Friday, May 15, 2009

PERUTUSAN KHAS PRESIDEN KRM BEAUFORT SEMPENA HARI BELIA NEGARA 2009


Muhd Junidin Jamlan

Assalamualaikum WRT, Salam Sejahtera & Salam Rakan Muda

Hari ini, 15 Mei 2009 merupakan Hari Belia Negara. Saya mewakili warga KRMB mengucapkan Selamat Hari Belia Negara 2009. Semoga golongan belia terus mendapat pengikhtirafan dan penghargaan serta menyumbang sesuatu yang berguna kepada bangsa, agama dan negara. Semoga signifikan dan sumbangan warga belia akan terus dihargai dan konsisten dalam menghasilkan golongan yang berkebolehan tinggi dan berdisiplin.

Menyentuh mengenai KRMB, saya mengharapkan semua jentera pemimpin KRMB bangkit daripada tidur. KRMB sejak akhir-akhir ini mengalami zaman kemerosotan dan sering mendapat tekanan. Namun begitu, saya tidak menganggap ini satu masalah kerana cabaran dan dugaan akan silih berganti memandangkan KRMB adalah sebuah kelab yang mantap dan terbukti berjaya selama ini. Saya menyeru kepada semua AJK untuk bersatu dan bekerjasama bersama Penggerak Rakan Muda Beaufort yang baru, Cik Rayyana Amsir untuk sama-sama mengembalikan KRMB ke landasan yang betul dan seterusnya menjadi sebuah kelab yang menjadi wadah pembangunan rakan muda khususnya di kawasan Parlimen Beaufort.

Akhir kata, kita ikhlaskan diri dan kembali bergabung tenaga dalam menjayakan aspirasi generasi muda. Dengan pelbagai program yang direncanakan oleh Penggerak Rakan Muda yang kita sayangi, kita berharap setiap apa yang dirancangkan akan mencapai kejayaan yang berkesan dan mendatangkan impak yang positif. Sekian dan terima kasih.

32 comments:

Anonymous said...

fuyu..c joe..pandai bkata2 sudah bah..hahaha...steady ko joe...

Anonymous said...

Allo Mr President

uit itu ajk bila ko mau kasi lengkap..aiya..capat2 ko joe..itu lag ROS itu, capat kau bikin ah..go go go..fire in the hole...

Anonymous said...

joe,
aku cadangkan ko buat jawatan ketua penerangan KRMB..kasi jawatan tu pada mereka yang dapat bersama KRMB part time ja, funsi ketua penerangan ni wat hebahan dan jadi jurucakap KRMB untuk hal2 serius dan pentadbiran ja..kamu bincanglah nanti ah...aku bg cadangan ja bah nie..

BELL

Anonymous said...

BELL,
Ssh jgk itu mau tmbh jwtn lg,ko tgk ajk skng pn ssh mau lngkp ni plak mo tmbh jwtn br..ssh ma..dulu time ko mmerintah bleh la..ekeke..apa pn ak mo c joe jwb d cni..mana itu presidin..jwb jgn nda jwb..
INSAN TERPILIH

Kelab Rakan Muda Beaufort said...

Terima kasih kepada semua atas pandangan yang diberikan, pihak admin blog akan memaklumkan mesej anda kepada pemimpin tertinggi krmb dan penggerak rakan muda beaufort untuk dipertimbangkan dalam mesyuarat pengurusan krmb. sebarang cadangan dan ulasan amat kami alu-alukan.

Anonymous said...

aku nasihatkan krmb dgn penggerak ni jd kamcing lah..aku bukan apa, krmb msh lg ada byg2 c bel, tp nda dpt jgk di salahkan krmb sbb c bel mmg jaga baik punya krmb dulu..bersatulah utk kbaikna..butul juga c joe ckp tu, ihklaskn hati n kta bsatu..cik rayana pn jg perlu di beri peluang..orait..

walanawala man

Anonymous said...

TO ALL,
c joe tu bulih bah, cuma dia jauh bah kija di kk..apapn krmb ptt wat transformasi, itu af7 bah..heheheh
INSAN TERPILIH

Anonymous said...

GO GO JOE..WA SALUT LU..GO GO GO..
WA MAU JOIN KRMB, TAPI TEDA TAHU MCMANA..JAAAWWWWAAAAAAB KRMB...

Anonymous said...

buang yg keroh,ambil yg jernih, br teguh peribadi..P.Ramlee ma sdh bilang dr dulu lagi..hidup joeee...
mana bah c joe ni sanyap jak./.

Anonymous said...

sia mau org manumbuk masuk dlm ajk krmb..sia org mbok..sia mau di lantik klu di beri peluang..eheh..

sia lah ni

Anonymous said...

fuyu araimaiti pla ini blog uda..bgus2..

Anonymous said...

napa teda prgrm rkn mda wat b mbok? lama dh rkn mda x p mbok..kmi mau gak rsa pgrm rkn mda..

KRMB Junior Based

Anonymous said...

warghh..org mbok demand sudah..naaa joe..jgn kasi biar..ngeeeee...pndai2 la ko jwp..huahuahhuaa

Anonymous said...

we want joe..we want joe..

Anonymous said...

joe tahun dpn wat arp d batu 60..best oooo

Anonymous said...

aiya mana bos kami ni c joe, teda plak bah dia mau jwb apa2 kami tanya nieh..joe..anybody homeeeee..???

KRMB Junior based

BELL said...

UINA NARAYANG..JOE RAMAI JUGA PEMINAT KO NIE..FUYO MACAM MAU DUA PENGGAL JA KO MAU PEGANG KRMB NIE..HAHAHA...SMOGA KRMB TRUS MAJU DI BWH PENTADBIRAN KO..WEI JWBLAH AHLI KRMB TANYA MA KO TU, CKP KEJA D TM, MESTI DPT AKSES INTERNET..WAWAWA...OK LAH, GOOD LUCK JOE..KO TUNGGU AKU PULANG BATIMBAK AH..HUAHUAHUA..

Anonymous said...

good progress for your committment mr joe...just keep going to improve urself and KRMB..wa stil support u...hohohoho...nice to see the networking between our geng better..keep going that..feel like this blog giving new breath....anyway congratulation for your program ARP rayana..take good care and welfare of your volunteer there key.....last not least...miss u guys there..c ya..keep in touch...admin blog keep refresh newsletter to promote rakan muda especially rakan muda beaufort...

-HaKuM-

Anonymous said...

HaKuM

on behalf KRMB admin, thanks 4 ur moral support..it's just begin to set up krmb blog to become on of top krm blog in Malaysia. Hopely our ambition can achieve with full support n commitment by commitee members, penggerak, krmb members n visitor.

Now, in new era n dimention, this blog will be up to date with any programm especially rakan muda n our leader. Thanks so much.. if u all support krmb, its mean u support ur generation..

BEL

Anonymous said...

joe..manchester united juara..kita araimaiti...lalalala

Slay

Anonymous said...

Mantapkan KRMB untuk kembali ke landasan yang sebenar. Joe, wake up, gerakkan barisan safmu agar dapat bekerja bersama-sama dan terus mara. Usah di kenang lagi masa susah dan malap, sekarang masa kita untuk melihat masa depan. Jalan sudah ada, cuma dari kita ja macamana mau menggunakan jalan itu sebaiknya.

Ketepikan ego dan rasa diri kita bagus. Reputasi KRMB yang megah sebelum ini jangan terlalu di ulang2, kerana bakal meruntuhkan 'empayar KRMB' yang kita bina bersama sahabat-sahabat yang lain. Jangan biarkan mereka2 yang berjuang di dalam mahupun di luar KRMB kecewa melihat perlahannya KRMB pada masa ni. Tunjukkan kita boleh, kita mampu melakukan yang gempaq dan berkualiti.

Jangan terlalu selesa dengan apa yang kita ada. Sebaiknya kita berusaha mencari apa yang belum kita ada dan memperbaiki serta memperkemaskan apa yang sudah kita ada. Bak kata pepatah, yang di kejar tak dapat, yang dikendong keciciran. Pesan ikhlas ini adalah untuk semua pemimpin muda KRMB.

Buat penggerak RM Bft, harap dalam menjaga KRMB dengan sebaiknya, jangan biarkan tali yang selama ini di tambat kejap dan di kemudi dengan baik, kita lepaskan hanyut ke tengah lautan. Jangan anggap KRMB sudah matang kerana mereka akan tetap belajar dan terus belajar. Bimbinglah dengan kematangan dan bukan dengan melukakan hati mereka. Biasalah kita manusia, yang penting tanggungjawab kita dapat dilaksanakan. KRMB ibarat jantung Penggerak, jika rosak kena perlukan pembedahan dan pembedahan bukan satu yang mudah dan tiada jaminan yang selepas itu kita akan sembuh. Bagus kita mencegah dari merawat.

Sekian terima kasih. Fikir2kan..Ikhlas dari hamba Allah yang mengkagumi KRMB.

Kelab Rakan Muda Beaufort said...

To ALL,
Thanks 4 ur support. Pihak KRMB amat menghargai pendapat dan teguran dari HAMBA ALLAH YANG MENGKAGUMI KRMB,BEL, HAKUM, KRMB JUNIOR BASED dan ANON. InsyAllah segala lagkah yang perlu sedang dan akan di ambil untuk mengukuhkan KRMB. Thanks again

Anonymous said...

c joe masih membisu,kmi mmerlukan pdirian dr presiden kmi..whatever we want mr joe...commmon joeee..

Anonymous said...

aku cadangkan krmb di rombak..saya sebagai ahli tidak puas hati dgn pcapaian krmb skng ni..mana dia perjuangan krmb..setiap prgm blalu mcm gitu ja, tiada pn kmi di maklumkan..mohon penggerak rm bft merombak kpimpinan krmb..kmi mau yg mau jga kemahuan kmi...kmi pn ahli krmb jgk..

kpd pmimpin krmb (yg pasti bkn Mr presiden) yg mrasa diriny bgus, suka blagak n sombong dgn kami, hrp sdar diri sket, kmi mahu pmimpin yg mesra n btggjwb..klu pgg jwtn skdr mau mninggi diri, bgus letak jwtn n mask politik...

ahli krmb x puas hati

Anonymous said...

ya..ak tahu tu sapa yg dimaksudkn oleh ahli krmb yg xpuas hati tu...\

Mr joe tolong la jelaskan bah,,

Kelab Rakan Muda Beaufort said...

To Ahli KRMB yang x puas hati,

Sila berhubung dengan Penggerak Rakan Muda Beaufort, Cik Rayyana untuk tindakan pihak kami selanjutnya. Maklumat mengenai pemimpin yang anda maksudkan adalah amat kami perlukan. Kerjasama anda kami hargai. Pihak kami sekarang sedang dalam proses reshuffle dan penelitian setelah 100 hari perlantikan AJK bg penggal yang baru. Jika ada sebarang ketidakpuashatian, bolehlah berhubung dengan pihak kami. Wassalam.

Anonymous said...

ui mana bah presiden nie..teda plak jwb soalan kami..balik2 admin n kak rayana jak bah...adussshhh..

Anonymous said...

ui hentikanlah politik dlm krmb nie..sdah2 lah, krmb bkn parti politik bh...jgn bg huru hara di cni okey..peace no war..

Anonymous said...

waiseh..betul2 makin hebat blog ne tau..aku ikut jg perkembangan krmb ne biarpun dari jauh..mmg ada kemajuan namun secara jujur dari segi pentadbiran masih banyak ba yang perlu di perhalusi..ceceh canggih pula ayat ba..macam besa y kita suma tau penggerak biar sama2 kamceng ngan team volunteer sb dorg ne la y jg tangan dan kaki untuk tlng dlm pelaksanaan prgm2 jbtan..prgm pn mkin byk..fasa kdua pakej ransangan ekonomi pasti akan ada dan prgm akan bertambah2 nant...apa pun balik cuti nant aku mo lepak2 ngan suma team2 volunteer ngan kawan2 suma...mentor KRMB ko tulung2 knun tingu2 durg ne..hehehe..ajar mn y patut...biar sm2 dapat ilmu..maju jg diri kn..

-SamUraI69-
-mukah-

Anonymous said...

Betul bah ckp di samurai, hopely blog ni terus maju lah tp penggerak harap dapat wat polisi yang betul utk susun atur pentadbiran krmb yg skang ni mcm 'kureng' sikitlah banding dulu..bg lah peluang sama dorang n jgn terlalu 'lepas tangan', selamatkan krmb dr terjerumus ke satu tahap yg nanti akan mburukn imej kita nanti..we all love krmb kerana krmb lah kami jadi spti hari ni, kerana krmb lah generasi muda di parlimen bft dapat menikmati program2 yg bfaedah, kmi tdk bpihak pada sapa2, yang pntg bsatulah utk kbaikan semua...ketepikan ego,rasa bkuasa, power dan segalanya yg bleh mnjejaskan prestasi krmb..tolong ok..please..tq

Saifudin II

Anonymous said...

ya betul 2 saifuddin 11, krmb ne mmg ada masa dpn ba...bkn ja utk kemajuan kelab tapi mmg manfaat besar utk diri sendiri..biarlah sikap 'low-profile' sentiasa dlm diri..tidak bermakna kita lemah bila bersikap demikian tapi tunjuk la bila masa dan tempet memerlukan sgala kelebihan y kita ada..y dari jauh ne cma mampu tlng bg sokongan moral dari jauh ja...biarla suma bkerjasama spya krmb trus maju dan tiada la kata2 kurang enak y akan d dgr kita..ahli2, crew2 krmb y setia trus la support krmb dan support la penggerak y mjadi platform utk kita suma trs maju...sekian pandangan untuk waktu ini...
hehehehehehehe...


-samUraI69-
-Mukah-

Anonymous said...

kami mrindui suasana dan pgerakn krmb yg dulu, sy slalu dgr krmb buat pgrm, plg tdk pn wat senamrobik bah..sy hrp krmb dpt kmbli ke landasan yg sbenarnya..ni sy nmpk suma mcm wat hal sendri jak..mana presiden, mana naib presiden, mana pngerak smua wat hal masing2 jak, xnampak keserasian bah...tgk dlm pgrm pn susah nak nampk pmimpin krmb muncul, tmbh2 lagi ajk blum lengkap ni..sy bkn kritik tp mau ingatkn pd smua sbb sy syangkan krmb..hrp smuanya dpt d selesaikan segera n krmb trus maju lpas ni ok

saifuddin II