA KAMU PERI CERMIN DAN LIHAT MUKA KAMU YANG MACAM JAMBATAN ITU. KAMU SENDIRI PONDAN. BERTENGKAR TAPI TIDAK PERNAH WUJUDKAN DIRI KAMU DI DEPAN KHALAYAK RAMAI. DAN KAMU JUGA TIDAK PERNAH MAHU TUNJUKKAN NAMA KAMU YANG SEBENAR. SO KAMU JUGA ADALAH PONDAN JALANAN YANG TERBIAR DAN SUDAH ROSAK SEPERTI JAMBATAN YANG SUDAH ROSAK! HAAHAA..
AWAK MAHU TENGOK KELAB KAMI MACAM MANA SAMADA OK ATAU TIDAK. HAAHAA KELAB KAMI SENTIASA OK. TIDAK SEPERTI KELAB KAMU TERHOYONG HAYANG.. GADUH SESAMA SENDIRI. MACAM MANA NAK MAJU KAN! KATA NABIL LU PIKIRLAH SENDIRI. RISAU-RISAU NANTI KAMU YANG TERKEJUT MELIHAT KELAB KAMI YANG TERATUR LAGI TERSUSUN RAPI. TERMASUK PUSAT KEGIATAN KAMI. HHAAII. SUDAH LAH TU JAMBATAN BEAUFORT JANGAN NAK BERLAGAK MACAM AYAM JANTAN YANG KUAT. PADAHAL DIRI TIDAK TERATUR.. HIDUNG TAK MANCUNG, PIPI TERSORONG-SORONG. HAAHAA.

KEPADA PENGGERAK BEAUFORT. TEGURAN KAMEK SANGAT IKHLAS. KAMEK SAYANGKAN AWAK. SEBAB TU KAMEK BERANI TEGUR AWAK. OK. JIKA ADA APA2 SALAH KAMEK MOHON MAAF. KAMEK IKHLAS MAHU TEGUR. NANTI KAMEK CARI NO. HP KAMU SIK. KITA SMS BA. OK..


KERABU MANGGALAH..

Anonymous said...

kepADA peNGGERAk daRI saRAWAk tU, kaMU nDA uSAHLAH menYIBUK, kaLU keLAB kaMU heBAT, naPA blOG krmB nI juGAK yaNG kaMU maSUK, sY tIDAK taHU pUN lamaN bLOG krm kaMU, meNGATA oraNG biaRLAH uKUR baJU baDAN seNDIRI, kO suRUH sY cerMIN dirI sY, sUDAH baH sY cermIN baLIK2 taPI kO tU biLA puLAK mO cERMIN dirI kO tU? menGATA penGGERAK kaMI tU perBUATAN orANG yaNG heBAT ka? kaLAU teGURAN tu daLAM baHASA berADAB, okLAH sY bOLEH terIMA, taPI nI suDAHLAH gUNA bahASA kuRANG aJAR, baHASA oRANG uTAN beLANTARA, aDA haTI pULAK maU menYIBUK paSAL penGGERAk daN krmB, kiTOraNG berTEKAK buKAN bermUSUH, taPI kaMI aDA priNSIP, ntAH2 krM kAMU tU maCAM kerBAU jaK, peMIMPINNYa keNA cUCUK hIDUNG...

kO tU nDA maLU kaH, ko tU daH menCEMARKAN imeJ penGGERAK daRI neGERI sarawAK, beGINI ka sIKAP peNGGERAk daRI negERI saraWAK tIDAK berADAB sOpAN? meLAYAN tetAMu daRi saBAH beGINI puLA kaN orANG sarAWAK, suKA caKAP belAKANG pADA teTAMUNya..aLA koNON2 maU SMS penGGERAK kiTOrang, kO sms laH esOK, kaMI aKAN taNYA penGGERAK kaMI esOK adA kaH penGGERAk darI saRAWAK sms dia, kaLAU tiADA siaPLAH kO, memANG kO tu nDA cerMINKAN dirI, seBAB di ruMAH KO tiADA cermIN..kakaka..mALU giLA...

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

pada kerabu manggalah, sa tdk suka kamu ckp bukan2 psl krmb, kamu tu jauh beribu batu, kamu tahukah keadaan krmb di sini? sa rasa tkilan bah tgk seorang penggerak rkn muda dr sarawak mperkecilkan kelab rakan muda lain, kita sama sja dlm dunia rakan muda ni, sa hrp ko tarik balik kenyataan ko yg kata krmb terhoyong hayang..boleh ko bgtau sa dari segi apa kelab ni terhoyong hayang? ko ingat sebab jambatan bft dan cili padi btekak ko ingat smua ahlinya btekak? begini kah pemikiran seorang penggerak dan pemimpin rakan muda? sa tguris tahu dgn kenyataan ko..ko tgk la salah ko jgk hentam guna bahasa nda patut, napa kamu sudah nda tahu lagi guna bahasa sopan?

Professor Malam

Anonymous said...

ProFESSOR maLAM, nILAH naMANYA paKU dULANg paKU seRPIH, meNGATA oRANG diA yaNG leBIH..sUDAHLAH nDA berADAB mACAM tIDA seKOLA, p menGATA pengGERAK kitA paSTI bOLEh puLA mAU sMS nanTI kONON..naPA nDA sMS jaK daRI duLU, nDA paYAH maSUk caMPUR daLAM blOG ni..tiADA otAK kaN niE uRANG prOFF..buAT laWAK bA diA nI..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

ya..uina panas aku tahu dengan kenyataan penggerak sarawak ni, walaupun ko mengkritik c jambatan, tapi bila ko sentuh pasal krm terhoyong hayang, apa motif ko? kalu ko ada masalah dengan krmb cakap lah terus, nda payahla ko berdolak dalik. ko ni aku boleh ckap lah kan, ko ni sudah terlajak kata, bila dah cakap nda dapat ko undur, jadi dengan muka nda tahu malunya konon ko minta maaf balik pada penggerak yang sedap ko hina tu, pastu buli2 pla mau cari no hp penggerak kami mau sms..astaga, ni lah namanya orang ketakutan, ko sms la penggerak kami esok, esok jugak kami tanya penggerak kami mcamana ada ka org sarawak sms dia, kalau tiada ternyatalah ko tu yang terhoyong hayang, minum tapai banyak sangat...

Saifuddin II

Anonymous said...

pada kerabu manggalah @ penggerak sarawak tu,
kalau ko mo kutuk c jambatan ko kutuk la dia sorang, nda usah la ko babit2kan krmb ni..c jambatan memang khas untuk dikutuk, jadi ko kutuklah dia, sekali lagi ko cakap dan mengata pasal hal blog dan kelab kami, siap la ko, sa paling pantang bila kami krmb nda pernah kacao orang teruatam pasal ko dan kelab ko, tapi ko pula sibuk dan mengata pasal krm kami..siap la ko..

Proffesor Malam

Anonymous said...

hi slmt mlm smua, iya sia pun da mluat tgok komen pgerak sarawak tu, klu mo kutuk c jambatan, kutuk c jambatan sjlah, napa pla ko mau mgata psl kelab kami? sia rasa kami urang nda pnh kco ko pun? apa masalah ko? mula2 ko kco penggerak kami urang, skng kelab pla..sia nda tahu apa masalah ko..hati2 ba jan men cakap saja...

Petronella

Anonymous said...

hah..pttla c petronella sms aku mlm gni, rupany ada emergency alarm pla d blog ah..krmb kna serang ahh..

ko sapa kerabu mangga? ko jgn berani2 mgatakn ko ni pgerak srwk, sbb ko xtahu lg krmb sapa, iya ko tgk mgkin krmb ni thoyong hayang sbb ko tgok c jmbtn bft sma cili padi btekak, tp ko ada tgk ahli lain btekak? plg pntg ko ada tgk dorg guna bahasa kasar mcm ko guna masa kritik penggerk kmi? skurang2ny kmi msh tdk krg ajar dgn tdk kluarkan kata2 kesat, bndg ko tu dh la msuk rmh org, pstu ko p kencing lg dlm rmh tu, sopan dn bmoral ka tu?

ko sms la pggerak kami, ko call pej.belia sukan bft, ni aku ada bg no teponnya 087-211625, ko call & minta no fon penggerak kmi, teda alasn ko nda tahu apa2 lg ok..

ko igt krmb ni kelab cincai, kelab huru hara? slap besarla ko..ko ckp slap2 kmi tkejut dgn kelab ko, teda kmi heran sbb kmi x pnh cmburu dgn kjyaan krm lain, malah kmi jdkan cntoh dn panduan utk kmi bjya, jauh skali mau mngutuk krm ko tu, jauh skli mengkritik ko..sbb teda guna, bgus kmi tegur pmimpin kmi sbb dorg la yg akn tntukn pjlanan krmb..

kami ni bsatu hati, cuma c jmbtn & cili padi ja yg betegang pdpt, tp tu bukan gmbarn sbnr. ko pn nda tahu sejarah kelab ini, ko diam2 jak sana, ko jagalah rakyat krm ko tu, ajar dorng jgn jd kurang ajar mcm ko..ingat tu...AJAR DORG JANGAN JADI KURANG AJAR MACM KO..
sekian...

al-tengok al-tegur SDN BHD

Anonymous said...

amboi pgerak swk, ble thn gak mulut ko tu ah..xpa nti kta tgk pa jd, len kali klu x suka pgerak kmi jgn pla kmu libatkn krmb, klu bgini la sikap pgerak alamatlah hancur rkn muda d swk tu...

Murai Baik

Anonymous said...

Wow,trma kaseh byk2 lah pd itu seorg pgerak dr sarawak sbb lu celupar di blog ni..lu mao kutuk c jmbtn lu kutuk lah tp lu kutuk kelab wa lu mmg cari nahas, brani lu ah..ok wa tunggu jgk lu sms ka wa pnya penggerak, lu bikin tu mao wat sms tu sama wa punya pgerak, kalu lu tiada sms, siap lah lu..lu kn bgus lu jaga hal kelab rakan muda lu saja, xpyhla lu cbuk cni kasi tension wa ah...

lu tau ka klu wa sdh tulis dlm pelat cina, tu tandanya wa memang tgh marah yg maha marah..lu siap lah lu..

Lan

Anonymous said...

KEPADA
PENGGERAK NEGERI SARAWAK

SAYA CUKUP SEDIH CAMPUR MARAH BILA BACA KOMEN ANDA, ANDA SEBENARNYA MENJATUHKAN MARUAH ANDA DAN RAKAN ANDA DI SARAWAK DIMATA KAMI DI DALAM KRMB NI..APA TUJUAN ANDA SEHINGGA MENGATAKAN KRMB TERHOYONG HAYANG ATAUPUN SEDANG MENGALAMI KEHANCURAN? APA BUKTINYA? KAMU HANYA MELIHAT PERTELINGKAHAN ANTARA JAMBATAN BFT & CILI PADI, SUDAH BERANI BERKATA BGITU..KO FIKIR KO SIAPA? PENGGERAK KAMI PUN TIDAK PERNAH BERKATA SEDEMIKIAN INI ANDA PULA YANG LEBIH...

SAYA NASIHATKAN KALAU KRM ANDA MAJU, TIDAK PAYAHLAH MEMBANDINGKAN DENGAN KRMB, KALAU KO FIKIR KAMI NI AHLI KRMB AKAN BERKATA 'FUYOOO' ATAU 'WOW' BILA KO CERITA PASAL KRM ANDA, ANDA SILAP BESARLAH. BUAT APA KAMI PEDULI ITU SMUA, ITU HAL ANDA. YANG PENTING KRMB TETAP TERBAIK DAN SENTIASA TERBAIK. SEKARANG ANDA JILAT LAH BALIK LUDAH ANDA SENDRI.

NOORDIN MAT TOP
The Bomber Man

Anonymous said...

aq sng jak, nti ko pgerak srawak klu ko dah sms pgerak kmi, ko gtau aq ah..klu xda ko ntikan la ko kena oleh aq nti..

Keretapi Tenom

Anonymous said...

hoi kurang ajar pla ko ah..jaga sikit mulut tu bila bckp, ckp tiada guna akal punya orang..

The DumbleDore

Anonymous said...

salam semua....

bt penggerak sarawak.....

sy xtau nk ckp per ma kmu ni...sy da minta maaf..mean sy akn berubah...knp perlu perbesarkan bnda yg kmu sdiri hnya tgk tp x mndalaminya?kmu kata kmu syg tp ni ka tnda kasih syg?sdr atau x kmu da bt org len pndang buruk pada kmu...ingat satu jari menuding 4 jari balik pada kita sendiri...sy xkata sy baik sy btl...x sma skali...silap sy sy mau pbtlkan silap kmu mghentam ahli2 krmb?...jan cmni...biar sy kmu kata suka membebel tp sy xpernah nk pikir nk burukkan sesiapa..even krmb sy sdiri...wlpn durg btekak sy pcya kmi msih bersatu...

bt penggerak srwk sy senang ketempat anda...n sy cukup simpati dgn kwn2 kt sna yg bt program lgi truk dr sy..mlh pegawai yg wk ckp tu pun msh berhubung dgn sy...

bt ahli krmb sy hrp kmu truskan jak perjuangn kita..pasal pusat kegiatan sy da aturkan insyaAllah xlama g sy akan umumkan...time tu kita bt kenduri skit k.....

mis ray

Anonymous said...

halo...sapa binawe y ngaku knun pengerak swak 2.buat malu nama swak ja...swak teda pengerak gtu..lek ja komplen psl KRM org..gtau lg knun KRM ko tsusun la apa la..ak tingu sama ja..klu blt ko penggerak ak rs kontrak ko smpi ujung thn ne ja kali..klu la ku tau ko sapa..aduyai....
krmb jan risau ak br jauh ne tatap sapot kamurang..sasak ku eh...

-pengangguran berjaya-

Anonymous said...

halo...sapa binawe y ngaku knun pengerak swak 2.buat malu nama swak ja...swak teda pengerak gtu..lek ja komplen psl KRM org..gtau lg knun KRM ko tsusun la apa la..ak tingu sama ja..klu blt ko penggerak ak rs kontrak ko smpi ujung thn ne ja kali..klu la ku tau ko sapa..aduyai....
krmb jan risau ak br jauh ne tatap sapot kamurang..sasak ku eh...

-pengangguran berjaya-

Anonymous said...

yuhu, tahniah sy ucapkn pd pgerak swk ni..mmg sadis jgk la ko pnya komen tu, naseb gak sy x smpt bca komen ko yg mula2 tu yg sy dgr lebih jahat dr biasa.

ko brani ckp mcm2 psl krmb tp ko rasa krm ko dh ckup bgus ka? sy xpnh dgr pn apa2 psl kjyaan krm ko tu, blog ada ka? ahli rmi ka? mgaku tsusun tp ada apa pd tsusun klu ksong, xda isi, tgk cra ko bckp pn ko mmg seorg pgerak yg xda pgetahuan, ko tahu krmb ni kelab ptama di lncr di sabah thn lepas? pnh wat karnvial besar2 pd hari prasmian,sy ada join masa tu, ko x pnh byg tu smua? blum lg sy ckp psl pgrm tu x pyh crita...

hrp ja krm tsusun konon tp skadar biasa2 ja bt apa, buang masa sj tu. nbtul kata kawan2 sy tu, xpyh la ko heboh psl krm ko, kmi smua x heran lah, tiada istimewa jgk tu bkn jgk bikin kaya tu smua..

kepada ko kerabu manggalah, KO BOLEH BLAHHH...

bullock

Anonymous said...

kawAN2 seMUA aHLI krMB,
kiTA seKARANg seDANG diseRANG kOMunIS naMANYA si kerABU maNGGALAH, berSATULAH kiTA unTUK memPERTAHANKAN krMB daN penGGERAK kiTA..penGGERAK kiTA daH miNTA maAF taPI koMUNiS nI saMPAI skNG tiDAK beKATA aPA2, kO iNGAT aDA oraNG bePIHAK paDA kO yaNG muKA nDA taHU maLU tU..sY dISINI menGISYTIHARKAN perANG paDA kO kerABU maNGGALAH, seoRANG penGGERAK daRi negERI sarAWAK yaNG tiADA oTAK, tiDAK berTANGGUNGJAWAB daN stuPEED seBAB nDA paNDAI menJAYA haTI krm laIN. cakAP saYANG paDA penGGERAK kaMI kONON taPI guNA perKATAAN kuRANG aJAR, kO x peNAH keNA aJAR erTI berADAB sOPAN ka? iNGAT skeT ko tU saPA...

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

ya hidup KRMB..
hidup KRMB...
1 KRMB 1 BEAUFORT..

jangan slhkan krmb jika nama penggerak dr sarawak busuk d mata kami, sbb kamu lah memulakannya. jadi bertanggungjawablah atas apa yg kamu lakukan...


Puteri Sungai Padas

Anonymous said...

KERABU MANGGALAH,

KAMI AHLI KRMB 1000 AHLI MINTA KO BUAT PERMOHONAN MAAF TERBUKA KEPADA KRMB DAN PENGGERAK KAMI. SILA BUAT PERMOHONAN MAAF PADA KAMI JIKA TIDAK NAMA KO DAN NAMA PENGGERAK SARAWAK AKAN BUSUK MACAM BANGKAI DI BLOG NI DAN KRMB.

SEKIAN TERIMA KASIH

Limau Manis

Anonymous said...

terlajak perahu dapat diundur,
terlajak kata badan binasa.

sudah terhantuk baru terngadah,
sudah terlanjur baru mengelabah.

Buat baik berpada-pada,
buat jahat jangan sesekali.

CIKGU PANTUN

Anonymous said...

jmbtn,ni bkn komunis yg serang kita ni, ni org gila ni..hampeh lah..dia igt dia bleh makan sbb dia tgk c jmbtn sma cili padi btekak walhal krmb ni big famili ma..dia ni silap lubang..wakaka

ginger bft

Anonymous said...

cILI paDI, maNA kO? naPA kO senYAP jaK..tuNJUKKANLAH peNDIRIANMU

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

WaHaI PenGeraK SaRAwaK YanG Tak SiUMan...

PePaTAH MeLAYu AdA menGataKan " UkUr BaJU dI BaDan SenDIrI Dan KenALI dirI seBelUM menGenaLI dirI OranG LaiN...KaLAU kaU RaSA Ko SemPurNA JaUHKan DirI KO DarIPaDA KRMB...BUaT YanG terBaik UntuK KRM Ko...KamI Tak PerlUKan Ko Di SinI...RaMAI AhLI BiJIsana DalAM KRMB KamI...KamI leBIH BiJAk DAn LeBIH FaHAm MengeNDalIKAn KRMB Dan BelIA KAmi So Ko Boleh BLaahHH...SaTU Ko Kena InGat...SaYA DenGAn C JamBAtan BerTekAK Bukan UnTUK MenJAtuhKAn ORanG laiN aTau SeSaMA senDiri...KamI BerTeKAk DeMI BaIKan KRMB KamI YanG DISayaNGI...So Ko JanGAn SiLAp DenGAN PerTeINGkaH kamI...KEPADA AHLI KRMB DAN BELIA SABAH...SATU PERINGAT UNTUK KITA..."KENAL MUSUH KITA,KENAL DIRI KITA MAKA DENGAN INI KEMENANGAN ADALAH JELAS..."KENAL PERSEKITARAN KITA, KENAL SUMBER DALAMAN KITA, MAKA DENGAN INI BARULAH KEMENANGAN ITU MENJADI KENYATAAN "...

CILI PADI

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

halu cili padi sama jambatan, bagitu bah kamu, sa suka kamu bganding bahu, tapi hrp kamu lama lah bagini, jan pla skejap jak..sa pun tunggu2 jgk c kerabau manggalah ni sms penggerak kita, tp tiada pula, mau cakap hbs kredit, begaji jugak kan..hampeh la ko penggerak sarawak...

Professor Malam

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ya baH..diA iNGAT diA heNTAM sY saMA krMB dIA buLIH meNANG, kasIAN diA..iNIKAH orANG yANG daTANg dARI krM tersUSUN, terHEBAT daN aDA puSAT keGIATAN raKAN muDA yanG heBAT? piGI jaLAN da..buLIH buNGKUS & taPAU la baLIK caKAP diA tU, kaMI di krMB tiDAK maHU tahU paDA piHAK peNGGERAK yaNG boNGKAK daN kuRANG aJAR..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

sY caBAR kO kerABAU maNGGALAH, jiKA kO seORANG penGGERAK raKAN muDA daRI neGERI saRAWAk yANG berTANGGUNGJAWAB, kO buATLAH kenYATAAN aTAU penDIRIAN kO seKARANG..kaLAU tIADA kaMI aKAN coP kO seBAGAI peNGGERAK paLING poNDAN di MALAYSIA..menceMARKAN naMA baIK peNGGERAK saRAWAK jaK kO nIE..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

BetUL Tu JamBATAn...KeRaBau ManGGaLAH...KaLAU KO BeRani JUM KIta MaiN2 di BLOg NI...kepADa PenGeraK aTau peGawaI JBS SaRAwaK...BagUS KamU CaRI keRabaU ManGGaLAh BuruK ni...AmBIL TinDakAN seWajARNYa...BikIN MaLU ORanG SaraWak Je kamU DaPat OranG MaCAm NI...SuDaH KeRabaU...ManGGalaHGI...ASssaaamm...

CILI PADI

Anonymous said...

iTULAH, meMALUKAN dirINYA di daLAM blOG ni, diA inGAT diA boLEH diANGKAT daRJATNYA deNGAN menGKRITIK penGGERAK kaMI saMA keLAB kaMI, siLAP lA kO kerABAU manGGALAH, kaMI aKAN jADIKAn daRJAT kO leBIH hiNA daRI biASA.. NgeeeEEE..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

keRABAU maNGGALAH, biLA kO maHU sMS penGGERAK kaMI? nDA kaN luPA suDAH, kO kaN saYANG saMA penGGERAK kaMI..sMS jaK baH, nDA jUGA naMPAK muKA kO tUE kaN..sMS jaK baH..taPI conFIRM tiaDA juGA di sMS tU seBAB diA kaN aDA kelAB saMA puSAT keGIATAN terSUSUN, jaDI diA siBUK suSUN2 kERUSI jaIK tu..HAHAHA

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

elo..slmt mlm suma..eiii kamu bedua bekawan sudah ka? eii bagus lah, suka sia..bah kamu antam la puas2 tu penggerak sarwak tu, yg pntg kamu suda bebaik..eii bestnya

Petronella

Anonymous said...

buKAn DIa SusUN kerUSi...menYUsUN KeLAB dIA YanG beLUm tersuSUN...Dia BilaNG KeLAB Dia terSUSUN TU BuKAN tersUSUN APa...TerSUSun BeRBariS maU MasUK KIta PUNya KMRB...denGKI Kan KITa PUNya KRMB PoWER...


CILI PADI

Anonymous said...

seKADAR caKAP aDA keLAB terSUSUN daN puSAT keGIATAN raKAN mUDA terSUSUn, apA barANG terSUSUN saJA taPI nDa terBAIK, kaLU terBAIK nI buKAN saJA terSUSUN, taPI berDISIPLIN, berADAB soPAN, berMORAL daN berTANGGUNGJAWAB..ciLI paDI ko rASA si KerABAU maNGGALAH nIE terBAIk ka? nDA paYAH kO jawAB, sY jawAB jAK, diA buKAN terBAIK taPI berBALIK..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

KeraBAU2...Sy RaSA DarI PaDA Ko MasUK kanDanG OranG lebIH BaIK Ko BeGUbanG Di LUMpUR...KO Kan KeRabaU...Dah ManGGa PUn ManGGa MaSak BekabaIT...Tu La TaWar Tak Da PoWErrrr...

CILI PADI

Anonymous said...

ciLI paDI, maNA c roMPAKAN saMA buDAK baRU beLAJAR? naPA duRANG tiDAK berKATA2 menGENAI penCEROBOHAN dan penGHINAAN darIPADA penGGERAK saRAWAK nIE paDA krMB?

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

Sy RaSA DoRanG NI tenGah UjIan...ATAupun AdA kelAS TamBahan...siBUK KalI...KalaU DoranG tau abIs lah c keRabau Kita GaSak...Tercirit-cirit diA tu...kakaka

CILI PADI

Anonymous said...

yaKA..tiDAK aPA, sY aKAN tuNGGU resPON daN kOMEN daRIPADA merEKA..Uh peNAT suDAh sY kaSI teLANJANG c keRABAU maNGGALAH nIe, taPI sY tiDAK aKAN berHENTI seLAGi diA tiDAK memINTA maAF paDA krMB..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

SY PUN akaN TerUS MeNeLaNJaNGI C KeRabaU SamPai BanGkak Dia PunYa BijI...........BijI MatALAH...kakaka

CILI PADI

Anonymous said...

sY miNTA kO minTA maAF seCARA terBUKA paDA peNGGERAk kaMI dan kepADA krMB, sY miNTA kO minTA maaF di blOG ni, blOG yanG kO guNA sesUKA haTI mengHINA penGGERAK kaMI dan keLAB kaMI..sY baGI maSA kO 24 jAM uNTUK memBUAT perMOHONAN maAF, jIKA tIDAK bOLEH laH kaMI buAT goRENG mASAk leMAK ciLI paDI kO cukUP2 nanTI..

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

JaNGan KiTa MaSAk LemAk JamBatAN...KIta PanGGanG Dia SaMPai TinGGaL TuLanG...baRU TeLAnJanG TeRLamPau BuLaT Dia...kakaka


CILI PADI

Anonymous said...

cILI paDI, ya kiTA buAT sUP tuLANG laH aH..hEHEHE..seDAPN tU seBAB aDA perISA muLUT ceLUPAR...

jamBATAN beauFORT

Anonymous said...

DYG...
Uii..mna sdh KRMB kta yg lama2 e2 nda frnd sdh nie ak huhuhu..c milak pn nda sdh,tp apa2 pn gd luck wt KRMB yg baru korng wt arr yg the best huhuhu...




BINI C BELL NIE KALI LAAA....

Anonymous said...

naaa posa nie pa pgrm korng..alifah baa bla lg jual laa apa2 nti ak tlg mkan huhu..jgn kmu mo buli ak sja mna than..??


DYG..

Anonymous said...

pengUMUMAN,

namPAKNYA seTELAH diDESAK, terNYATALAH seORANG penGGERAK saRAWAK yaNG berNAMA kerABU maNGGALAH teLAH meNIPU dirINYA senDIRI daN meNIPU penGGERAK seRTA KRMB kerANA berKATA beLIAU aKAN berSMS denGAN penGGERAK kiTA, taPI maLANGNYA hiNGGA kINI tiADA aPA2 yANG berLAKU. inILAH aKIBAT kaLAU muLUT ceLUPAR daN penGECUT. perMOHONAN maAF seCARA terBUKA yANG diMINTA olEH sY daN nOORDIN maT tOP juGA tiDAK diENDAHKAN olEH kaRTUN iNI. jaDI deNGAN inI sY menGISYTIHARKAN seSUNGGUHNYA c kerABU maNGGALAH adaLAH deNGAN inI seCARA seNGAJA maHU bermUSUHAN deNGAN krMB dAN diA juGA aDALAH seORANG maNUSIA yaNG tiaDA maRUAH. sekIAN TQ

jamBATAN beauFORT